تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815034133




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تعرفه گذاري خدمات پرستاري در تمام مراكز درماني كشور اجرا مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: تعرفه گذاري خدمات پرستاري در تمام مراكز درماني كشور اجرا مي شود
رييس سازمان نظام پرستاري كشور گفت: درحال حاضر بحث تعرفه گذاري خدمات پرستاري در مراحل نهايي بوده كه پس از تصويب ابتدا اين طرح بصورت آزمايشي به مدت 6 ماه به اجرا درمي آيد و پيش بيني مي شود تا يكسال آينده در تمام بيمارستان ها و مراكز درماني بصورت اجرايي درآيد.


غضنفر ميرزابيگي رييس سازمان نظام پرستاري در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي برنا، تصريح كرد : پيش بيني مي شود طرح تعرفه گذاري خدمات پرستاري تا يكسال آينده در تمام بيمارستان ها و مراكز درماني به اجرا درآيد.

رييس سازمان نظام پرستاري ادامه داد: در بحث تعرفه گذاري، تمام خدمات ارائه شده توسط پرستاران كدبندي و قيمت گذاري مي شود. همه اين خدمات در تمام مراكز درماني اعم از بيمارستان ها، مراكز بهداشتي درماني خصوصي، درمانگاه ها و نيروهاي مسلح قابل اجرا است.

ميرزابيگي افزود: در تعرفه خدمات پرستاران، روش قيمت گذاري و نوع پرداخت ها طبق آيين نامه اي در آينده اعلام خواهد شد كه اين قانون، تحت عنوان اصلاح كارانه و تعرفه گذاري درحال انجام است.

رييس سازمان نظام پرستاري بيان داشت: طبق اين قانون دولت موظف است تا كارانه هاي پرستاري را براساس تعرفه گذاري اصلاح كند و سازمان هاي بيمه گر نيز به عنوان يكي از اعضاي تدوين كننده اين آئين نامه، موظف به پداخت هزينه هاي اين طرح شده اند .

وي در ادامه با اشاره به دو نوع ايزوله مستقيم و معكوس نام برد و اظهار داشت: ايزوله در بيمارستان ها به دو شكل انجام مي شود. يك مورد شامل ايزوله مستقيم است كه در اين نوع ايزوله به علت هاي مختلف نياز است كه بيمار در اتاقي تنها و ايزوله قرار گيرد تا عفونت به وي نرسد.

رييس سازمان نظام پرستاري نوع ديگر ايزوله را معكوس ناميد و افزود: نوع دوم، ايزوله معكوس است كه درحقيقت به علت ابتلاي بيمار به برخي از بيماري هاي واگيردار و خطرناك عفوني مجبور به بستري در اتاق ايزوله بيمارستان هستند. در اينگونه موارد پرستاران و همراهان بيمار بايد مراقبت هاي لازم را انجام دهند تا به آن بيماري مبتلا نشوند.

ميرزابيگي در ادامه بيان داشت: با راه اندازي برنامه كنترل عفونت در بيمارستان ها و فعاليت پرستاران كنترل عفونت در بخش هاي بيمارستاني، مسئله ايزوله در بيمارستان هاي كشورمان از وضعيت خوبي برخوردار است.

وي تصريح كرد: اگر چه مشكلاتي بر سر راه اجراي ايزوله صحيح بصورت مستقيم و معكوس در بيمارستان هاي كشورمان ديده مي شود، اما خوشبختانه پرستاران مان ابتكار ارائه راهكارهايي دارند كه مشكلي در اين زمينه ايجاد نشود.

ميرزابيگي بيان داشت: درحال حاضر بحث تعرفه گذاري خدمات پرستاري مراحل نهايي كار را طي مي كند و پس از تصويب ابتدا اين طرح بصورت آزمايشي به مدت 6 ماه به اجرا درمي آيد.

وي ديگر مطالبات سال جاري را تحقق موضوع كاهش ساعت كاري پرستاران عنوان كرد و گفت: از لحاظ استاندارد جهاني ساعت كار پرستاران در كشورهاي ديگر بين 5/34 الي 36 ساعت است اما در كشورمان پرستاران طبق قانون كار كه 44 ساعت در هفته است.

رييس سازمان نظام پرستاري ادامه داد: اصلاح وضعيت كمبود نيروي انساني در حرفه پرستاري معضلي است كه درحوزه بهداشت و درمان وجود دارد. درگذشته به ازاي هر بيمار 5/0 پرستار وجود داشت كه درحال حاضر اين تعداد به 9/0 رسيده است يعني سه چهارم خدمات بيماران بر روي زمين مي ماند.

وي خاطر نشان ساخت: از ديگر مطالبات در اين بخش افزايش حقوق و دستمزد پرستاران بخش خصوصي و تسري قوانين مصوب به پرستاران نيروهاي مسلح بوده است. درحال حاضر ميانگين دريافتي پرستاران كارشناس بخش خصوصي با 15 الي 16 سال سابقه كار بين 250 تا 280 هزار تومان است اين درحالي است كه ميزان دريافتي اين گروه در بخش هاي دولتي بين 380 الي 400 هزار تومان است. درحقيقت پرستاران بخش خصوصي و نيروهاي مسلح دچار مشكلات زيادي هستند.

رييس سازمان نظام پرستاري در خاتمه به تقديرICN (شوراي بين المللي پرستاران) از سازمان نظام پرستاري اشاره كرد و افزود: نماينده شوراي بين‌المللي پرستاري پس از بازديد مفصل خود از خدمات پرستاري در مراكز بهداشتي ـ درماني كشور، دانشكده‌هاي پرستاري، سازمان نظام پرستاري ايران و هيئت مديره‌هاي استاني آن، چندين بار تأكيد كرد كه رتبه ايران از نظر دانش پرستاري و اندوخته‌هاي پرستاران در سطح سوم كشور اول دنيا و بعد از استراليا و كانادا قرار دارد.
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7527]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن