تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815249201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كنگره «بهشت محمدي آئين گلاب‌گيري كعبه و عتبات عاليات» در قمصر كاشان برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: كنگره «بهشت محمدي آئين گلاب‌گيري كعبه و عتبات عاليات» در قمصر كاشان برگزار مي‌شود
گروه خبرنگاران افتخاري / احمد كريمي: كنگره بهشت محمدي با عنوان حرم تا حرم آئين گلاب‌گيري كعبه و عتبات عاليات به ابتكار حوزه ششم امام جعفر صادق، بسيجيان پايگاه شهيد مدرس قمصر، اداه حج و زيارت، بخشداري، شهرداري و دفتر امام جمعه قمصر برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) «محمد علي‌نژاد» دبير كنگره بهشت محمدي ازحرم تا حرم در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر از حضور علاقه‌مندان به شركت در اين طرح عظيم معنوي، عملياتي كردن طرح توسط بسيجيان قمصر، اجراي كنگره در مسجد جامع با عنوان از حرم تا حرم، تحويل گلاب ناب محمدي به عنوان محصول كنگره به خانه خدا و عتبات عاليات را از اقدامات مهم كنگره بهشت محمدي اعلام كرد.

وي در ادامه از تشكيل هفت كميته فرهنگي و علمي، كميته پشتيباني و مالي، كميته اطلاع رساني و تبليغات، كميته خواهران، كميته برگزاري مراسم، كميته امنيت و كميته فني و توليد و شوراي كنگره خبرداد و گفت: اين كميته‌ها هم اكنون فعاليت خود را زير نظر دبيرخانه كنگره آغاز كرده‌اند.

دبير كنگره بهشت محمدي همچنين از اجراي هفته آئين گلاب‌گيري كعبه و عتبات عاليات به عنوان يكي از اقدامات زيربنايي اين كنگره در سال آينده نام برد.

علي‌نژاد اجراي دعاي ندبه، تلاوت قرآن، دعوت از مجريان تواناي سيما، استفاده ازسخنرانان برجسته كشور، مديحه‌سرايي مداحان مطرح كشور، اجراي برنامه تواشيح از گروه تواشيح بين‌المللي، دعوت از قهرمانان ورزش كشور، اجراي سرودهاي مذهبي توسط هنرمندان مطرح كشور و مراسم گلابگيري عتبات عاليات را از جمله برنامه‌هاي پيش‌بيني شده كنگره بهشت محمدي اعلام كرد.

وي همچنين چاپ كتاب، ساخت فيلم، ساخت نرم افزار، پيش‌بيني يادماني ماندگار در محل مسجد جامع قمصر به عنوان محل دائمي آئين گلاب‌گيري را از اقدامات ماندگار و همچنين چاپ پوستر، بنر، بروشور، دعوتنامه، ويژه‌نامه و ساخت تنديس را از ديگر فعاليت‌هاي بخش فرهنگي اين كنگره اعلام كرد.

محمد علي‌نژاد دبير كنگره بهشت محمدي، حضور پيشكسوتان گلابگير در قمصر، اجراي برنامه گلابگيري با حضور مسئولان لشكري و كشوري، تحويل مسجد جامع به عنوان محل دائمي كنگره، مشاركت مردم ، ساخت يادمان كنگره در مسجد و استفاده از فضاي مسجد جامع به عنوان خانه خدا را از جمله ويژگي‌هاي اين كنگره اعلام كرد.

به گفته وي كنگره بهشت محمدي در قالب فرهنگي و در فضايي كاملا معنوي برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام «صداقت» امام جمعه قمصر نيز كنگره بهشت محمدي حرم تا حرم را كنگره‌اي قرآني، الهي، انقلابي و ولايي خواند و افزود: اين كنگره مي‌تواند الگويي براي تمامي شهرهايي كه شرايط مشابهي با قمصر دارند باشد.

در ادامه حجت‌السلام سيد علي موسويان مسئول انتقال گلاب به خانه كعبه انتخاب گل قمصر براي شست‌وشوي كعبه حاصل سال‌ها تلاش دانست و گفت: اين افتخار بزرگي براي ما ايرانيان و محبين علي ابن ابيطالب كه بايد زادگاه اميرالمومنين آقا و پيشوايمان با گلاب ناب قمصر و به دست شيعيان آقا شست‌وشو شود.

وي با اشاره اينكه خانه خدا ساليانه در دو مقطع زماني شست‌وشو مي‌شود، گفت: خانه خدا يك‌بار روز اول ماه شعبان به طور رسمي شست‌وشو مي‌شود كه در اين مرحله از ساعت هفت صبح روز اول ماه شعبان كعبه و اطراف آن بسته مي‌شود.

در اين مراسم براي هر كشور پنج كارت صادر مي‌شود كه سران كشورهاي اسلامي از هر كشور دسته دسته وارد مي‌شوند و مرحله دوم شتست‌وشو بين روزهاي اول تا دهم ماه ذي‌الحجه انجام شد.

در ادامه ارباب مسئول حوزه ششم گفت: در بخش قمصر غناي فرهنگي عظيمي نهفته است كه بسيجيان منطقه با كشف گوشه‌اي از غناي فرهنگي كه تهيه گلاب ناب محمدي است به اين غناي فرهنگي دست يافته‌اند.

وي با اشاره به مطالعات انجام شده در بحث گل محمدي قمصر و عشق خالصانه حضرت محمد (ص) به خداوند منان كه حاصل آن گل محمدي است گفت : انرژي و پتانسيلي كه داخل گل محمدي است تبديل به گلاب مي‌شود و اين گلاب ناب محمدي كه با آن خانه معشوق شست‌وشو مي‌شود خاستگاهش قمصر است و اين افتخار ملت ما و بسيجيان قمصر است كه خانه خداوند به كمك گلاب ناب محمدي شست‌وشو داده مي‌ش‌ود.

علي‌نژاد در ادامه گفت: ما در قالب ارائه طرح كنگره بهشت محمدي مبناي توليد گلاب ناب محمدي را به مسجد جامع قمصر معرفي كرديم تا از خانه خدا و قوي‌ترين خاستگاه حق‌پرستي مردم منطقه، توليدگلاب ناب محمدي با مشاركت عمومي مردم انجام شود.

وي يكي از ويژگي‌هاي اين كنگره را مشاركت مردم قمصر دانست و گفت: مردم قمصر مي‌توانند با مشاركت خود در اين كار معنوي و خداپسندانه حضور داشته باشند.

علي‌نژاد همچنين اضافه كرد: علمي بودن طرح مي‌تواند بنياد علمي توليد گلاب ناب محمدي را به لحاظ تحقيقي و پژوهشي به سراسر كشور و جهان صادر كند.

وي با عظيم خواندن اين طرح گفت: به لحاظ فرصت اندك فاز اول طرح امسال پيش‌بيني شد كه با استقبال و حمايت امام جمعه، شهردار، بخشدار و ديگر مسئولان شهر روز جمعه دهم خرداد ساعت 21 از فاز اول كنگره بهشت محمدي پرده برداري خواهد شد.

كنگره بهشت محمدي آئين گلاب‌گيري كعبه و عتبات و عاليات دهم خرداد ماه در مسجد جامع قمصر برگزار مي‌شود و توليدكنندگان گل محمدي با اهداي گل در امر گلاب براي كعبه و عتبات عاليات شركت مي‌كنند.
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن