تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820824341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحولات سياسي عراق/ابراز اميدواري هاشمي به بازگشت جبهه التوافق به دولت/ رايزني طالباني با حكيم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تحولات سياسي عراق/ابراز اميدواري هاشمي به بازگشت جبهه التوافق به دولت/ رايزني طالباني با حكيم
ابراز اميدواري معاون رئيس جمهوري عراق به بازگشت جبهه التوافق و رايزني جلال طالباني با رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق از جمله تحولات سياسي عراق به شمار مي رود.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، دفتر طارق الهاشمي در بيانيه اي كه پس از ديدار شب گذشته وي با عبدلله دوم پادشاه اردن در امان صادر شد؛ اعلام كرد: با وجود آنكه اختلاف نظرهايي در مورد برخي وزارتخانه ها و نامزدها وجود دارد؛ پيشرفت چشمگيري در رابطه با پرونده بازگشت جبهه التوافق به دولت عراق حاصل كرده ايم.

وي در ادامه ابراز اميدواري كرد كه طي روزهاي آتي اين مسئله حل و فصل شود و جبهه التوافق به دولت عراق بازگردد تا دولت وحدت ملي احيا شود.

هاشمي افزود: مذاكرات كنوني جبهه التوافق با دولت شكست نخورده است و تصميم ما مبني بر بازنگري در موضع سياسي با دولت نوري المالكي يك تصميم استراتژيك است و تاكتيك سياسي به شمار نمي رود.

معاون رئيس جمهوري عراق اظهار داشت: ما امروز پرونده هاي مهمتر از بازگشت جبهه التوافق به دولت عراق همچون مذاكره با آمريكا را در اختيار داريم. زيرا بازگشت جبهه التوافق به طريقي حل مي شود اما يكسان سازي موضع در مذاكره با طرف آمريكايي نبايد در سايه اختلاف با دولت متزلزل شود.

وي در ادامه گفت: چه ما به دولت عراق بازگرديم يا بازنگرديم؛ امنيت و ثبات بايد در كشور برقرار شود.

جبهه التوافق كه علاوه بر در اختيار داشتن پنج وزارتخانه و 44 كرسي از 275 كرسي پارلمان عراق، سمت معاون رئيس جمهوري را نيز در اختيار دارد؛ در اوايل آگوست سال 2007 ميلادي از دولت عقب نشيني كرده بود.

خبر ديگر اينكه دفتر رياست جمهوري عراق در بغداد گزارش داد: سيد عبدالعزيز حكيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق شب گذشته به همراه محسن عبدالعزيز حكيم پسر خويش با جلال طالباني رئيس جمهوري ديدار كرد.

اوضاع عمومي عراق و اهميت افزايش تلاشها در سطوح داخلي و خارجي به منظور بالا بردن شان عراق از جمله موضوعات مورد بحث در اين ديدار بود.

طرفين همچنين از موفقيتهاي كشور در سطوح سياسي، امنيتي و اقتصادي ابراز خرسندي كردند.

طالباني از نقش حكيم در تحقق اين دستاوردهاي مهم قدرداني كرد.

جلال طالباني روز گذشته در مقر اقامت خود در بغداد، رايان كروكر سفير آمريكا درعراق و هيئت همراه وي را به حضور پذيرفت.

دو طرف در اين ديدار در مورد اوضاع سياسي عراق و راههاي تقويت روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر كردند.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 256]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن