تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815331709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قطعي هاي مكرر برق مردم را مستأصل كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: قطعي هاي مكرر برق مردم را مستأصل كرده است
عصر ايران - پيش از اينكه بحران قطعي مكرر برق گريبان مردم را بگيرد وزير نيرو ، به گونه ايي ديگر سخن گفت امروز طور ديگر!

، پرويز فتاح سال گذشته در سفر به اروميه گفته بود: اراده دولت براي توسعه صادرات انرژي برق به كشور هاي همسايه جدي است چرا كه نسبت به صادرات نفت و گاز ، ارزش افزود بالاتري دارد.

او همچنين از تفاهم نامه جديد ايران و تركيه خبر داده و گفته بود: مطابق اين تفاهم نامه ، حدود شش هزار مگاوات برق به اين كشور از طريق استان آذربايجان غربي "صادر" مي شود كه در سال اول تركيه خواهان هزار مگاوات برق است .

اما امروز كه سوء مديريت انرژي در كشور ، قطعي هاي روزانه برق را باعث و صداي اعتراض مردم را بلند كرده است ، وزير نيرو ، كه تا ديروز از صادرات برق و ارزش افزوده آن و عزم دولت از اين عرصه سخن مي گفت ، با فراموش كردن همه گفته هاي خويش چنين گفت كه ايران اصلاً صادرات يكسويه برق ندارد و درست به همان ميزان صادرات ، واردات برق داريم و تراز صادرات برق و واردات در حد صفر است و ... .

او كه قبلاً از ارزش افزوده بالاي برق و سودي كه از اين رهگذر نصيب كشور مي شود سخن گفته بود ، اكنون مي گويد :با كشور هايي كه با آنها برق را رد و بدل ميكنيم ,هيچ تبادل پولي نداريم .

فتاح كه سال گذشته تفاهم نامه همكاري بين ايران و تركيه براي "صدور" برق را به عنوان دستاورد وزارت نيرو به رخ رسانه ها كشيده بود، اينك ، آن سخن را نيز فراموش كرده و مدعي است : ما به تركيه صادرات نداريم ، فقط برق تركمنستان را به تركيه "ترانزيت" مي كنيم!

مقايسه سخنان اخير وزير نيرو كه واحد مركزي خبر آن را گزارش كرده ، با ادعاهاي سال گذشته وي كه در روزنامه رسالت چاپ شده است، نشان ميدهد عدم احترام به شعور مردم ،در قاموس برخي مسوولان ، جايگاه ويژه اي دارد!

فتاح، تا ديروز دم از صادرات برق و موفقيت هاي وزارتخانه اش در اين باب و اين كه چه سودي نصيب كشور مي شود مي زند ولي امروز كه مردم به استناد همان حرفها مي گويند "وقتي خودمان نياز داريم ، صادرات چرا؟!" به راحتي پاسخ مي دهد كه ما صادرات نداريم ! همه چيز در حد صفر است و پولي هم ردو بدل نمي شود؟

به راستي چگونه است وقتي سخن از فعاليت هاي يك وزارتخانه مي شود ، وزير در تبيين شاهكارهاي وزارتخانه اش دم از صادرات مي زند و با افتخار از تفاهم نامه صدور برق به تركيه سخن مي گويد ولي وقتي بحران برق فراگير مي شود ، آن همه ادعاهاي صادراتي را "صفر" مي نامد و حتي "صادرات" برق به تركيه را نيز به " ترانزيت" تقليل مي دهد؟! صادرات كجا و ترانزيت كجا؟!

اين تناقضات يعني چه آقاي فتاح؟!

اگر نمي دانيد، بدانيد كه در عصر رسانه ، حتي اگر حافظه ها را هم ناديده بگيريم ، چيزي به نام "آرشيو" وجود دارد كه مي تواند به راحتي چند كليك ، تناقضات گفتاري را آشكار كند و نقاب از چهره مسوولاني بردارد كه با مردم روراست نيستند.

اما گذشته از اظهارات متناقض وزير درباره صادرات برق ، توجيهات جديد او در باب قطعي هاي مكرر برق نيز بسيار نا اميد كننده است و در واقع اعترافي به بي تدبيري وزارت نيروست .

به خبر زير كه واحد مركزي خبر ، امروزآن را منتشر كرده است دقت كنيد:
" وزير نيرو گفت: به مردم كشورمان اطمينان مي دهيم كه تمام صنعت برق امسال براي جلوگيري از كمبود برق و خاموشي ها بسيج شده است.

پرويز فتاح كه پس از جلسه هيئت دولت با خبرنگاران سخن مي گفت، افزود: وزارت نيرو سرگرم عقد قراردادهايي با بخش خصوصي است تا از ابزارها و توانايي هاي اين بخش براي افزايش توليد برق استفاده كند.

وي همچنين گفت: در حال حاضر در صنعت برق هيچ ظرفيت معطلي نداريم و روند افزايش توليد همچنان ادامه دارد."

جالب است ! وزير نيرو ، درست در ميانه بحران برق و قطعي هاي مكرر ، مژده مي دهد كه سرگرم عقد قراردادهايي با بخش خصوصي است تا از ابزارها و توانايي هاي اين بخش براي افزايش توليد برق استفاده كند.

اين سخن نشان مي دهد كه "آينده نگري" عنصر مفقود شده وزارت نيروست وگرنه ، به جاي امروز كه مردم با قطعي هاي مكرر برق مواجه و در عذاب اند، مي بايست از مدت ها قبل ، به فكر افزايش توليد مي افتادند و قراردادهاي ادعايي خود با بخش خصوصي را منعقد مي كردند نه اينكه حالا كه قطعي برق داد مردم را در آورده است ، به يادشان بيفتد كه بايد توليد را افزايش دهند!
وزير نيرو همچنين ادعا مي كند:"در صنعت برق هيچ ظرفيت معطلي نداريم " و در همين حال مي گويد: "روند افزايش توليد همچنان ادامه دارد." و "وزارت نيرو سرگرم عقد قراردادهايي با بخش خصوصي است تا از ابزارها و توانايي هاي اين بخش براي افزايش توليد برق استفاده كند" ؛ آيا اين دو جمله اخير ناقض ادعاي اوليه وزير نيست و نشان نمي دهد كه برخلاف ادعاي وي كه "در صنعت برق هيچ ظرفيت معطلي نداريم" ، كلي ظرفيت خالي در اين بخش داريم كه روند توليد - به قول وزير- رو به افزايش است و تازه ، بخش خصوصي هم مي تواند به اين پروسه كمك كند؟!

اين تناقضات و سوء تدبيرها ، حاكي از آن است كه ريشه اصلي قطعي هاي مكرر برق ، نه خشكسالي است و نه توطئه آمريكا و استكبار جهاني، بلكه وقتي "آينده نگري" جاي خود را به تكرار ماجراي "نوشدارو بعد از مرگ سهراب" بدهد و روزمرگي ها بر مجموعه اي حاكم شود ، وضعيت همين مي شود كه هست و اگر غير از اين بود ، جاي تعجب داشت .

منبع خبر :
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن