تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815647099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/گردهمايي خانه احزاب و كانون وكلا در حسينيه جماران/ ميرمحمدي:تحمل‌نكردن سلايق، مخالف نوآوري است نوبخت: جاده مشاركت به همدلي و اصلاح نياز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /گردهمايي خانه احزاب و كانون وكلا در حسينيه جماران/ ميرمحمدي:تحمل‌نكردن سلايق، مخالف نوآوري است نوبخت: جاده مشاركت به همدلي و اصلاح نياز دارد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دبيركل حزب تمدن، ضمن اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال نوآوري و شكوفايي از سوي مقام معظم رهبري، گفت: در موانع نوآوري كه همواره ذكر مي‌شود مي‌توان به عدم اعتماد به نفس اشاره كرد. اوج اعتماد به نفس و توكل، خود حضرت امام (ره) بودند.

وي افزود: مي‌بايد تحمل عقايد و سلايق مختلف را داشت كه تحمل‌نكردن سلايق، خود مخالف نوآوري است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ميرمحمدي كه در مراسم تجديد ميثاق اعضاي خانه احزاب و كانون وكلا با آرمان‌هاي امام(ره) در حسينيه جماران سخن مي‌گفت، اظهار داشت: همان مقدار كه از نظر امام (ره) حفظ نظام از اوجب واجبات است، بايد بر حفظ ظرفيت‌ها و استفاده از آنها نيز پافشاري كنيم و از نوآوري و نوانديشي بهره ببريم.

وي افزود: امام (ره) در جلسات مختلف با سرانگشت تدبير خود همواره گره‌هاي پيش رو را باز مي‌كردند.

وي هم‌چنين با بيان اين كه تاكيد بر افق كوتاه‌مدت يكي از موانع نوآوري است، افزود: آينده‌نگري و براي آينده تدبير كردن از خصوصيات رهبر نوآور ما امام خميني بود.

ميرمحمدي افزود: نبايد با برخي رفتارها اين سرمايه‌ها را از بين ببريم.

ميرمحمدي تاكيد كرد: آن زمان كه همه‌ي قدرت‌ها تلاش مي‌كردند اين نظام شكل نگيرد، تشكل‌هاي خط امام (ره) بودند كه با قدرت، كادرسازي كردند و انقلاب را به ثمر رساندند.

به گزارش ايسنا، در ادامه نوبخت دبيركل حزب اعتدال و توسعه نيز گفت: سال‌ها پس از پيروزي انقلاب اسلامي، اهداف سلبي انقلاب بر همگان مبرهن مي‌نمود و به تدريج اهداف ايجابي و اثباتي انقلاب نيز مطرح شد. مهم‌ترين موضوعي كه از اين دوره براي همگان به عنوان پرسش اصلي به شمار آمد، هدف ايجابي انقلاب، پيرامون ساختار قدرت، نوع حكومت و نظام سياسي جانشين نظام خودكامه بود.

وي افزود: آن‌چه مسلم و قطعي است اين است كه مردم و انقلابيون و امام خميني (ره) به عنوان رهبر انقلاب به دنبال نظامي غير نظام پيشين بودند. در نهايت نيز اراده‌ي جمعي مردم ايران ديگر استبداد را تاب نياورد و با رهبري امام خميني (ره) بساط سلطنت از اين مرز و بوم برچيده شد و نظام جمهوري اسلامي پايه‌گذاري شد.

وي ادامه داد: در اين نظام به تعبير امام (ره) ديگر راي مردم، ميزان سنجش و تعيين‌كننده خواهد بود و در عين حال به جهت ديني بودن، اين نوع مردم‌سالاري از نظام ليبرال غربي نيز متمايز مي‌شود.

دبيركل حزب اعتدال و توسعه گفت: نكته‌ي مهم اين‌جاست؛ جاده‌ي مشاركت به همدلي و اصلاح نياز دارد. صبوري و سعه صدر مي‌طلبد تا قدم به قدم مشاركت سياسي در عرصه‌ي نظام ديني نهادينه شود و اين آن‌چيزيست كه امروز بيش از گذشته براي حركت در خط امام (ره) به آن محتاجيم.

وي گفت: بايد در بستر جمهوري اسلامي و در دل نظام اسلامي هم احزاب، فعال و همواره رشد كنند و نيز تربيت شوند كه با هم چگونه رقابت كنند. مسوولان در اين عرصه بايد تكثر و تعدد گروه‌ها را به عنوان يك اصل قبول و به حق ديگران براي سرنوشت تمكين كنند؛ مدعايي كه هرچند در گفتن سهل مي‌نمايد اما در عمل بس دشوار و سنگين است و اين شاخصي براي ارزيابي تطبيق رفتار حكومت با انديشه و سيره‌ي امام خميني (ره) خواهد بود.

وي افزود: به جرأت مي‌توان گفت پذيرش اين مهم كه احزاب و نهادهاي مدني بايد ميزبان و بسترساز مشاركت‌هاي مدني باشند رمز حصول آرمان‌هاي جمهوري اسلامي است.

نوبخت ادامه داد: امام (ره) نوعي رويكرد مثبت و مشروط به شروط خاصي را ارايه مي‌دهد. سنجش اصلي بنيان‌گذار انقلاب اسلامي در مورد مطلوبيت و عدم مطلوبيت ناشي از ايده و كارويژه‌ي حزب است.

وي گفت: كلام و فقه شيعه در مقايسه با ديگر مذاهب اسلامي، بيشترين قرابت و نزديكي را با مباني فوق نشان مي‌دهد و در عين حال تضمين‌هاي لازم را براي حفظ ديانت مردم تدارك مي‌بيند. فقهي كه امام راحل بر آن تسلط وافي داشت، دستگاه نظري خاصي براي مواجهه با زندگي سياسي انديشيده است كه رابطه‌ي مشخصي بين آزادي و دينداري تعريف مي‌كند و مبين فرصت‌ها و تهديدهاي احزاب در نظام انديشه‌اي تشيع است. اساسا شكل و ماهيت نظام مبتني بر جمهوريت و اسلاميت، تاكيد بر تعامل و بر هم كنش مردم‌سالاري و اسلام‌گرايي است و مشروط بودن مباني مردم‌سالاري به مبدأ و منشأ حيات، رمز اقتداي ايرانيان به امام و رهبري خود بوده و هست.

نوبخت در پايان گفت: با تأسي به سيره‌ي بنيان‌گذار جمهوري اسلامي و تاكيد مكرر رهبر معظم انقلاب بر مشروعيت و مقبوليت نظام، همواره اجراي اصل مردم‌سالاري ديني را از مطالبات احزاب مي‌دانيم و بار ديگر مي‌گوييم تقليل نقش هريك از ابعاد اسلاميت و جمهوريت با هر استدلالي، از سوي هركسي برهان درستي بر خروج از خط اصلي امام و رهبري تلقي خواهد شد.

انتهاي پيام
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن