تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815248692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يونيسف : بحران غذا سلامت كودكان را تهديد مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: "يونيسف": بحران غذا سلامت كودكان را تهديد مي‌كند
خارجي. اجتماعي. يونيسف. بحران غذا.

صندوق كودكان ملل متحد (يونيسف) هشدار داد: افزايش جهاني قيمت مواد غذايي ممكن است دستاورها در زمينه سلامت كودكان در آفريقا را بي‌اثر سازد.

اين در حالي است كه ميزان مرگ و مير كودكان حتي در فقيرترين كشورهاي آفريقا نيز در حال كاهش بوده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از "يوكوهاما" ژاپن ، "آن ونمان" رييس يونيسف در اجلاس توسعه آفريقا به خبرنگاران گفت: درصد بالاي كودكان مبتلا به سوء تغذيه در آفريقا به سر مي‌برند و افزايش جهاني قيمت مواد غذايي ممكن است اين وضعيت را وخيم‌تر كند.

وي افزود: بحران غذا، خطر ابتلا به سوء تغذيه را افزايش داده و توان بالقوه معكوس كردن نتايج مهم به دست آمده در زمينه بهبود سلامت كودكان را دارد.

طبق گزارش يونيسف، ميزان مرگ و مير كودكان زير ‪ ۵‬سال در كشورهاي اريتره، اتيوپي، مالاوي و موزامبيك كه از فقيرترين كشورهاي جهان هستند، از سال ‪ ۱۹۹۰‬تاكنون به ميزان ‪ ۴۰‬درصد يا بيشتر كاهش يافته است.

اين بررسي حاكي است: بين سال‌هاي ‪ ۲۰۰۰‬تا ‪ ۲۰۰۶‬ميزان مرگ و مير ناشي از بيماري سرخك در جنوب صحراي آفريقا ‪ ۹۱‬درصد كاهش يافت و همچنين دسترسي به معالجه ضد ويروسي براي مادران و كودكان آلوده به ويروس "اچ .آي. وي" (ايدز) با هزينه‌اي كمتر ، افزايش داشت.

به گفته ونمان، اين گزارش نشان مي‌دهد كاهش سريع ميزان مرگ و مير كودكان با اجراي راهبردهاي صحيح، دسترسي به منابع كافي، تعهد سياسي و مشاركت گسترده امكان پذير است. اين در حالي است كه طبق گزارش، جنوب صحراي آفريقا همچنان بدترين شرايط را براي بقاي كودكان دارد.

طبق اعلام "بانك جهاني" ، قيمت جهاني مواد غذايي ظرف سه سال نزديك به دو برابر شده و كارشناسان عواملي چون افزايش قيمت نفت و استفاده از سوخت‌هاي زيستي را دليل اين افزايش مي‌دانند.

چهارمين كنفرانس بين‌المللي توكيو براي توسعه آفريقا (‪ (TICAD‬روز چهارشنبه با حضور روساي بيش از چهل كشور آفريقايي در شهر بندري يوكوهاما در مجاورت توكيو ، آغاز بكار كرد.

كنفرانس توسعه آفريقا نخستين بار در سال ‪ ۱۹۹۳‬ميلادي به ميزباني ژاپن در توكيو پايتخت اين كشور با همكاري برخي سازمانهاي بين‌المللي از جمله سازمان ملل متحد، برنامه توسعه ملل متحد (‪ (UNDP‬و بانك جهاني و با تمركز بر اهميت قاره آفريقا و ضرورت توسعه آفريقا آغاز بكار كرد.

اين كنفرانس كه پس از آن به نام كنفرانس توكيو براي توسعه آفريقا معروف شد ، هر پنج سال يكبار برگزار مي‌شود .
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن