تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804619628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهردار تهران : در بافت هاي فرسوده آسيب هاي اجتماعي و موضوعات خفته وجود دارد/ سنجش عملكرد شهرداران مناطق در حوزه بافت هاي فرسوده


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: شهردار تهران : در بافت هاي فرسوده آسيب هاي اجتماعي و موضوعات خفته وجود دارد/ سنجش عملكرد شهرداران مناطق در حوزه بافت هاي فرسوده


تهران – خبرگزاري ايسكانيوز: شهردار تهران در جلسه توديع و معارفه مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران ، گفت:در بافت هاي فرسوده معضلات اجتماعي بساري وجود دارد و احياي آن نيز با روح وروان شهروندان سروكار دارد كه نبايد به آن بي توجهي شود..

به گزارش روز چهار شنبه گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران «ايسكانيوز»، دكتر محمدباقر قاليباف در اين جلسه كه صبح امروز در سازمان نوسازي شهر تهران برگزار شد ،اعلام داشت: اين فرهنگ در شهرداري جا افتاده و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران هم بر اين امر صحه گذاشته اند كه نبايد به موضوع بافت فرسوده نگاه اقتصادي داشت.
وي با بيان اينكه هيچ دستاوردي در بافت فرسوده براي ما مهمتر از اين مسئله نيست ، تصريح كرد: مهمترين منفعتي كه شهرداري و شهر تهران از اين موضوع مي برد ارتقاي كيفيت زندگي در حاشيه شهر است و همين كه وارد يك محيط در جنوب شهر شويم و احساس كنيم كه مردم در آن منطقه در حد و اندازه قابل قبول زندگي مي كنند مهمترين ثروتي است كه ما به دست آورده ايم كه اين حتما يك ثروت عظيم مادي براي جنوب شهر به وجود مي آورد و فاصله شمال و جنوب شهر را كاهش مي دهد.
قاليباف در ادامه از عدم تغيير در سياست ها و اهداف سازمان نوسازي شهر تهران خبر داد و گفت: ما با همان سياست ، اهداف و رويكردي كه كار را در اين مجموعه شروع كرديم با اتكا به انسجام و توان بيشتر و همچنين بهره گيري از نيروهاي جديد و مجرب و علمي تلاش مي كنيم تا تمام آن اهدافي كه دنبال مي كرديم عينيت بخشيم و در شهر تهران پياده سازي كنيم.

* نسبت به احياي بافت هاي فرسوده سابقه ذهني داشتم
وي افزود: مقوله بافت فرسوده و بحث سازمان نوسازي از همان روز نخستي كه توفيق خدمت در شهرداري تهران را پيدا كردم به عنوان يك دغدغه در ذهنم بود و شايد اين به خاطر سابقه ذهني بود كه از قبل نسبت به بافت فرسوده داشتم.
شهردار تهران ادامه داد: در سوابق مديريتي افراد هركس يك ذائقه اي دارد و در جايي متمركز مي شود اما در شهرداري هاي گذشته بافت فرسوده به عنوان يك دغدغه شهردار مدنظر نبوده و وقتي به گذشته نگاه كردم نديدم به طور جدي در خصوص بحث بافت فرسوده تصميم و كار سنگيني را آغاز كنند.
قاليباف سپس به دوران فرماندهي خود در نيروي انتظامي اشاره كرد و گفت: در آن دوره به خاطر نوع مسئوليتم ناگزير بودم لايه هاي زيرين جامعه را با دقت ببينم. در اين نگاه وقتي بحث حاشيه ، حاشيه نشيني و محروميت و مشكلاتي كه در حوزه حاشيه و مخصوصا در جنوب شهر و حتي در نقاطي از شمال شهر ديده مي شد زندگي را به كام انسان تلخ مي كرد . به همين دليل وقتي وارد مجموعه شهرداري شدم به دكتر عندليب گفتم كه واقعا بايد با انگيزه جبهه به پاي كار بيايد زيرا بايد از طرفي مشكلات و مسايل اجراي كار را حل مي كرديم و از سوي ديگر اين فرهنگ و توجه را ايجاد مي كرديم.

* در بافت هاي فرسوده ،آسيب هاي اجتماعي عميقي وجود دارد
شهردار تهران با اشاره به اينكه آسيب هاي اجتماعي و موضوعات خفته و عميقي در بحث بافت فرسوده وجود داشت ، گفت: مردم حق و حقوقي دارند و ما هم نسبت به آنان وظيفه و تكليفي داريم كه بايد به خوبي آن را انجام دهيم.
وي گفت: رنگ كردن ، گل كاشتن ، چاله پر كردن و جمع آوري زباله حتما بخشي از كار امروز ماست ولي كار اساسي و اصلي ما نيست . حتي طرح هاي جهادي كه قبلا انجام مي داديم امروز همان طرح هاي موضوعي و موضعي است كه تعريف كرديم. البته كاري كه ما در حوزه طرح هاي موضوعي و موضعي تعريف كرديم جاهايي رويكردهايش با طرح هاي موضعي و موضوعي طرح هاي جامع با هم متفاوتند. ما در شهرداري بر اين باور شديم كه نوع كارها را 2 طبقه و كلاس بالاتر ببريم تا اثرات عميق تر و درازمدت تري در شهر بگذارد.
قاليباف افزود: يكي از طرح هاي موضوعي و موضعي كه هم در طرح جامع و هم براي ما موضوعيت دارد بحث بافت فرسوده است.
وي با بيان اينكه شهرداران مناطق بايد دغدغه بافت فرسوده داشته باشند ، گفت: همانطور كه يكي از آيتم هاي بررسي عملكرد شهرداران مناطق ميزان درآمد است ، يكي از آيتم هاي مهم بررسي عملكرد شهرداران مناطق در سال 87 ميزان پيشرفت در بحث بافت فرسوده است و اين موضوع بايد براي شهرداري ، مردم و بخش خصوصي هم دغدغه باشد. هركدام از آنان منفعت خود را مي برند اما بايد احساس كنند كه كاري كه انجام مي دهند كار مقدس و خيري است.
شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود ، گفت: به هرحال در همه شهرداري نگاه و رويكردمان به تعبيري رويكرد اصل چهل و چهاري است يعني بايد تلاش كنيم تا بخش خصوصي را در مجموعه شهرداري رونق دهيم و هركاري را كه مردم و بخش خصوصي مي توانند انجام دهند به شهرداري نياوريم .
وي افزود: رويكرد اصل چهل و چهاري بايد بر همه امورات حاكميتي در مجموعه شهرداري به عنوان يك دولت شهر ، دولت محلي و نهادي كه شهر را اداره مي كند حاكم شود.

* مديران به سلامت كار توجه كنند
به گفته قاليباف ما بايد بستر سازي كنيم ، موانع را برداشته و تسهيل كننده باشم تا مردم كار را خودشان انجام دهند.
وي در ادامه گفت : يكي از جهت هايي كه سرمايه گذاران در كشور از آن نگراني دارند در كلان بحث تغيير قانون و ضوابط است. تغيير مديران نيز يك نگراني ديگر است كه يكي از كارهاي ما بايد اين باشد كه نشان دهيم اگر مديري تغيير مي كند در هيچ رويكرد ما كوچكترين تغييري حاصل نمي شود زيرا اولين خواسته سرمايه گذار امنيت در سرمايه اش است.
شهردار تهران با بيان اينكه جذب سرمايه گذار و اطمينان دادن به او و مردم از نكاتي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد ، گفت: چيزي كه مي تواند بزرگترين آسيب باشد بحث مربوط به سلامت كار در مجموعه است و مديران بايد با حساسيت به اين توجه كنند كه كار درست ، سالم و رعايت قوانين و ضوابط درست انجام شود و پلشتي در مجموعه كاري وارد نشود.
وي افزود: حتما نظارت و بازرسي ها در برخي مواقع سرعت كار را مي گيرد اما بايد سرعت ، دقت و صحت در كارها رعايت شود و اگر هركدام از اينها را فداي ديگري كنيم نشان مي دهد كه مدير خوبي نيستيم.

* ساماندهي بافت هاي فرسوده با روح و روان شهروندان وابسته است
قاليباف ادامه داد: بحث بافت فرسوده و كار سازمان نوسازي قبل از اينكه يك كار فني و اقتصادي باشد كاملا يك كار اجتماعي است و ما نبايد به اين بخش كه با روح و روان شهروندان سروكار دارد بي توجهي كنيم .
شهردار تهران افزود: اين كار يك كار اجتماعي و ميداني است و بايد به صورت چهره به چهره پيش رود مخصوصا از سوي هيئت هاي عاملي كه در مناطق تشكيل شدند و خود مناطق ، نواحي و محلات و در همه ابعاد . در بخشي از كار هم بايد فرهنگ سازي ، اعتماد سازي ، آموزش به مردم و بالا بردن سطح آگاهي آنان انجام شود كه اين با پشت ميز نشستن انجام نمي شود و كار ميداني مي خواهد.
به گفته شهردار تهران محله اي كارش به نتيجه مي رسد كه مدير آن محله همه اهالي محل را به اسم بشناسد و با روحيات آنان آشنا باشد . مطمئن باشيد اگر اين اتفاق بيفتد كار بافت فرسوده پيش مي رود. اين مردم به خاطر استضعاف اقتصادي و نداشتن آگاهي لازم نسبت به اين كار به اين سمت نمي آيند.
شايان ذكر است در اين مراسم مهندس فريدون درويش زاده به عنوان مديرعامل جديد سازمان نوسازي شهر تهران معرفي شد و از زحمات دكتر عندليب مديرعامل پيشين اين سازمان قدرداني به عمل آمد./ 146/120
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 533]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن