تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815454379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هنوز زمان تحويل برخي اعضاي گروهك عبدالمالك ريگي به ايران مشخص نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هنوز زمان تحويل برخي اعضاي گروهك عبدالمالك ريگي به ايران مشخص نيست
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): سرپرست وزارت كشور گفت كه هنوز زمان و مكان و نحوه تحويل اعضاي گروهك عبدالمالك ريگي به مقامات ايراني كه به تازگي توسط دولت پاكستان دستگير شده اند، مشخص نيست.


سيدمهدي هاشمي در ادامه گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره زمان تحويل اعضاي دستگير شده گروهك عبدالمالك ريگي تاكيد كرد:ما نمايندگان خود را به طرف پاكستاني معرفي كرديم و هماهنگي هاي اجرايي آن انجام شده است و اميدواريم كه اين كار در هفته جاري انجام شود.
سرپرست وزارت كشور افزود: اصل موضوع توافق حاصل شده است اما در مورد زمان و مكان و روش تحويل آنان بحث هايي است كه مديران امنيتي ما در حال مذاكره براي هماهنگي كارها هستند.
هاشمي گفت كه برادر عبدالمالك ريگي در بين دستگير شدگان است.
** روند خروج اتباع بيگانه
خبرنگاري درباره روند خروج اتباع بيگانه كشور سوال كرد . هاشمي در پاسخ گفت: اينكه گفته مي شود از آمار كم نشده، به معني انجام نشدن كار نيست. موضوع طرد اتباع بيگانه در مرزها تشديد شده و وزارت كشور ساماندهي حضور آنها در سطح شهرها و روستاها را در دستور كار دارد.
هاشمي افزود: شايد در ظاهر چنين باشد كه از شدت طرد اتباع بيگانه كاسته شده باشد اما برخي از اتباع غير قانوني حاضر در كشور ، در طرح ساماندهي، اقدام به قانوني كردن اقامت خود كرده اند.
سرپرست وزارت كشور افزود: نيروي انتظامي موظف شده است تا مرزها را تحكيم كند تا اتباع به صورت غيرقانوني اجازه ورود به كشور را پيدا نكنند.
هاشمي، افزايش ورود غيرقانوني اتباع بيگانه به كشور را ، ناامني و مساله اقتصاد كشورهاي همجوار نظير پاكستان ، عراق و افغانستان دانست و گفت: اين در حالي است كه ايران در سطح منطقه و جهان از برخوردارترين و ارزان ترين كشورها به لحاظ تامين آذوقه و مايحتاج عمومي مردم به شمار مي رود.
سرپرست وزارت كشور اظهار داشت: به رغم مساله خشكسالي در جهان و افزايش چند برابري قيمت مواد غذايي، افزايش قيمت ها در ايران به نسبت ساير كشورها نبوده است.
وي با اشاره به افزايش بودجه امنيتي مرزها در سال جاري، ابراز اميدواري كرد كه در سال جاري بتوان مديريت بيشتري را در مرزها اعمال كرد و ورود غيرقانوني مرزها را كاهش داد.
** 6 هزار دهياري جديد تصويب شد
خبرنگار ديگري از سرپرست وزارت كشور درباره تمركز زدايي از تهران سوال كرد. هاشمي در پاسخ گفت: توجه به بخش روستا و توسعه دهداري ها يكي از محورهاي اصلي كار تمركز زدايي بود است كه بر اساس آن بيش از 6 هزار دهياري تصويب شده است.
هاشمي افزود: در حال حاضر روستاهايي كه بالاي 80 خانوار ساكن هستند را براي آنها دهياري به مديريت روستا ايجاد كرديم.
وي با بيان اينكه براي روستاها به تصويب رسيده است، گفت: در بخش بودجه عمراني بالاترين سرانه بودجه به استان ايلام اختصاص يافته كه 320 هزار تومان است و كمترين بودجه عمراني براي استان تهران و اصفهان است.
هاشمي با بيان اينكه استانهايي چون ايلام، بوشهر، و استان هاي كوچك و مرزي و محروم در تخصيص فعاليت هاي عمراني در اولويت قرار گفته اند، گفت: اين شيوه موجب شده است كه در استان قزوين بسياري از كساني كه مهاجرت كرده بودند به استان بازگذشته اند.
سرپرست وزارت كشور اظهار داشت: در بحث ساخت و سازها نيز امسال 300 هزار واحد مسكوني در روستاها ساخته شده و بافتهاي فرسوده نوسازي شده است.
وي پرداخت وام به طرح هاي زودبازده با اولويت شهرها و شهرستان هاي غير كلانشهر را از جمله مواردي برشمرد كه در جهت بحث مهاجرت معكوس موثر بوده است.
** تعامل وزارت كشور و شهرداري خوب است
خبرنگار ديگري از هاشمي درباره تعامل وزارت كشور و شهرداري تهران در بحث حمل و نقل عمومي سوال كرد. وي در پاسخ گفت: بر اساس قانون مديريت حمل و نقل و سوخت كه به تصويب مجلس رسيده است، ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت جايگزين ستاد تبصره 13 شده است.
رييس ستاد تبصره 13 گفت كه تركيب ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت همان تركيب ستاد تبصره 13 است و تنها وزير راه و ترابري نيز به آن اضافه شده است.
وي با بيان اينكه شهرداري و وزارت كشور تعامل بسيار نزديك و زيادي را در بحث سوخت و حمل و نقل درون شهري دارند، گفت: اين تعامل با وضعيت موجود تقويت خواهد شد و تعامل ها نيز بيشتر مي شود.
هاشمي يادآور شد كه اعتبارات حمل و نقل درون شهري و برون شهري در كشور بيش از 500 درصد رشد داشته و مجلس در بودجه سال جاري، اعتبارات اين بخش را نيز توزيع كرده است كه ستاد بر اساس مصوبه مجلس اقدام خواهد كرد.
وي گفت: اعتبارات حمل و نقل در شهر تهران حداقل دو برابر رشد داشته است و به نظر مي رسد كه شرايط بهتر از گذشته خواهد بود.
**جابجايي يك اصل در جهت ارتقاي كارآمدي است
هاشمي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه بار ديگر درباره تغييرات و جابجايي ها در وزارت كشور پرسيد، اظهار داشت: تغييرات با جابجايي، دو مساله است. من نگفتم تغييرات. ما جابجايي را اصلي در جهت ارتقاي كارآمدي و بهبود و ساماندهي مي دانيم.
وي افزود: مصوب است كه يك نفر در يك مسووليت بيش از چهارسال نمي تواند بماند. حداكثر در يك دوره قابل تمديد است. اين جزو ضوابط و مقررات ماست كه به تصويب رسيده است. چطور مي توان گفت كه جابجايي اصل نيست؟
هاشمي اظهار داشت: آقاي پورمحمدي يكي از موفق ترين و توانمندترين وزراي كشور جمهوري اسلامي بود و كارهاي ارزشمند و بزرگي در دوره وي شروع شد. من هم گفته ام كه كارهاي ايشان را پيگيري مي كنم .
سرپرست وزارت كشور اضافه كرد: اگر پورمحمدي تثبيت و ابقا مي شد، اقداماتي كه امروز اعلام شد را انجام مي داد. چنين نيست كه بگوييم اين تغييرات با فعاليت هاي آقاي پورمحمدي در تقابل است و يا مغايرت دارد.
هاشمي يادآور شد كه اكنون نيز براي انجام بسياري از كارها در وزارت كشور با آقاي پور محمدي مشورت مي شود و او نيز همراهي و همكاري و تعامل دارد و يكي از سرمايه هاي اصلي اين دولت است.
سرپرست وزارت كشور تصريح كرد: پورمحمدي موافق جابجايي هايي كه احتمالا به تصويب خواهد رسيد، بود و در دستور كار وي نيز قرار داشت اما دچار آفت تاخير شده بود.
هاشمي در پايان تاكيد كرد: آفت تصميم سه چيز است : تغيير ، تاخير و ترديد.
سيام 9139**1535
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن