تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814734773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فايننشال تايمز: آمريكابايد به نقش كليدي ايران در منطقه اعتراف كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فايننشال تايمز: آمريكابايد به نقش كليدي ايران در منطقه اعتراف كند
سياسي
ايتان كورين تحليلگر ارشد مسائل خاورميانه در مركز مطالعات استراتژيك واشنگتن در تحليلي كه در روزنامه فايننشال تايمز چاپ لندن منتشر شده ، كتمان نقش كليدي ايران در خاورميانه توسط آمريكا را ساده لوحانه خوانده است .

وي در اين مطلب تحليلي كه روز چهارشنبه منتشر شد، نوشته است : ايران و كشورهاي حاشيه خليج فارس به شكلي روز افزون حيات اقتصادي خود را به يكديگر وابسته مي‌بينند.

فايننشال تايمز افزود: در حاليكه حجم مبادلات دو طرف بين ‪ ۲۵۰‬تا ‪۵۰۰‬ ميليارد دلار است حضور بيش از ‪ ۴۵۰‬هزار نيروي كار متخصص ايراني در دبي و ساير شهرهاي حاشيه جنوبي خليج فارس گستره‌اي وسيع از نيروهاي كارآمد و كم هزينه را در اختيار اين كشورها قرار داده است .

اين روزنامه در ادامه نوشت : علاوه بر اين ، ذخاير عظيم گاز ايران و نزديكي اين كشور به كشورهاي عربي آنها را بيش از پيش متوجه شرايط مناسب ايران نموده است .

به نوشته فايننشال تايمز، اين عوامل به خودي خود توانسته‌اند كار را به جايي برسانند كه كشورهاي عرب حوزه خليج فارس علنا نسبت به ايران احساس نزديكي كرده و نسبت به تلاش آمريكا براي منزوي كردن ايران به ديده ترديد و سوء ظن بنگرند.

اين روزنامه افزود: در سال ‪ ۲۰۰۶‬تنها عضو شوراي امنيت كه با اعمال تحريم عليه ايران مخالفت كرد قطر بود. اندكي بعد نيز در حاليكه ديك چني در عمان بسر مي‌برد و بي‌محابا خواستار فشار به ايران بود نمايندگاني از عمان به ايران سفر كردند و بر گسترش روابط با اين كشور تاكيد نمودند.

در بخشي از اين تحليل آمده است : آمريكا با شعارهاي جنگ‌طلبانه خود عليه ايران باعث شده كشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس بيش از آنكه از ايران اتمي نگران باشند از رفتار آمريكا در نگراني بسر ببرند.

ايتان كورين در ادامه تحليل خود نوشته است : كار به آنجا رسيده كه سران كشورهاي حاشيه خليج فارس به جاي اينكه با نگراني به همسايه شمالي خود بنگرند سعي مي‌كنند از ترس آمريكا ، ايران را به خود نزديك نمايند.

وي در پايان تاكيد كرده است : اگر آمريكا به منافع خود در خليج فارس علاقه مند است بايد به يك واقعيت بديهي گردن بگذارد. اين واقعيت چيزي نيست جز نقش كليدي ايران در منطقه . فشار بي‌محابا به ايران جز اينكه كشورهاي عربي را مجبور به انتخاب بين ايران به عنوان قدرت مطلق منطقه‌اي و آمريكا بكند، نتيجه‌اي در پي نخواهد داشت .

---> ايرنا
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن