تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815626747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديران منطقه آزاد ارس و لرستان زمينه‌هاي همكاري مشترك اقتصادي را بررسي كردند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديران منطقه آزاد ارس و لرستان زمينه‌هاي همكاري مشترك اقتصادي را بررسي كردند
خبرگزاري فارس: استاندار لرستان به همراه هيئتي از معاونان و مديران كل استان لرستان از منطقه آزاد ارس بازديد و زمينه‌هاي مشترك همكاري را در نشست مشترك با مديرعامل و مديران سازمان منطقه آزاد ارس بررسي كردند.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، سيد حسين صابري استاندار لرستان امروز در اين نشست با تاكيد بر فرصت‌هاي اقتصادي اين استان عليرغم محدوديت‌هاي زير ساختي آن اظهار داشت: همكاري مشترك لرستان و منطقه آزاد ارس زمينه انتقال تجارب اقتصادي و تجاري و نيز حضور فعالين صنعتي اين استان و صادرات محصولات توليدي آن را به منطقه آزاد ارس و خارج از كشور فراهم مي‌آورد.
وي با اشاره به وجود منطقه ويژه اقتصادي سنگ لرستان و توليدات عظيم سنگ‌هاي معدني در اين منطقه ادامه داد: فعاليت‌هاي انجام يافته در منطقه آزاد ارس و ايجاد و تكميل زيرساخت‌ها در آن طي سال‌هاي 84 تا امروز نشانگر تركيب خوب مديريتي اين منطقه و تلاش‌هاي ارزنده مديران آن در سايه الطاف الهي و استقرار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.
گزارش فارس حاكي است، عباس رنجبر، مديرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نيز در اين نشست گزارشي از وضعيت موجود اين منطقه و فعاليت‌هاي انجام يافته و مزيت هاي موجود جهت همكاري هاي مشترك فيمابين استان لرستان و اين منطقه ارائه كرد.
قاسمي فرماندار شهرستان جلفا همچنين با اشاره به وجود 6 گمرك، دو پايانه مرزي شبانه روزي و 120 كيلومتر مرز مشترك با كشورهاي همسايه در شهرستان جلفا افزود: يكي از مشكلات اساسي منطقه آزاد ارس محدوده فعلي آن است كه با تصويب محدوده اصلاحي، اين منطقه از رشد و شكوفايي و رونق اقتصادي دوچندان بهره مند خواهد شد.
وي با اعلام اينكه يكي از مزيتهاي اين منطقه وجود رود ارس و زمينهاي مستعد كشاورزي است افزود: در سايه توجهات دولت نهم امسال شاهد افتتاح 6 پروژه پمپاژ آب از رود ارس هستيم در حاليكه كه قبل از انقلاب اسلامي ايران هيچ برداشتي از آب اين رودخانه پر آب انجام نگرفته بود.اين گزارش مي‌افزايد، در اين نشست راهكارهاي همكاري مشترك بين منطقه آزاد ارس و استان لرستان مورد بررسي قرار گرفت.
استان لرستان 15 شهرك صنعتي و يك منطقه ويژه اقتصادي دارا است كه توليد سنگ‌هاي معدني از توانمندي‌هاي آنها به شمار مي‌رود.
برپايه اين گزارش، منطقه آزاد ارس تنها منطقه آزاد شمالغرب كشور است كه از شهريور 84 رسماً فعاليت خود را شروع كرده و هم اكنون بيش از 60 واحد توليدي در فاز يك صنعتي آن فعالند و فاز دو شهرك صنعتي اين منطقه نيز با مساحت 260 هكتار در حال آماده سازي براي فعاليت‌هاي صنعتي و توليدي است.
مجلس شوراي اسلامي به دليل اهميت و جايگاه استراتژيك اين منطقه در فعاليتهاي حمل و نقل و واقع شدن در مسير 6 كريدور بين المللي، طرح توسعه محدوده اين منطقه را در مرزهاي مشترك ايران با آذربايجان- ارمنستان و نخجوان تصويب كرد كه تاكنون طرح پيشنهادي اصلاح محدوده مصوب آن در هيأت دولت مطرح و تصويب نشده است.
با تصويب اين طرح، محدوده اين منطقه از 9 هزار و 700 هكتار به 23 هزار و 500 هكتار افزايش يافته و بلافاصله پس از آن، عمليات اجراي محدوده و اعمال قوانين و تسهيلات مناطق آزاد در آن شروع خواهد شد.
انتهاي پيام/ص
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن