تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821162336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرپرست وزارت كشور: انتقال پايتخت در دست بررسي است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: سرپرست وزارت كشور: انتقال پايتخت در دست بررسي است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: سرپرست وزارت كشور اعلام كرد: با توجه به پيش بيني هايي كه در خصوص بحث مسكن و اشتغال و محدوديت هايي كه در تهران وجود دارد به عنوان يك گزينه طرح انتقال پايتخت به عنوان يكي از گزينه ها مورد بررسي و تجديد نظر قرار گرفته است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، سيد مهدي هاشمي سرپرست وزارت كشور صبح امروز در اولين نشست خبري خود با خبرنگاران در خصوص خروج اتباع افغاني ثبت نام نشده و اينكه از آمار اين افراد كاسته نشده، اظهار داشت: اينكه از آمار كم نشده به معناي اين نيست كه كاري صورت نگرفته است.
وي با بيان اينكه بسياري از طرح ها در اين زمينه در دست انجام است، گفت: طرد اتباع بيگانه را در مرزها تشديد كرده ايم و از طرف ديگر بحث ساماندهي آنان در دستور كار است.
هاشمي با اشاره به اينكه اگر شدت طرد اتباع بيگانه نسبت به گذشته كمتر شده شايد در ظاهر اينگونه باشد، افزود: ولي قوانين و مقررات قبلي براي دستگاه ها برقرار است و نيروي انتظامي تلاش خود را در تحكيم بيشتر مرزها گذاشته است تا اجازه ورود از مرزها به كسي داده نشود.
سرپرست وزارت كشور افزايش ورودي ها را به دليل مشكلات ناامني و اقتصادي دانست كه در كشورهاي حاشيه امن وجود دارد، گفت: ايران در منطقه يكي از برخوردارترين كشورها از نظر تامين آذوقه است و به دليل اينكه در كشور ما افزايش قيمت ها آنچنان شديد نبوده مهاجرت ها نيز به كشورمان بيشتر است.
هاشمي با بيان اينكه اميدواريم با توجه به اينكه در سال جاري افزايش 11 درصدي امنيت مرزها تحقق يابد، مديريت مرزها با قدرت بيشتري دنبال شود.
وي درخصوص تغييرات استانداران و اينكه آيا اين تغييرات در زمان سرپرستي وي صورت خواهد گرفت و يا در زمان وزارتش گفت: جا به جايي به عنوان يك اصل در طول زمان هاي مختلف انجام خواهد شد.
هاشمي با بيان اينكه جا به جايي ها در زمان ارتقاي سطح مديريتي است، تصريح كرد: اينكه جا به جايي بخواهد متوقف شود مورد رضايت و پسند كسي نيست و در وزارت كشور نيز اين امر اتفاق خواهد افتاد.
سرپرست وزارت كشور با اشاره به اينكه در دوره هاي گذشته هم بحث تغيير در دستور كار بوده، اظهار داشت: با توجه به شرايط استان ها و شهرستان ها و مديريت و بهره وري در آنجا تغييرات را بررسي خواهيم كرد.
وي افزود: طبيعتا ارزيابي هاي ما در دوره هاي مختلف انجام خواهد شد و تغيير در سطح فرمانداران نيز در اختيار وزير كشور است و اگر قرار باشد تصميمي گرفته شود من خواهم گرفت و در مورد استانداران هم فكر نمي كنم تغييرات گسترده اي داشته باشيم.
هاشمي درخصوص تغييرات در وزارت كشور گفت: من نگفته ام كه هيچ تغييري نداريم ولي گفته ام كه هيچ تغييري تثبيت نشده است.
وي با بيان اينكه بخش اصلي از اولويت هاي كاري جبران عقب ماندگي هاست، گفت: يكي از كارهاي عقب مانده كه پورمحمدي نيز به آن اشاره داشته است بحث برخي از تغييرات است كه قرار بوده انجام شود.
سرپرست وزارت كشور افزود: پورمحمدي ترجيح داد كه در زمان من اين تغييرات صورت گيرد و آنچه كه در برنامه بوده و انجام نشده، انجام خواهد شد.
وي درخصوص گزارش انتخاباتي به مجلس و اينكه تكليف نماينده لردگان مشخص شده است، اظهار داشت: اينكه چه حوزه هايي تاييد شده، توسط شوراي نگهبان بايد صورت گيرد و قانون انتخابات نيز از موضوعات مهمي است كه در دستور كاري من است.
سرپرست وزارت كشور درخصوص بنزين نيز اظهار داشت: اينكه بودجه كم است و پاسخگوي سهميه هاي فعلي نيست دو راهكار وجود دارد.
وي افزود: يا بايد بودجه را افزايش داده و يا سهميه را كاهش دهيم كه ما بر روي بحث اصلاح سهميه ها كار مي كنيم.
هاشمي با بيان اينكه اميدواريم با همكاري مجلس بتوانيم درصدي را با افزايش بودجه تامين كنيم، گفت: و درصدي ديگر را با اصلاح سهميه ها، با توجه به اينكه تجربه خوبي در اين زمينه داريم تامين كنيم.
وي درخصوص انتقال پايتخت نيز عنوان كرد: بحث انتقال پايتخت يكي از موضوعاتي بوده كه از قبل نيز در دستور كار بوده و از دستور خارج نشده است.
هاشمي با بيان اينكه در اين دولت نيز يكي از موضوعاتي كه مطرح شده طرح انتقال پايتخت است، اظهار داشت: با توجه به پيش بيني هايي كه در خصوص بحث مسكن و اشتغال و محدوديت هايي كه در تهران وجود دارد به عنوان يك گزينه طرح انتقال پايتخت به عنوان يك گزينه مورد بررسي و تجديد نظر قرار گرفته است.
وي افزود: كارگروهي بر روي اين موضوع در حال بررسي هستند حال اينكه بخشي از كار منتقل شود يا كل كار در حال بررسي است و ممكن است طرح هاي مشابهي هم به تصويب و اعلام شود.
هاشمي درخصوص تغيير فرماندار شميرانات تصريح كرد: فرماندار شميرانات از مديران كارآمد ما بوده و مدتي بود كه مي خواستيم اين كار را انجام دهيم و موضوع تغيير ايشان تصويب و ابلاغ شده است.
وي افزود: اما براي جايگزين ايشان تصميم قطعي گرفته نشده است./01/131/110
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن