واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فيلم خوب، سالن خوب، اكران خوب/17 وحيدزاده:رويه ثابت داشتن در سياستگذاري به نفع سينما است
خبرگزاري فارس: «ابراهيم وحيدزاده» گفت: رويه ثابت داشتن در سياستگذاري سينمايي و اعتماد به سينماگر به نفع سينماي ايران است.
اين كارگردان در گفتوگو با خبرنگار سينمايي فارس، درباره برنامه جديد ارتقاي كيفي سينماي ايران تحت عنوان «فيلم خوب، سالن خوب، اكران خوب»، اظهار داشت: در جريان كليت اين طرح قرار گرفتهام اما جزئياتش را دقيقا نميدانم. بخشي از اين كار، به اين برميگردد كه بايد يك فيلم خوب ساخته شود و البته تعبير و تفسير ساختن اين فيلم خوب، خيلي هم ساده نيست، به اين معنا كه هر كسي يك تعبيري از آن دارد.
وي افزود: بر اين اساس، كسي كه از سينماي ايران، فيلم دفاع مقدس را جستوجو ميكند، فيلم خوب را با ديدگاه خود ميسنجد و كسي كه فيلم كودك را مدنظر دارد به اينگونه فيلم توجه نشان ميدهد.
كارگردان «عشق فيلم» گفت: فيلم خوب، فيلمي است كه در آن خميرمايه سينما وجود داشته باشد يعني روايت بهاضافه سرگرمي. حرفي براي گفتن داشته باشد و اين حرف را بتواند در قالب سرگرم كننده و با استفاده از زبان سينما بيان كند. طبيعي است كه وقتي چنين فيلمي
ساخته شود، ميتواند مورد استقبال مخاطبان داخلي و خارجي و جمعيتهاي فراوان قرار بگيرد.
وحيدزاده ادامه داد: معاونت سينمايي ميتواند كارهاي مختلفي را در اين زمينه انجام دهد. البته هدايت صورت ميگيرد اما حمايت به آن شكل كه بايد اتفاق نميافتد.
وي افزود: با هدايت، فضاي امنتري ايجاد ميشود و يكرويه بودن سياستگذاري سينماي كشور، به نفع سينماگر و تهيهكننده است، به اين معني كه «هدايت» انجام شود و بعد بگذارند سينماگر كار خودش را انجام دهد، اما در مرحله اجرا، اگر احساس لزوم كردند، ميتوانند از فيلمها حمايت كنند.
كارگردان «معادله» و «تحفهها» گفت: در اين مرحله، حمايت اشكال مختلفي دارد. گاه حمايت مادي است، گاه حمايت از حيث پرداختن به موضوعات ديني است و گاه ارزشگذاري روي فيلمهايي صورت ميگيرد كه با هدف ساخت «فيلم خوب» ساخته شدهاند و حالا ممكن است در اكران عمومي مورد استقبال كمتري هم قرار بگيرند. فيلمهايي كه گاه هزينه توليد بالايي دارند و اين بازار داخلي، برايش امكان برگشت سرمايه را فراهم نميكند.
وحيدزاده گفت: حمايت از چنين فيلمهايي مانع از آن ميشود كه سازندگان اين دست فيلمها، از پاي درآيند و بتوانند به راه خود ادامه دهند.
او افزود: حمايت دولت همچنين ميتواند از اين بعد باشد كه كمك كند تا فيلم ايراني در خارج از كشور بهنمايش درآيد، شناخته بشود و همين قضيه، ايجاد بازار كنند.
اين كارگردان به فارس گفت: در اين خصوص به نظر من مهمترين مسأله اين است كه مثل انتشار يك كتاب، مسؤولان سينمايي به اهل سينما اعتماد كنند و اجازه بدهند كه سازندگان فيلمها، راه خودشان را بروند، كاري را كه دوست دارند و فكرميكنند درست است، انجام دهند و به دنبال اين نباشند كه دائماً فيلمها را سليقهاي مميزي كنند و بگويند چون فيلمها با سلايق آنها نميخواند، بايد كنار گذاشته شوند.
انتهاي پيام/
چهارشنبه 8 خرداد 1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 360]