تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806846229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*گزارش مراسم اختتاميه جشنواره تئاتر مقاومت* وزير ارشاد: تلاش مي‌كنيم اين جشنواره بين‌المللي برگزار شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *گزارش مراسم اختتاميه جشنواره تئاتر مقاومت* وزير ارشاد: تلاش مي‌كنيم اين جشنواره بين‌المللي برگزار شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - تئاتر

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: جشنواره‌ي ملي تئاتر مقاومت، استعداد بين‌المللي شدن را دارد و وزارت ارشاد تمام حمايت‌هاي لازم را براي تحقق اين خواسته به كار مي‌گيرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمدحسين صفارهرندي كه عصر روز چهارشنبه در مراسم اختتاميه يازدهمين جشنواره‌ تئاتر مقاومت در سينما نخل خرمشهر سخن مي‌گفت، با بيان اين مطلب در پاسخ به درخواست مديركل ارشاد خوزستان مبني بر بين‌المللي شدن اين جشنواره توضيح داد: درخواست بين‌المللي شدن اين جشنواره كه از سوي هنرمندان و مسوولان خوزستان مطرح مي‌شود، خواسته‌اي نيست كه دفعتا شكل گرفته باشد و تلاش مي‌كنيم اين جشنواره سال آينده به صورت بين‌المللي برگزار شود.

وزير ارشاد، مقاومت در برابر تهاجم بيگانگان را ويژگي انسان دانست و گفت: كساني كه اين صحنه‌ها را ديدند و آفريدند و نقل كردند، وارثان اين حماسه‌ بزرگ هستند و از آنان بايد به عنوان هنرمندان نخستين ياد كرد كه پايداري را به عنوان يك درس براي نسل‌هاي بعدي به يادگار گذاشتند.

صفارهرندي اضافه كرد: هنر هنرمندان زماني آغاز مي‌شود كه توان تصوير كردن و نشان دادن آن حماسه‌ بزرگ را داشته باشند و اين دشواري كار هنرمندان ماست.

وي با ابراز خرسندي از ملي شدن جشنواره منطقه‌اي تئاتر مقاومت – فتح خرمشهر خاطرنشان كرد: استادان، هنرمندان پيشكسوت و هنرآموزان همه در تلاش هستند اتفاق بزرگي را كه در كشور ما رخ داده است بازخواني كنند و باعث خوشحالي است كه اين اتفاق، مرزهاي ما را درنورديده و همان‌گونه كه حضرت امام راحل پيش‌بيني مي‌كردند، دامنه اين اتفاق به مرزهاي خارج از كشور ادامه پيدا كرده است.

وزير ارشاد تصريح كرد: نام خرمشهر با مقاومت عجين شده است. اگرچه شهرهاي بسياري در كشورمان لگدكوب متجاوزان شدند اما يكي از امتيازات خرمشهر اين بود كه براي تسليم نشدن، روزهاي متمادي دشمن را زمين‌گير و كلمه‌ مقاومت را بر پيشاني خود حك كرد.

وي از جوانان حاضر در مراسم خواست براي درك ابعاد مقاومت هشت ساله‌ مردم ايران، جنگ‌هايي را كه همواره در طول تاريخ موجب تقير ما شده‌اند مورد مطالعه قرار بدهند.

صفارهرندي تاكيد كرد: با مطالعه‌ تاريخ خواهيم دانست اين جنگ هشت ساله ارمغان بزرگي براي ما بود كه عزت را براي ما دوباره كرد و امروز در جايگاهي ايستاده‌ايم كه بي‌واهمه از تهديد، پيام خود را آن‌گونه كه مي‌خواهيم به جهانيان مي‌رسانيم و آنان كه در هوس فتح شش روزه‌ ايران بودند، سرنوشتي دوزخي پيدا كردند.

در اين مراسم كه با حضور معاون هنري وزارت ارشاد، مدير اداره كل هنرهاي نمايشي، امامان جمعه آبادان و خرمشهر و مديركل ارشاد استان خوزستان برگزار شد، محمدعلي خبري، دبير جشنواره نيز با ارائه‌ گزارشي از عملكرد دبيرخانه جشنواره گفت: جنگ در تعبيرهاي عقلاني و فلسفي معاني گوناگوني دارد اما مقاومت تنها يك معني دارد، مقاومت زيباست. آنان كه به هر طريق در برابر ظلم ظالم مي‌ايستند، هرآن‌چه مي‌بينند زيبايي است و شهيد با اهداي خون خويش به زيبايي‌هاي حقيقت شكل مي‌بخشد.

سپس حجت‌الاسلام عباس بسي‌خاسته مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان با قدرداني از برگزاركنندگان جشنواره و با ابراز خرسندي از ملي شدن اين جشنواره‌ منطقه‌اي گفت: اين جشنواره، امسال يازدهمين دوره‌ خود را پشت سرگذاشت. 10 دوره‌ قبلي را با سختي فراوان برگزار كرده بوديم اما معتقديم مي‌توانيم و اين درخواست ماست كه دوره‌ دوازدهم را به صورت بين‌المللي در خوزستان برپا كنيم.

هم‌چنين سيدجعفر حجازي استاندار خوزستان تفاوت ميان رزمندگان ايراني با نيروهاي عراقي را در ميان مسايل اعتقادي آنان دانست و گفت: ارزش‌هاي بالاي انساني باعث ماندگاري رزمندگان ما شد كه اميدوارم اين جشنواره توانسته باشد بخشي از تلاش‌ها و زحمات آن عزيزان را به تصوير بكشد و تلاش مي‌كنيم با حمايت از بين‌المللي شدن آن، تمام امكانات لازم را براي عملي شدن اين طرح فراهم كنيم.

پس از بيان خاطراتي از شهيد محمد جهان‌آرا و قرائت پيام رييس‌جمهور به اين جشنواره، سياوش طهمورث به نمايندگي از هيأت داوران جشنواره بيانيه اين هيأت را ارايه كرد.

برگزيدگان يازدهمين جشنواره‌ي تئاتر مقاومت بدين شرح‌اند:

در بخش موسيقي از گروه موسيقي نمايش «خرمشهر يازده» از اصفهان تقدير شد و تنديس جشنواره به گروه موسيقي «دخيل سبز» از خرمشهر اهدا شد.

طراحي صحنه: از يعقوب صديق جمالي طراح صحنه‌ «به رنگ آب» از تبريز تقدير شد و تنديس جشنواره نيز به زري اماد به خاطر نمايش «پوكه‌هاي برنجي» از تهران اهدا شد.

بازيگران زن: جايزه سوم به صورت مشترك به مريم تركي (1417) و زري اماد (از خواب تا مهتاب) اهدا شد.

جايزه دوم نيز به طور مشترك به مرجان بني‌سعيد (خيل سبز) از خرمشهر و انيس محمدي (خرمشهر11) از اصفهان اعطا شد.

جايزه اول: شيوا كلينيان (خرمشهر 11) از اصفهان.

بازيگري مرد: جايزه‌ سوم مشتركا به راعد تميمي (دخيل سبز) از خرمشهر و ميثم جهانگيزي (خرمشهر11) از اصفهان.

جايزه‌ي دوم: مشتركا به آرمين ميرزايي (1417) از ماهشهر و فالك سراج (نقطه ته خط) از تهران

جايزه‌ي اول: امير كربلايي‌زاده (پوكه‌هاي برنجي) و (از خواب تا مهتاب)

نمايشنامه‌نويسي: تقدير از امين آبان (به موازات) از كرج.

رتبه سوم: شهرام كرمي (پوكه‌هاي برنجي) تهران.

دوم: اصغر خليلي (خرمشر 11) اصفهان.

اول: سعيد آلبو عبادي (1417) ماهشهر

كارگرداني: سوم سعيد آلبو عبادي (1417) ماهشهر

دوم: فرشاد منظوفي‌نيا (از خواب تا مهتاب) تهران

اول: اصغر خليلي (خرمشهر 11) اصفهان

گفتني است نمايش‌هاي (خرمشهر 11) و (1417)به بيست و هفتمين جشنواره‌ي بين‌المللي تئاتر فجر راه پيدا كردند.

به گزارش ايسنا، هيات داوران اعلام كردند دوازدهمين دوره‌ اين جشنواره سوم خرداد 88 در خرمشهر برگزار شود و اين موضوع را به معناي انتشار فراخوان جشنواره تلقي كردند.

در اين مراسم از محمدرضا آريان‌فر، علي باصره، عبدالرضا ثامري، سيدمجيد زارع‌كار، عبدالرضا سواعدي، بهمن ايوب، عطيه غبيشاوي، سيد صادق فاضلي، حشمت‌الله قاسمي، حسين محمدي و هوشنگ هيهاوند به عنوان 11 هنرمند فعال تئاتر استان خوزستان تقدير شد.

انتهاي پيام
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن