تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814673807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير كار: زمينه‌هاي آموزش در رشته‌هاي فني و مهندسي ايجاد مي‌شود آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي فعلي متناسب با بازار كار و نياز جامعه نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون وزير كار: زمينه‌هاي آموزش در رشته‌هاي فني و مهندسي ايجاد مي‌شود آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي فعلي متناسب با بازار كار و نياز جامعه نيست
خبرگزاري دانشجويان ايران - اصفهان
سرويس: كار و اشتغال

معاون وزير كار و امور اجتماعي و رييس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور گفت:‌ در حال حاضر بيشتر آموزش‌هايي كه در بخش فني وحرفه‌اي ارايه مي‌شود متناسب با بازار كار و نياز جامعه نيست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سيد مرتضي شريف النسبي در پنجمين گردهمايي مسوولان ستادي و اجرايي اداره‌ كل فني و حرفه‌اي منطقه پنج كشوري با اشاره به اين كه هم اكنون بيشتر آموزش‌هايي كه از طريق اين سازمان به جامعه ارايه مي‌شود متناسب با نياز بازار كار نيست افزود: به گفته‌ كارشناسان و صنعت گران آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي كه در كشور ارايه مي‌شود نياز بازار كار را برطرف نمي‌كند كه بايد براي اين مساله تدابير ويژه‌اي را اتخاذ كند.

معاون وزير كار و امور اجتماعي افزايش دو برابري بودجه اين سازمان در سال جاري را گامي ‌براي افزايش توانمندي‌هاي اين سازمان برشمرد و ياد آور شد: نقش اين سازمان براي جذب و آموزش فارغ التحصيلان دانشگاهي رشته‌هاي فني و دانش آموزان كار ودانش بسيار مهم و اساسي است چرا كه اگر افراد با مهارت آموزي تكميلي در رشته‌هاي خود مي‌توانند پوياتر وارد بازار كار شوند.

وي تصريح كرد:‌ آموزش مهارت‌هاي مديريت،‌ علوم فني و تخصصي در آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي بسيار ضروري است چرا كه محور اصلي برنامه‌هاي اين سازمان ايجاد اشتغال براي فارغ التحصيلان دانشگاهي است.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي اظهار كرد: به روز نبودن اطلاعات و آموزش‌ها از سوي مربيان فني و حرفه‌اي يك مشكل اساسي است كه با استفاده از روش‌هاي كارامد و تدريس علوم و تكنولوژي جديد بايد مربيان را جهت آموختن آموزش‌هاي لازم ‌تربيت كرد.

وي متمركز كردن آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در ارتقا مهارت‌هاي تكميلي و آموزش‌هاي پيشرفته را مورد تاكيد قرار داد و بيان كرد: در هفته‌ گذشته قرارداد همكاري با دانشگاه جامع علمي ‌و كاربردي كشور جهت استفاده از ظرفيت‌هاي سازمان آموزش فني و حرفه‌اي به امضا رسيد كه طي اين قرارداد دانشجويان كليه دوره‌هاي عملي خود را در مراكز فني و حرفه‌اي سپري خواهند كرد و دوره‌هاي تئوري نيز در دانشگاه‌ها تدريس مي‌شود.

وي اظهار كرد: همچنين جهت ارتقا آموزشگاه‌هاي معتبر و موسسات خصوصي و آزاد در ماه جاري از بين موسسه فعال آموزشي به تعدادي از آن‌ها مجوز تاسيس آموزشگاه ‌آزاد مهارت‌هاي پيشرفته اعطا مي‌شود كه اين اقدام گام اساسي جهت نوآوري در فعاليت‌هاي اين سازمان و افزايش بهره وري بازار كار خواهد بود.

شريف النسبي افزود: هم اكنون مجوز ايجاد آموزشگاه آزاد مهارت‌هاي پيشرفته به سازمان مديريت صنعتي ايران اعطا شده است.

وي واگذاري كارگاه‌هاي سازمان آموزش فني و حرفه‌اي به بخش خصوصي را از ديگر برنامه‌هاي اين سازمان دانست و گفت:‌ تفكيك دوره‌هاي آزمون تئوري از آزمون عملي، ايجاد بانك آزمون گر، انجام پروژه‌هاي تحقيقاتي، استفاده از مربيان خارجي براي تدريس بحث‌هاي كار آفريني در مراكز فني و حرفه‌اي، توجه بيشتر به آموزشگاه‌هاي آزاد بخش فني و حرفه‌اي براي انجام آموزش‌هاي متمركز را از ديگر برنامه‌هاي اين سازمان برشمرد.

وي گفت:‌ در شهرستان‌ها نيز استانداران بايد نياز بازار شهرها و استان را بررسي كنند كه با بررسي و اعلام آن به مركز آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي اين سازمان براي ارايه آموزش‌هاي تخصصي و عملي مرتبط با نياز جامعه كار وارد ميدان مي‌شود.

وي افزود: رشته‌هاي نقشه كشي، جوشكاري، ‌تراشكاري و غيره بايد به بخش خصوصي واگذار شود چرا كه اين رشته‌ها ديگر در جامعه كار ساز نيست.

وي گفت:‌ توجه به رشته‌هاي دانشگاهي، علوم مهندسي و رشته‌هايي كه ريسك مالي بالايي در آن وجود دارد بايد به عهده‌ بخش آموزشي دولت قرار گيرند.

معاون وزير كار و امور اجتماعي خاطر نشان كرد:‌ نسل بعدي جامعه بايد با استفاده از علوم تكنولوژي متحول شود و قوي‌ترين و مهم‌ترين بنگاه‌هاي اقتصادي بتواند با استفاده از آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي بهترين بهره وري را در جامعه داشته باشد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن