تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816912324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بلاتكليفي برج آزادي؛ساخت و بازسازي يادمان‌هاي تهران به تعويق مي‌افتد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بلاتكليفي برج آزادي؛ساخت و بازسازي يادمان‌هاي تهران به تعويق مي‌افتد


اعتماد ملي -امير گودرزي: ماه‌هاست كه برج آزادي در تب و تاب بازسازي است و سازمان زيباسازي شهر تهران بارها و بارها درباره اين پروژه اطلا‌ع‌رساني كرده و اقدامات و برنامه‌هاي خود را به گوش تهراني‌ها رسانده است. اما مدتي است از تبليغات شهرداري براي بازسازي ميدان آزادي خبري نيست. اين پروژه به قدري طولا‌ني شده كه مديرعامل سازمان زيباسازي به اتمام آن در دهه فجر امسال هم رضايت دارد و تاخير در اين پروژه را بر گردن دولت مي‌اندازد.

دردسرهاي ترافيكي پس از بازسازي برج

برج آزادي پس از گذشت 36 سال از عمرش تن به عمليات بازسازي داد. شهردار تهران كه در دوران مديريت شهري‌اش خود را درگير پروژه‌هاي پرسروصدا كرده است بازسازي ميدان آزادي را كليد زد. او آن‌قدر به اين پروژه توجه نشان داد و هم و غمش را در زيبا شدن اين برج خلا‌صه كرد كه بسياري مسائل ديگر ناديده گرفته شد. براي اجراي كامل اين پروژه، ايستگاه‌هاي تاكسي از جنوب ميدان به شمال غربي منتقل شدند و در اين نقطه توقفگاهي ساخته شد تا تمامي تاكسي‌هاي خطي را در خود جاي دهد. اين محل به قدري كوچك بود كه در نگاه اول و پيش از استقرار اتومبيل‌ها مي‌شد حدس زد با افتتاح آن چه اتفاقي مي‌افتد. تعداد زيادي از اتومبيل‌ها در اين پايانه‌جاي نگرفتند و از زمان‌بر هم‌خوردن پايانه‌هاي قديمي، تجمع خودروهاي مسافربر و تاكسي‌هاي خطي دور ميدان دردسرهاي ترافيكي بزرگ‌ترين ميدان پايتخت را 10 چندان كرده است. اين وضعيت به حدي است كه حضور گسترده و دائم ماموران پليس راهنمايي و رانندگي هم مشكل را حل نمي‌كند.از سوي ديگر كمتر پيش مي‌آيد مسافراني كه در ميدان آزادي از تاكسي پياده مي‌شوند پياده، بزرگ‌ترين ميدان پايتخت را دور بزنند تا به پايانه تاكسي‌ها برسند و در اين بين از ميني‌بوس‌هاي شهرداري كه قرار بود شهروندان را رايگان دور ميدان جابه‌جا كنند خبري نيست.

تقصير دولت در تاخير بازسازي برج آزادي

بهمن‌ماه سال گذشته خبرنگاران حوزه شهري براي مراسم افتتاح ميدان آزادي دعوت شدند. مراسم در حالي با حضور شهردار تهران برگزار شد كه فضاي سبز زير و رو شده و لودرها نشاني از پايان پروژه نداشت. مسوولا‌ن شهرداري وقتي با انتقاد نمايندگان رسانه‌ها روبه‌رو شدند، اعلا‌م كردند تنها فاز يك پروژه افتتاح خواهد شد.هم‌اكنون ماه‌ها از افتتاح فاز يك پروژه بازسازي ميدان آزادي مي‌گذرد و جز دردسرهاي ترافيكي و سردرگمي مسافران، نتايج اين تلا‌ش مسوولا‌ن شهرداري آشكار نشده است. حجت‌الله ملا‌صالحي، مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران تاخير اين پروژه را گردن دولت مي‌اندازد: او در مورد افتتاح فاز يك اين پروژه به اعتماد ملي مي‌گويد: برخي خبرنگاران پس از افتتاح فاز يك از چكه كردن سقف موزه و نقايص اينچنيني كه نشان از شتاب‌زدگي مجريان بود انتقاد كردند. شهرداري در مقابل اين انتقادات به‌شدت موضع گرفت اما بررسي‌هاي كارشناسي به آنها نشان داد اين انتقادات نابجا نبوده است. ملا‌صالحي در اين رابطه مي‌گويد: شهرداري اين روزها با انتقادات زيادي درباره شتابزدگي در انجام پروژه‌ها روبه‌رو است. شايد ملا‌صالحي به همين دليل به شتابزدگي مديران شهري دوران پيش از انقلا‌ب در ساخت برج آزادي اشاره مي‌كند:

اهميت برج آزادي در جشن‌هاي ملي، مذهبي

آنچه در فاز يك اتفاق افتاده است بيشتر مواردي را شامل مي‌شود كه به چشم مي‌آيد نه موارد زيرساختي. نورپردازي برج جزو شاخص‌ترين اقدامات فاز يك اين پروژه است. چندي پيش مديرعامل شركت توزيع برق شهر تهران كه در جلسه علني شوراي شهر حاضر شد اينگونه نورپردازي‌ها را آلودگي نوري و يكي از دلا‌يل خاموشي‌هاي تهران دانست و گفت:

گذشته از اين اقدامات و انتقاداتي كه به بازسازي ميدان آزادي وارد شده است، ملا‌صالحي از تصميم قاطعانه شهرداري در پياده‌راه‌سازي اين ميدان حرف مي‌زند: برپايي جشن‌هاي ملي و مذهبي كه از سوي مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري مطرح مي‌شود يادآور جدال شوراي شهر و شهرداري است كه در نهايت منجر به برچيده شدن پل ‌BRT در تقاطع خيابان بهبودي شد. رئيس شوراي اسلا‌مي شهر تهران عقيده داشت احداث اين پل مانع ديده شدن برج آزادي شده و راهپيمايي 22 بهمن را تحت‌تاثير قرار مي‌دهد... اهميت برج آزادي از مناظر مختلف هنوز جاي بحث دارد و اين در حالي است كه هر وقت بحث بازسازي برج آزادي به ميان مي‌آيد از آن به عنوان يادمان تهران ياد مي‌شود و هرگاه موضوع برج ميلا‌د مطرح شده، اين برج با عنوان يادمان تهران مطرح مي‌شود.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن