تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815318250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خود داري مظاهري از اعلام زمان ابلاغ سود بانكي


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: خود داري مظاهري از اعلام زمان ابلاغ سود بانكي
رييس كل بانك مركزي از اعلام زمان ابلاغ نرخ سود بانكي خودداري كرد و گفت: سود بانكي مجموعه اي از پارامترهاي مختلفي است كه نرخ سود عقود مبادله اي ، مشاركتي، نحوه پرداخت سود علي الحساب و قطعي و نحوه پرداخت يارانه دولت براي فعاليت هاي اقتصادي و خروجي هاي با اولويت را در بر مي گيرد


به گزارش سرويس اقتصادي برنا، طهماسب مظاهري عصر امروز در مراسم افتتاح اولين شعبه بانك تجاري ايران و اروپا در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت مجموعه اين موارد يك بسته به هم پيوسته و هماهنگي است كه اميدواريم با به نتيجه رسيدن تمام آن ها نرخ سود بانكي را اعلام كنيم.

وي گفت: توسعه اقتصادي كشور نيازمند توسعه بانكداري و نهادهاي مالي است.

رييسكل بانك مركزي با اشاره به اينكه بخشي از نهادهاي مالي در بازار سرمايه متمركز شده است تصريح كرد: در حال حاضر مقدمات توسعه اين نهادها فراهم شده است.

مظاهري از جمله بخش هاي نهادهاي مالي بازار سرمايه را نظام پولي عنوان كرد كه براي توسعه بانكداري، تامين منابع مورد نياز مردم، فعاليت هاي اقتصادي سرمايه در گردش واحد هاي توليدي ضروري است.

مظاهري با بيان اينكه بانك هاي دولتي نيز بايد رشد يافته و توان خود را افزايش دهند گفت: در اين ارتباط دولت و بانك مركزي با كمك مجلس اقدامات مناسبي را انجام داده اند.

وي با اشاره به فعاليت بانك هاي خصوصي در ايران اظهار داشت: طي يكسال گذشته گام هاي بلندي براي توسعه بانكداري خصوصي برداشته شده است.

مظاهري از اعلام آمادگي بانك مركزي براي كمك و ارائه امكانات به بانك هاي خصوصي فعال در كشور و كساني كه مايل به راه اندازي بانك هاي خصوصي جديد هستند خبر داد.

رييس كل بانك مركزي گام بعدي را ساماندهي موسسات و نهادهاي مالي غير متشكل در كشور ذكر كرد و افزود: با اقدامات انجام شده طي چند ماه گذشته در اين ارتباط حدود 7 موسسه موجود ساماندهي شدند.

مظاهري با بيان اينكه براي كفايت سرمايه و رعايت ضوابط پولي و بانكي با اين موسسات هماهنگي هايي صورت گرفته است افزود: هم اكنون اين موسسات در حال تطبيق فعاليت هاي خود با ضوابط بانك مركزي هستند تا ازاين طريق فعاليت هاي خود را گسترش دهند.

مظاهري تاكيد كرد: بانك ها و سرمايه گذاران خارجي با وارد كردن منابع و سرمايه هاي خود به كشور با رعايت قوانين و مقررات پولي و بانكي مي توانند فعاليت هاي پولي انجام دهند.

وي گفت: مشكلات و ابهامات قانوني فعاليت بانك هاي خارجي در ايران طي چند ماه گذشته حل شده است به نحوي كه با حل اين مشكلات براي حضور بانك هاي خارجي اعلام آمادگي كرديم كه به دنبال آن چند بانك خارجي براي تاسيس شعبه تقاضاي خود را ارائه دادند كه اجازه آن ها صادر شد.

وي با اشاره به افتتاح اولين شعبه بانك تجاري ايران و اروپا (آلمان) در تهران اظهار اميدواري كرد كه طي روزها و ماه هاي آينده ساير بانك هاي خارجي نيز آماده فعاليت در ايران شوند.

مظاهري ادامه داد: فعاليت بانك هاي خارجي در كشور باعث مي شود تااين بانك ها از امكانات و ظرفيت هاي اقتصادي ايران بهره مند شوند.

به گفته وي بانك ها خارجي مي توانند با تامين منابع نقدينگي مورد نياز صنايع توليد و ايجاد اشتغال به كشورمان خدمت كنند.

رييس كل بانك مركزي در خصوص نرخ تسهيلات بانك هاي خارجي افزود: هر بانكي كه در ايران فعاليت مي كند تابع قوانين و مقررات بانكداري كشور است. بنابراين تشكيلات ارزي و ريالي ارائه شده نيز در قالب عقود بانكداري ايران خواهدبود.

رييس كل بانك مركزي تصريح كرد: حضور بانك هاي خارجي منجر به افزايش رقابت بين بانك ها شده و فضاي اقتصادي را به سمت رقابتي شدن سوق مي دهد.

مظاهري يكي از اصول اصلاح ساختار اقتصادي ايران را ايجاد فضاي رقابتي در عرصه اقتصاد اعلام كرد و گفت: خوشبختانه حضور بانك هاي خصوصي منجر به بهبود فعاليت بانك هاي دولتي در عرصه رقابتي شده است.

رييس كل بانك مركزي راه اندازي شعبه بعدي بانك هاي خارجي را مستلزم اعلام آمادگي هر يك از آن ها دانست.

مظاهر در پاسخ به اين سوال كه دعوت ميهمانان اين مراسم توسط مهدي رضوي مدير عامل سابق بانك صنعت و معدن صورت گرفته اما خود وي در اين مراسم حضور نيافته گفت: آقاي رضوي رييس هيات نظارت بانك تجاري ايران و اروپاست و سهامدار آن است.

وي علت تاخير خود براي افتتاح شعبه بانك خارجي ايران و اروپا را جستجو براي يافتن رضوي جهت حضور دراين مراسم اعلام كرد. همچنين در حاشيه اين مراسم محمود بهمني دبير كل بانك مركزي با بيان اينكه در صدد افزايش شعبات بانك هاي خارجي در ايران هستيم گفت: به دنبال افتتاح بانك دوم و نه شعبه دوم خارجي در ايران هستيم.

دبير كل بانك مركزي از تلاش براي تاسيس 6 بانك خارجي ديگر در ايران خبر داد و افزود: بعد از تاسيس اين بانك ها شعبات آن ها نيز در كشور افزايش مي يابد.

بهمني افزود: به اين ترتيب با تعادل ايجاد شده قطعاً يك رابطه مستقيم بين نرخ ها و مسائل بانكي برقرار مي شود.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن