تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815404044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قلعه اميرمجاهد رامهرمز مهمان‌سراي سنتي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: " قلعه اميرمجاهد " رامهرمز مهمان‌سراي سنتي مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: ميراث و گردشگري

مدير اداره ميراث فرهنگي رامهرمز اظهار داشت: طي پيشنهاد اداره ميراث فرهنگي رامهرمز ساختمان امير مجاهد به مهمانسراي سنتي تبديل خواهد شد.

فردين بيگدلي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در خوزستان اظهار كرد: امسال متاسفانه بخشي از قلعه امير مجاهد كه تقريبا نمونه كوچكي از امارت صميمي است و متعلق به دوره قاجاريه است به واسطه سهل‌انگاري مالك تخريب شد.

وي افزود: طي پيشنهاد اداره ميراث فرهنگي رامهرمز و موافقت سازمان قرار است ساختمان اميرمجاهد پس بعد از بازسازي تبديل به يك مهمانسراي سنتي شود.

او خاطرنشان كرد: با پي‌گيري‌هاي انجام شده و حسن نظر صادق محمدي، رييس اداره ميراث فرهنگي خوزستان، امسال اعتباري بالغ بر 50 ميليون تومان براي نجات‌بخشي و سرپا نگهداشتن آن تصويب شد. همچنين قرار است مشاور جهت انجام كارهاي مطالعاتي ساختمان گرفته شود و ساختمان هر سال در طرح اعتبارات مبلغي به آن اختصاص داده شود.

وي در ادامه از استقبال خوب مردم از موزه رامهرمز خبر داد و گفت: در كنار موزه تاريخي، موزه مردم شناسي را داريم كه كارهاي مقدماتي آن انجام شده كه احتمال مي‌رود طي 2 هفته آينده افتتاح خواهد شد وتنها چيدمان اشياء باقي مانده است.

رييس اداره ميراث فرهنگي رامهرمز يادآور شد: علت تاخير در راه‌اندازي موزه مردم شناسي رامهرمز و موكول كردن آن به بعد از وقت مقرر تنوع فرهنگي در رامهرمز مي‌باشد و شايد بتوان گفت كه رامهرمز تنها شهر استان خوزستان است كه تنوع فرهنگي آن زياد است كه باعث شده ما در راه‌اندازي موزه مردم شناسي رامهرمز حساسيت بيشتري را نشان دهيم.

وي در ادامه گفت: ضمن اين كه در كنار موزه مردم شناسي پايگاه پژوهشي مختص شرق خوزستان با رويكرد ملي داريم كه در ابتدا تپه‌هاي باستاني شرق خوزستان و در نهايت كل خوزستان و حتي ملي را در بر مي‌گيرد.

او همچنين خاطرنشان كرد: ساختمان امارت صميمي در حدود پنج هكتار و در يك قسمت باغ موزه قرار گرفته است و در كنارش در ضلع شمالي باغ كه كمربند حاشيه‌اي را تشكيل مي‌دهد يك ساختمان زيبا و برجك‌هاي نگهباني وجود دارد كه قبل از افتتاح موزه مورد توجه علاقه‌مندان و مردم بوده است.

انتهاي پيام
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن