تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820660816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چين ، اقدام پارلمان انگليس در دعوت از دالايي لاما را بشدت محكوم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: چين ، اقدام پارلمان انگليس در دعوت از " دالايي لاما " را بشدت محكوم كرد
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): پكن - چين ، اقدام پارلمان انگليس در دعوت از "دالايي لاما " رهبر در تبعيد بوداييان تبت را محكوم و اعلام كرد: اين اقدام پارلمان انگليس مصداق دخالت در امورداخلي چين است .


" دالايي لاما " رهبر 72 ساله بوداييان كه چين او را به اقدامات تجزيه طلبانه متهم مي كند ، به تازگي در نشستي كه درباره تبت در پارلمان انگليس برگزار شد ، سخنراني كرد.
يك مقـام ارشد كميته امور خارجي كنگره خلق چين در واكنش به اين اقدام انگليس گفت : پارلمان انگليس بدون توجه به مخالفت قاطعانه دولت ومردم چين ، زمينه فعاليت هاي تجزيه طلبانه دالايي لاما را فراهم كرده است .
خبرگزاري شين هوا روز پنجشنبه بدون اشاره به نام اين مقام چيني به نقل از وي نوشت كه اين اقدام پارلمان انگليس ، احساسات مردم چين را جريحه دار كرده است .
وي ، اقدام پارلمان انگليس در دعوت از دالايي لاما را اقدامي غيرمسوولانه و مغاير با دمكراسي ، آزادي و حقوق بشر دانست و ابرازاميدواري كرد: مقامات بريتانيا به روابط پكن - لندن توجه بيشتري داشته باشند.
وي گفت : تبت بخش لاينفك از خاك چين است . مساله تبت در زمره امور داخلي چين محسـوب مي شود و اين مساله مربوط به حق حاكميت و تماميت ارضي چين است .
مقام چيني خاطر نشان كرد : دالايي لاما تحت عنوان يك رهبر مذهبي ، همواره بر جداسازي تبت از خاك اصلي تلاش كرده و او نماينده مردم تبت نيست .
آساق ** 275 ** 2101
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 312]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن