تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819650991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام خميني، تجلي آيات الهي در يك انسان كامل بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: امام خميني، تجلي آيات الهي در يك انسان كامل بود
نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري، معمار كبير انقلاب اسلامي را نماد عيني و تجلي آيات الهي در يك انسان كامل پس از پيامبر (ص) و اهل بيت (ع) دانست.

آيت‌الله سيدعلي‌اكبر قره‌باغي، در آستانه ايام گراميداشت نوزدهمين سالگرد ارتحال رهبر فقيد انقلاب اسلامي، افزود: منش و سيره امام در ابعاد انفرادي و اجتماعي منطبق بر قرآن بود.

وي گفت: زهد، ساده زيستي، دفاع از محرومين، عدالت محوري، وقار،ايستادگي و صبر در برابر مشكلات و ... از ويژگي‌هاي مورد پسند خداوند است كه در آيات قرآني به آنها اشاره شده و امام خميني (ره) نمونه عيني اين آيات در قالب رهبري نظام اسلامي بود.

وي، زهد و ساده زيستي امام راحل را آينيه تمام آيات الهي دانست و گفت:
برخي از شاگردان و مريدان امام بارها تاكيد داشتند كه روح الله در جلسات درسي خود مسايلي را مطرح مي‌كردند كه ما را روزهاي متمادي تحت تاثير خود قرار مي‌داد و پس از ساعتها تفكر و تعقل مي‌توانستيم منظور امام را از آن مباحث درك كنيم.

قره‌باغي، درخصوص مقام معنويت، عشق و دلدادگي رهبر فقيد به خداوند، امام را يك عبد واقعي خواند و يادآور شد: وقار امام در برخورد با دوست و دشمن همواره زبانزد خاص و عام بود و تمامي كساني كه باايشان ارتباط داشتند، بر اين اعتقاد بودند كه امام(ره) تمام آرامش و وقار خود را مديون اتصال به منبع لايزال الهي و ارتباط تنگاتنگ با قرآن است.

نماينده مردم آذربايجان غربي درمجلس خبرگان رهبري، نشر كتب و برگزاري جلسات علمي بر روي نكته‌نظرات، بيانات و فرمايشات امام خميني (ره) از نظر فقه، سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي را يكي مهمترين نيازهاي تمام ملل آزاديخواه و جامعه جهاني براي آشنايي بيشتر با شخصيت ممتاز وي اعلام كرد.

جمشيد محمدزاده، معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان غربي، با اشاره به اينكه بانيان انقلاب اسلامي همگي از فرزندان مكتب امام بودند، گفت: هم‌اكنون نيز چهره‌هاي سياسي مطرح و تاثير گذار ايران اسلامي تربيت يافته جلسات تفسير قرآن و دروس اخلاقي امام راحل هستند.

امام جمعه چالدران، رهبري امام‌خميني (ره) رااوج زيبايي هدايت جامعه‌توسط ولي فقيه دانست وگفت: باگذشت بيش از‪ ۳۰‬سال از پيروزي انقلاب اسلامي، هنوزهم تمام ابعاد وجودي و شخصيتي وي شناخته نشده است.

محمدحسين ابوعليزاده افزود: بايد براي آشنايي بيشتر نسل سوم و حتي مريدان وي در خارج از كشور كه نديده دلباخته مكتب امام شدند، با برپايي همايش‌هاي داخلي و بين‌المللي نسبت به معرفي آرمانها و انديشه آن مقام والا اقدام كنند.

وي، عرفان شيعي امام خميني (ره) را در پيرورزي انقلاب اسلامي تاثيرگذار دانست و گفت: امام راحل ابتدا در جايگاه ولايت فقيه قرار داشته وبعد حمايت مردمي را هم كسب كرد.

يك دانشجو دانشگاه جامع و علمي كاربردي گفت: قيام امام راحل برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده و موجب سرافرازي تمام مسلمين عالم شد.

زينب صنايعي افزود: فرهنگ عاشورا درس آزادگي براي تمام مردم جهان است و امام در قرن بيستم به خوبي توانست با تكيه بر آموزه‌هاي ديني خود مسير تاريخ را تغيير دهد.

وي، بيانات و فرمايشات امام راحل را برگرفته از ايمان قوي و ارتباط با امام عصر اعلام كرد وگفت: در حال حاضر نيز نسل امروز كه امام را نديده است ولي عاشق اوست، زيرا كلام امام را از زبان مقام معظم رهبري مي‌شنويم و بر تداوم راه امام استوار خواهيم ماند.ك/‪۴‬
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن