تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819929224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله مكارم شيرازي: عراقي ها از لبناني ها درس بگيرند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: آيت‌الله مكارم شيرازي: عراقي ها از لبناني ها درس بگيرند


تهران-خبرگزاري ايسكانيوز: آيت‌الله مكارم شيرازي با اشاره به خواست غربيها مبني بر ايجاد جنگ داخلي در لبنان گفت: بر خلاف انتظار و خواست غربي ها، گروههاي لبناني دست به دست هم دادند و اگر حزب الله به صورت نظامند وارد عمل نمي شد، اين كار به آساني سامان نمي گرفت.

به گزارش روز چهارشنبه گروه دريافت خبر باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران"ايسكانيوز" آيت‌الله مكارم شيرازي در درس خارج فقه خود با بيان اينكه نقش مهم حزب الله در برگرداندن امنيت به لبنان نبايد فراموش شود، تصريح كرد: حزب الله و ساير مردم لبنان كه عاقلانه با اين مسئله سياسي برخورد كردند و كشور خود را از بلاتكليفي درآوردند، درس مهمي به همه مسلمانان دادند كه نبايد از ابرقدرتها ترسيد.
وي افزود: مسلمانان اگر متحد باشند و مقاومت كنند، پيروز مي‌شوند.
آيت‌الله مكارم شيرازي با اشاره به طرح موضوع قرارداد به اصطلاح امنيتي آمريكايي ها در عراق، گفت: اينها مي خواهند با چنين كارهايي، حضور اشغالگرانه خود در عراق را تقويت كنند.
وي هشدار داد: اگر خداي ناكرده اين قرارداد منعقد شود، ملت عراق براي هميشه اسير و برده در برابر غربيها خواهند شد.
اين مرجع تقليد افزود: در آن صورت نه يك حكومت مستقل پيدا مي‌كنند و نه به آنها اجازه مي‌دهند كه از منابع خود بهره ببرند و نه اجازه ايجاد آرامش مي‌دهند. زيرا بايد اختلاف افكني كنند تا بهانه اي براي حضور خود داشته باشند.
وي با بيان اينكه برادران عراقي از لبناني ها درس بگيرند، گفت: عراقيها نيز متحد شوند و مقاومت كنند تا آمريكا در عراق به سرنوشت خود در لبنان دچار شود.
آيت‌الله مكارم شيرازي با تأكيد بر اينكه دشمنان براي جوامع اسلامي امنيت نمي آورند، اظهار داشت: اينها نان ايجاد ناامني را مي خورند و هيچگاه چنين كساني نمي توانند عامل امنيت شوند.
اين مرجع تقليد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ضرورت مراقبت از زبان و گفتار، بر پرهيز از افراط و تفريط در اين زمينه تأكيد كرد و گفت: بعضي از عرفاي باصطلاح التقاطي و صوفيه دستور سكوت به پيروان خود مي‌دهند تا نور معنويت در دل آنها روشن شود. در حالي كه اين روش، موردپسند شرع نيست.
وي تصريح كرد: طبق روايات، هم سخن گفتن و هم سكوت كردن داراي آفتهايي است كه بايد مراقب آنها بود، اما چنانچه از آفت سالم بماند، سخن گفتن، افضل است.
آيت‌الله مكارم شيرازي افزود: تمام دعوت انبياء مناجات در درگاه الهي، امربه معروف و نهي از منكر و انجام فعاليتهاي تبليغي با سخن گفتن انجام مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: اهميت پرهيز از گفتار باطل و سكوت از گناهان، زبان را با كلام بيان مي كنيم و لذا بايد مراقب بود، گرفتار افراط و تفريط درخصوص سكوت و سخن گفتن نشويم.
آيت‌الله مكارم شيرازي با انتقاد از توسعه عرفانهاي التقاطي در جامعه گفت: مأموران اطلاعاتي بايد مراقب باشند و جلوي مدعيان دروغين را از همان ابتداي فعاليتشان بگيرند.
وي افزود: اين مدعيان يا ديوانه اند و يا سوءاستفاده كننده و در هردو صورت بايد با فعاليت اينها مقابله شود./د/184/120
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 257]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن