تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815690470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ژنرال در جبهه اهواز


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ژنرال در جبهه اهواز


فوتبال- مهدي معزي:
فرصت كم است. ماموريتي كه هرجور شده بايد ممكن شود؛ البته براي كادر فني جديد استقلال. بهترين فرصت براي آنكه زحمت يك فصل را به اسم خودشان به ثمر بنشانند.

نوستالژي سالي كه امير قلعه نويي به‌عنوان سرمربي پايش به استقلال باز شد؛ او آلترناتيو پورحيدري شد تا ماموريت قهرماني در جام حذفي را به او بدهند.ماموريتي كه انجام شد تا امسال هم اين وظيفه به‌عهده او سپرده شود. البته اين بار تجربه بيشتري دارد.

او سه سال در اين بين سرمربي آبي پوشان بوده تا بعد از قهرماني در ليگ برتر و راه نيافتن به ليگ قهرمانان آسيا(!) استعفايش را بنويسد. ادامه راه هم صمد مرفاوي رفت تا در چند هفته پاياني قهرماني را از دست بدهد.

بعد هم نوبت لشكركشي كادر حجازي بود تا در نتايج پيش‌بيني شده، جايش را به فيروز كريمي بدهد. فيروزي كه با هزار زحمت از استقلال اهواز به استقلال تهران كشيده شد. اما اين سيكل خيلي زود سر جاي اول رسيد.

حجازي كه از خانه به استقلال آمده بود، دوباره به خانه برگشت. فيروز كريمي دوباره با اهوازي‌ها بست و امير قلعه نويي سرمربي خانه اش شد. گردشي كه دو سال طول كشيد تا به نقطه صفر برسد. اين بار قلعه نويي نيامده كه فقط تيم را قهرمان كند. او آمده تا خودش را به خيلي‌ها ثابت كند. همانهايي كه در اين 2 سال آمدند و به كارنامه استقلال هيچ عنواني را اضافه نكردند.

البته اين بار ديگر به او سه سال فرصت نمي‌دهند. او از همين حالا بايد شروع كند. چون كه اين بار علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني است. همان طور كه فيروز كريمي را از خانه استقلال بيرون انداخت، شايد سرنوشت اخراج سراغ قلعه نويي هم بيايد.

چون كه خود علي آبادي درگفت‌وگويي كه با خبرگزاري ايسنا داشته، به اين موضوع اشاره كرده:« من از هيأت‌مديره باشگاه استقلال خواستم تا كادرفني را دستخوش تغيير و تغيير تحول كند. چرا كه اگر اين اتفاق نمي‌افتاد خود هيأت‌مديره دچار تغيير و تحول مي‌شد.»

اهواز و دو جبهه

حالا نوبت جام حذفي است. فولاد اهواز كه پس از بازي‌هاي ليگ دسته اول به برنامه جام حذفي خورده، بايد اين بازي را هم از سر بگذراند. بازي‌اي كه قبل از بازي پلي آف براي صعود به ليگ برتر گذاشته شده تا رضاييان، مديرعامل فولاد سخت از اين موضوع شاكي شود:« رقابت هاى پلى آف بايد زود‌تر از جام حذفى برگزار مي‌شد.

پلى آف ليگ برتر براى ما خيلى مهم‌تر از جام حذفى است. چون مصدوميت يك بازيكن كليدى در جام حذفى، براى فولاد خوزستان كه خود را براى صعود به ليگ برتر آماده مى كند بسيار گران تمام مى شود.

البته جام حذفى هم اهميت خاص خودش را دارد.» او كه بعد از مطمئن شدن از صعود به پلي آف ايناسيو را از كادر فني به پرتغال تبعيد كرد، حالا با آلفردوفرينيا، دستيار ايناسيو و كوروش بختياري‌زاده جام حذفي و پلي آف ليگ برتر را پيگيري مي‌كند.

حتي فكر صعود به فينال جام حذفي را هم در سر مي‌پروراند:« ما شانس بيشتري براي رفتن به فينال داريم. با داشتن امتياز تماشاگر و شرايط جوى كه بازيكنان ما با آن سازگار هستند، به هر حال شانس برد ما بيشتر است.» رضاييان كه اين روزها در نقش سخنگو هم ظاهر مي‌شود، درخصوص مصدومان و محرومان تيمش هم گفت:« نه محروم داريم و نه مصدوم.»

بليت جباري

مشكلات استقلال نرفته به اهواز شروع شد. آنها كه طبق برنامه شان بايد يك روز قبل از مسابقه در اهواز مستقر مي‌شدند، با تاخير وارد اين شهر شدند. نبود بليت‌هاي اهواز هم علت اين امر بود. بايد ديد كه اين مشكلات ادامه مي‌يابد يا نه؟

مجيد صالح، دستيار امير قلعه نويي در گفت‌وگويي كه با خبرنگار همشهري داشت، درخصوص اين مشكلات گفت:« مشكل حل نشدني‌اي نبود. ما نبايد تمركزمان را از دست بدهيم. تمرينات خوبي را پشت سر گذاشتيم و مي‌خواهيم به فينال برويم.» صالح درباره مصدومان و محرومان استقلال هم گفت:«همه بازيكنان تيم را هم در اختيار داريم. البته به غيراز بازيكناني كه در آخر ليگ مصدوم شدند؛ مهرداد پولادي و سعيد بيات.»

استقلال كه قرار بود در اين بازي مجتبي جباري را در اختيار نداشته باشد، با موافقت علي دايي، سرمربي تيم ملي اين مشكل براي تنها ملي پوش آبي‌ها هم حل شده تا امير قلعه نويي اسم او را هم در ليست داشته باشد.

تغيير چهره

آمدن امير قلعه نويي استقلال را به گذشته برده. تا جايي كه شنيده مي‌شود استقلال به آرايش 2-5-3 برگشته.

قلعه نويي كه با همين سيستم استقلال را قهرمان پنجمين دوره ليگ برتر كرده، به احتمال زياد در بازي فولاد هم اين رويه را ادامه مي‌دهد. تركيبي كه وحيد طالب لو را درون دروازه مي‌بيند. مثلث دفاع آنها هم با اسم‌هاي امير حسين صادقي، بيژن كوشكي و پژمان منتظري پر مي‌شود. اما مشكل اصلي استقلال در خط مياني است.

جايي كه در خلأ بازيكن، حالا امير قلعه نويي دو مصدوم را هم روي دستش مي‌بيند. اميراگر قرار باشد به منصوريان اعتماد كند، او را به‌عنوان هافبك دفاعي به ميدان مي‌فرستد. در غيراين صورت ناچار است با به ميدان فرستادن پيروز قرباني ناآماده در خط دفاعي پژمان منتظري را يك خط جلوتر بفرستد.

قلعه نويي در ميانه ميدان انتخاب‌هاي محدودي دارد و قابل پيش‌بيني است كه از وجود مجتبي جباري و اميد روانخواه استفاده كند. در كناره‌هاي زمين هم بازي كردن مهدي اميرآبادي و ميثم منيعي محتمل به‌نظر مي‌رسد.

و اما در خط حمله ، فرهاد مجيدي، بهترين مهاجم استقلال در فصلي كه گذشت يكي از نفرات اصلي است. اينكه از بين عليزاده و برهاني كدام يك زوج مجيدي باشند، موردي است كه قلعه نويي تا ساعتي پيش از بازي فردا به آن فكر خواهد كرد.

تاريخ درج: 9 خرداد 1387 ساعت 12:10 تاريخ تاييد: 9 خرداد 1387 ساعت 13:39 تاريخ به روز رساني: 9 خرداد 1387 ساعت 13:34
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 417]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن