تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813128469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تئاتر يك هفته تعطيل مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: تئاتر يك هفته تعطيل مي‌شود


تئاتر- گروه ادب و هنر:
تالارهاي نمايش به‌مناسبت سالروز رحلت حضرت امام‌خميني‌ره و وفات حضرت فاطمه‌ زهراس از روز دوشنبه 13تا يكشنبه 19 خرداد اجرا نخواهند داشت

البته سالن‌هاي گردن‌كلفت پايتخت يعني سالن اصلي مجموعه تئاتر شهر و تالار وحدت از قاعده مستثنا هستند و كارشان را تا شانزدهم ادامه مي‌دهند؛ «كانال كميل» در سالن اصلي و «شعله در زمهرير» در تالار وحدت.

قشقايي، سايه، چهارسو، كارگاه نمايش، هنر، سنگلج، مولوي و خانه‌ نمايش هم در اين چند روز حسابي خستگي درمي‌كنند.

اما پيش از اين، يعني همين امروز، دهمين جشنواره تئاتر تجربه نيز با اجراي 4 نمايش به كار خود پايان مي‌دهد. ضمن آنكه يازدهمين جشنواره تئاتر مقاومت هم ديروز به پايان رسيده .

معرفي برگزيدگان تئاتر تجربه به جمعه (دهم خرداد ماه) محول شده است، اما جشنواره تئاتر مقاومت، ديشب جوايز خود را نيز توزيع كرد.

ديروز در آخرين روز از اين جشنواره، 5 نمايش از مشهد، ايلام و تهران به صحنه رفتند؛«كاغذ، باد» عباس جانفدا از مشهد كه به عنوان تنها منتخب شرق كشور به اين جشنواره آمده بود، «آسمان و زمين» امير دژاكام از تهران كه در خرمشهر اجرا شد، «بوتيك رنگارنگ» مرتضي هواسي از ايلام، «از خواب تا مهتاب»
فرشاد منظوفي نيا و «خيال روي خطوط موازي» حميدرضا آذرنگ از تهران كه ميهمان آبادان بود.

امروز در آخرين روز جشنواره تئاتر تجربه هم 4 نمايش روي صحنه مي‌روند و بعد همه منتظر مي‌مانند تا جمعه كه اختتاميه برگزار شود؛ «آنه، قطع موقتي تنفس» به كارگرداني محمدرضا معافيان در تالار استاد سمندريان، نمايش «آنتيگون» با كارگرداني وحيد موسوي در تالار استاد صميمي‌ مفخم، «قاب‌ها» به كارگرداني علي ثقفي در تالار كوچك مولوي و يك نمايش كه هنوز انتخاب نشده در لابي تالار مولوي.

در بخش نمايشنامه‌خواني نيز «سورژاكس» با كارگرداني مجيدغلامعلي‌نژاد فشخامي در خانه كوچك نمايش و آخرين بخش از نمايشنامه‌ «فاوست» در لابي دپارتمان نمايش پرديس هنرهاي زيبا روخواني مي‌شوند.

فصل خوب نمايشنامه‌ها

اما همزمان با اين پايان‌ها، مدير دفتر انتشارات نمايش اداره كل هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، از آغاز فصل خوشايندي خبر مي‌دهد كه بيش از همه حتما هنرمندان شهرستان را خوشحال مي‌كند.

محمدحسين ناصربخت گفت: «دفتر انتشارات نمايش مركز هنرهاي نمايشي قصد دارد 30 عنوان نمايشنامه از هنرمندان شهرستاني را امسال به چاپ برساند.»اين 30 نمايشنامه در واقع حاصل كارگاهي‌اند كه با مديريت ايوب آقاخاني در قالب برنامه 4 فصل تئاتر كشور در تهران برگزار مي‌شود؛ نمايشنامه‌هايي كه به مرحله نهايي اين كارگاه راه مي‌يابند.

تاريخ درج: 9 خرداد 1387 ساعت 00:17 تاريخ تاييد: 9 خرداد 1387 ساعت 01:06 تاريخ به روز رساني: 9 خرداد 1387 ساعت 01:05
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 508]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن