تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805708386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنزه كردن، درست يا غلط؟


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: برنزه كردن، درست يا غلط؟
اشعه ماورا بنفش توسط DNA جذب مي شود و پاسخ بدن به اين آسيب، ساخت لكه هاي سياهي است كه روي پوست ظاهر مي شود و در واقع پوست را برنزه و تيره نشان مي دهد.
نوردهي طبيعي يا مصنوعي؟
پاسخ به اين بستگي دارد كه شما از چه كسي سئوال كنيد.
صنف سالن ها و باشگاه هاي برنزه كردن پوست در آمريكا، كه نماينده هزاران سالن برنزه سازي در كل آمريكاست، اخيراً تبليغ تمام صفحه اي در روزنامه نيويورك تايمز چاپ كرده و در آن ادعا نموده ” ديگر استفاده از اشعه ماوراء بنفش براي برنزه كردن پوست كشنده نخواهد بود.”
دليل آن چيست؟ سارا لانگ ول، مدير روابط عمومي اين صنف ميگويد: به دليل بدنامي اين صنف كه توسط توليدكنندگان محصولات ضدآفتاب و متخصصان پوست صورت گرفته، ما تعداد زيادي از مشتريان خود را از دست داده ايم!
اينكه آيا اين بدنامي منصفانه است يا خير، بحث ادامه داري ست كه بين حاميان سالن هاي برنزه سازي(كه غالباً شامل مالكين اين باشگاه ها مي شود) و متخصصان پوست (كه اغلبشان مخالف هرگونه استفاده از اشعه ماوراء بنفش هستند) در جريان است. اما از آنجا كه كدام از طرفين حقايق را تاحدودي به نفع خود تغيير داده اند، بعضي از آمارها نشان دهنده واقعيت خواهند بود:
- برنزه كردن پوست در سالنها تجارت بزرگي در آمريكاست و سالانه حدود ۵ ميليارد دلار درآمد زايي مي كند.
- حدود ۱ ميليون نفر - ۷۰ درصد زنان سفيد پوست بين ۱۶ تا ۴۹ سال - هر روز از سالن برنزه سازي استفاده مي كنند.
- بر طبق مطالعاتي كه در نشريه انجمن پزشكي آمريكا منتشر شده، شيوع سرطان پوست بيشتر از هر نوع ديگري از سرطان در حال پيشروي است.
- سالانه حدود يك ميليون مورد سرطان پوست خوش خيم و ۶۰ هزار مورد سرطان پوست بدخيم گزارش مي شود.
اين صنف اظهار مي كند، استفاده منظم و با اعتدال از تخت هاي برنزه كردن پوست خوب و مفيد است و از سوختن پوست شما جلوگيري مي كند. سارا لانگ ول مي گويد: اگر مي خواهيد براي تعطيلات به سفر برويد، براي مدت يك هفته و هر روز، در يك دوره زماني كوتاه، از سالن هاي برنزه سازي استفاده كنيد و اين كار بدن شما را از شوك ناگهاني قرار گرفتن در برابر آفتاب براي اولين بار بعد از زمستان، محافظت مي كند.
از آنجاييكه متخصصين پوست با مضر بودن سوزاندن پوست موافقت دارند و مطالعات زيادي ارتباط بين آفتاب سوختگي و افزايش سرطان پوست را تاييد مي كند، تعداد كمي قبول دارند راه حل، نوردهي بيشتر پوست توسط اشعه ماورا بنفش است.
جوئل كوئن يكي از استادان پوست دانشگاه كلرادو مي گويد: برنزه كردن مصنوعي به شما اين حس غلط را القا مي كند كه از آفتاب در امانيد و پوستتان نخواهد سوخت، اما در حقيقت تاثير آن در حد يك ضدآفتاب با SPF۳ خواهد بود. بنابراين اين كار نه تنها مقدار بسيار كمي از شما محافظت مي كند، بلكه استفاده مداوم آن معادل برخورد بيشتر و بيشتر با تشعشع ماورا بنفش خواهد بود. او مي گويد: راه حل ساده اين است كه از ضدآفتاب استفاده كنيد و تمام تعطيلات خود را روي ساحل و در برابر آفتاب هدر ندهيد!

از ويتامين دي استفاده كنيد
مطالعات پزشكي ارتباطي بين استفاده از ويتامين دي و كاهش پوكي و شكستگي استخوان، ديابت، نارسايي هاي مغز و نخاع، فشار خون بالا و همچنين انواع سرطان را نشان مي دهد. در اين ميان شواهدي مبني بر تاثير مثبت ويتامين دي براي جلوگيري از سرطان پوست نيز وجود دارد.
تحقيقات ديگري نشان مي دهد رژيم غذايي - علاوه بر مدت زماني كه مردم عادي روزانه در برابر نور خورشيد قرار مي گيرند - راه بهتري براي تامين ويتامين دي مورد نياز بدن هستند. مصرف روزانه دو ليوان شير يا آب پرتقال يا استفاده از منابع ويتاميني مكمل براي تامين مقدار نرمال ويتامين دي بدن شما كافي است.

نوردهي طبيعي يا مصنوعي؟
يكي از اهداف صنف، اين است كه مردم را از ترس و تصورات غلطي كه اطلاعات نادرست به آنها مي دهد، رها كنند. خانم لانگ ول مي گويد: “اغلب گفته شده هر بار برنزه سازي مصنوعي بيش از ۱۵ بار قويتر از اشعه آفتاب است. اين اطلاعات شايد شامل بعضي سالن ها شود، اما در مورد اكثر اين سالن ها اشتباه است. در واقع تخت هاي برنزه سازي در حدود دو بار قويتر از نور خورشيد است و به همين دليل است كه پوست شما زودتر از زماني كه در معرض نورطبيعي قرار مي گيريد، رنگي مي شود.”
اما بر طبق نشريه بين المللي سرطان، ميزان تشعشعات ماورابنفش تخت هاي برنزه سازي حدود ۵ بار قويتر از نور طبيعي است و در اين صورت ۲۰ دقيقه استفاده از تخت برنزه سازي معادل دو يا سه ساعت در معرض نور خورشيد بودن است.

آيا ممكن است كسي به برنزه كردن معتاد شود؟
پاسخ مثبت است، محققان به اين رفتار نيز مانند بقيه رفتارهاي اعتيادآور نگاه مي كنند. نوعي عامل اعتياد در ارتباط با اشعه ماورا بنفش وجود دارد و همچنين گفته مي شود شخصي كه پوستش را در اين سالنها برنزه مي كند، مي خواهد احساس كند كه پولش هدر نرفته است و از آنجاييكه سالنها دفعات نامحدودي به مشتري اجازه استفاده از امكانات را مي دهند، فرد بيشتر و بيشتر در معرض اين اشعه قرار مي گيرد و دچار نوعي اعتياد به اين امر مي شود.
از سويي ديگر، لامپهاي مصنوعي و تخت هاي برنزه سازي، در سال ۲۰۰۵ از سوي بنياد ملي بهداشت آمريكا، به عنوان عامل مستقيم سرطاني براي انسان شناخته شده است و گفته مي شود افرادي كه قبل از ۳۰ سالگي شروع به استفاده هاي طولاني از اين دستگاه ها مي كنند، ريسك بالاتري براي ابتلا به سرطان دارند.
در حاليكه اين صنف اظهار مي كند، سوختگي ناشي از نور مستقيم آفتاب است كه باعث سرطان مي شود، نه استفاده كنترل شده از لامپهاي برنزه سازي، اما از نظر علمي، برنزه سازي مصنوعي به پوست آسيب مي زند.
اشعه ماورا بنفش توسط DNA جذب مي شود و پاسخ بدن به اين آسيب، ساخت لكه هاي سياهي است كه روي پوست ظاهر مي شود و در واقع پوست را برنزه و تيره نشان مي دهد.
حتي مقدار كم آن نيز مضر است و استفاده طولاني مدت، نه تنها باعث پيري زودرس در پوست شما مي شود، بلكه خطر سرطان پوست را نيز افزايش مي دهد.
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن