تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820966017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقام سازمان ملل خواستار تسريع در حل چالشهاي فراروي قاره آفريقا شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مقام سازمان ملل خواستار تسريع در حل چالشهاي فراروي قاره آفريقا شد
توكيو- مدير اجرايي صندوق جمعيت سازمان ملل متحد ، ابراز اميدواري كرد كه درحل چالشهاي جدي فراروي كشورهاي آفريقايي از جمله موضوعات بهداشتي دراين قاره تسريع شود.

به گزارش خبرگزاري كيودو،خانم ثريا احمد عبيد روز چهارشنبه در چهارمين كنفرانس بين‌المللي توكيو براي توسعه آفريقا(‪,)TICAD‬در شهربندري يوكوهاما ، همچنين خواستار آن شد كه نمايندگان ‪ ۵۲‬كشور آفريقايي شركت‌كننده در اين كنفرانس در راستاي ارتقاي حقوق زنان و نيز دستيابي به اهداف توسعه هزاره ، در اين قاره با سرعت اقدام كنند.

به گزارش ايرنا به نقل از كيودو ، وي ، افزود: در صورتي كه زنان داراي سلامتي ، آموزش و توانايي باشند، مي‌توانند خانواده و كشورشان را از فقر به سوي موفقيت رهنمون سازند.

ماركو نيسكالا دبيركل اتحاديه بين‌المللي صليب سرخ جهاني نيز در اين كنفرانس خاطرنشان كرد: افزايش بهاي مواد غذايي در بازارهاي جهاني به شدت امنيت بشري را به مخاطره انداخته است .

نيكسالا، گفت : فقدان توانايي براي تهيه مواد غذايي به طور مستقيم بر سلامتي افراد جامعه بشري تاثير مي‌گذارد و سرايت انواع بيماريها در جامعه و نيز افزايش درگيريها و خشونتها را در سراسر جهان شدت مي‌بخشد.

پيتر پيوت مدير اجرايي سازمان ملل متحد در امور مربوط به ايدز از ديگر سخنرانان امروز چهارمين كنفرانس بين‌المللي توكيو براي توسعه آفريقا در شهر بندري يوكوهاماي ژاپن بود.

پيوت در اين مراسم ، گفت : انجام مذاكره ميان سران كشورهاي آفريقايي و كشورهاي توسعه يافته فرصت بسيار مناسبي نه فقط براي شنيدن نيازهاي آنها ، بلكه براي مشخص كردن تعهدات اين كشورها در قبال آفريقا است .

وي خاطرنشان كرد: امروز نه فقط نياز به مقابله با انواع بيماريها است ، بلكه نياز به تقويت سيستم بهداشتي و بهبود ظرفيتهاي بسياري از كشورهاي در حال توسعه آفريقايي است .

نماينده سازمان امداد بين‌المللي آكسفام نيز در اين مراسم از تعهد ژاپن نسبت به سرمايه‌گذاري ‪ ۵۶۰‬ميليون دلاري در صندوق جهاني مقابله با سه بيماري سل ، مالاريا و ايدز قدرداني كرد.

تاكومو يامادا، گفت : بدون وجود پزشكان و پرستاران ، سرمايه‌گذاري ژاپن در بيمارستانها، امكان كمك و نجات جان ميليون‌ها مادر و فرزندان آنها و يا اطمينان از پيشگيري اچ .آي .وي ايدز وجود ندارد.

چهارمين كنفرانس بين‌المللي توكيو براي توسعه آفريقا(‪ )TICAD‬روز چهارشنبه با حضور نمايندگان ‪ ۵۲‬كشور آفريقايي از جمله روساي بيش از ‪۴۰‬ كشور اين قاره در شهر بندري يوكوهاما در مجاورت توكيو ، آغاز بكار كرد.

كنفرانس توسعه آفريقا نخستين بار در سال ‪ ۱۹۹۳‬ميلادي به ميزباني ژاپن در توكيو پايتخت اين كشور با همكاري برخي سازمانهاي بين‌المللي از جمله سازمان ملل متحد،برنامه توسعه ملل متحد (‪ )UNDP‬و بانك جهاني و با تمركز بر اهميت قاره آفريقا و ضرورت توسعه آفريقا آغاز بكار كرد.

اين كنفرانس كه پس از آن به نام كنفرانس توكيو براي توسعه آفريقا معروف شد ، هر پنج سال يكبار برگزار مي‌شود و فردا چهارمين دوره آن برگزار خواهد شد.

موضوع كنفرانس امسال به سوي آفريقاي پرطراوت : قاره موفقيت و اميدواري است و ارتقاي رشد اقتصادي در آفريقا، ايجاد اعتماد در خصوص امنيت بشري در راستاي دستيابي به اهداف توسعه هزاره و تحكيم صلح و ثبات و توجه به مسايل زيست محيطي و موضوعات مرتبط با تغييرات آب و هوايي از جمله محورهاي اساسي مورد بررسي و تبادل نظر در اين نشست بين‌المللي است .
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن