تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813443825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهردار تاكستان:آلمان ورودي و خروجي اين شهر نمادي از فرهنگ وتاريخ است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شهردار تاكستان:آلمان ورودي و خروجي اين شهر نمادي از فرهنگ وتاريخ است
داخلي. فرهنگي. شهرداري. نماد تاريخي.

شهردار تاكستان گفت: ساخت آلمان ورودي وخروجي اين شهر نمادي از فرهنگ و تاريخ است.

"شهروز رحماني" روز پنجشنبه در مراسم كلنگ زني طرح آلمان ورودي اين شهر گفت: اين طرح كه توسط يك جوان تاكستاني طراحي شده داراي هفت پله است كه به سمت بالا حركت كرده و شكل كره روي پله‌ها هم نماد تپه خله كوه است كه تاريخ آن به قرن پنجم مي‌رسد كه‌حكايت ازيك فرهنگ و تمدن ديرينه غني دارد.

وي‌افزود: برروي بدنه اين تپه هم اشعار تاتي به‌صورت كاشي كاري معرق وجود دارد ودراطراف اين تپه نيز‪ ۱۲‬نواره بتوني به حالت ستون است كه‌اين نواره‌ها نماد منسجم بودن، وحدت ويكپارچگي مردم شهر در حفظ ونگهداري اين‌تمدن‌است.

رحماني‌اضافه كرد: نگاره‌هاي اين آلمان برگرفته از نگاره‌هاي آجري بقعه پير است كه بيننده را به دوره سلجوقي مي‌برد و نواره‌هاي بتني در مركز اين كار روحانيت خاصي ايجاد نموده و نمادي از بقعه پير كه با سه حركت تورفتگي ويك گنبد نمادين به رنگ فيروزه‌اي است و مقدس بودن آن را نشان مي‌دهد كه هم‌رنگ بودن آن با تپه خله كوه با ارزش بودن كار را نشان مي‌دهد.

شهردار تاكستان افزود: در دور بقعه چهار عدد شاخ بز(كمانهاي منحني) كه متاثر از معماري دوره صفويه مي‌باشد و در آخر به يك ميله فولادي كه در يك حركت به نقطه‌اي يعني خداوند مي‌رسد هدايت مي‌شود.

رحماني گفت: فرم وحجم اين آلمان به روز ومدرن مي‌باشد كه با مفهوم و فلسفه سنتي (پست مدرنيسم )در هم آميخته است كه به صورت عام مي‌توان گفت با داشتن گذشته غني ، فرهنگ ، تمدن و زبان با پيشرفت روز وتكنولوژي حركت نمود.

وي اظهار داشت: ديد ما دراين آلمان ديد سواره است و براي شخص ناظر به دليل مدور بودن داراي يك ريتم آهنگ وهارموني است كه نشان‌دهنده آرامش است و از نظراقليمي نيز هيچ مانع وسدي براي باد نداشته وبه راحتي باد مي‌تواند از نواره‌ها عبور نمايد و در زير نواره‌ها هم ‪۱۲‬پايه حجيم قراردارد كه برروي آنها طرحي از ‪ ۱۲‬نوع انگور گرافيكي كار مي‌شود.

شهردار تاكستان افزود: اين طرح در حدود يك ميليارد و ‪ ۵۰۰‬هزار ريال‌براي شهرداري هزينه دربرخواهد داشت كه مقداري از اين اعتبار در بودجه ساليانه پيش بيني شده و مابقي آن بايد از اعتبارات استاني تامين شود.

شهرستان تاكستان با ‪ ۱۹۰‬هزار نفر جمعيت در ‪ ۳۵‬كيلومتري غرب قزوين واقع شده‌است.ك/‪۳‬
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 460]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن