تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821256704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاشيه‏هاي جالب از جلسه امروز مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: حاشيه‏هاي جالب از جلسه امروز مجلس
دومين جلسه رسمي دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي امروز در فضايي آرام و غير رقابتي به تعيين هيئت رئيسه مجلس اختصاص يافت .

به گزارش مهر، اولين جلسه علني مجلس هشتم ساعت 8 صبح امروز در حالي آغاز شد كه هيچ خبرنگاري به مجلس نرسيده بود.

* روز گذشته در مراسم افتتاحيه مجلس هشتم حميد رضا حاجي بابايي عضو با سابقه هيئت رئيسه مجلس هفتم به نمايندگان اعلام كرد جلسه علني فردا ساعت 10 آغاز خواهد شد و ساعت 8 تا 10 صبح نمايندگان در شعب حاضر شوند. بنا به همين گفته حاجي بابايي خبرنگاران ساعت آغاز جلسه را 10 صبح قرار دادند و از موكول شدن آن به ساعت 8 زماني خبردار شدند كه اداره اخبار مجلس ساعت 8 صبح با خبرنگاران پارلماني خبرگزاري ها تماس گرفته و تغيير ساعت آغاز جلسه علني را اطلاع داد. البته اين گفته حاجي بابايي تذكر اميدوار رضايي در جلسه امروز را در پي داشت كه رئيس هيئت رئيسه سني آن را وارد دانست.

*جلسه امروز در ساعت 8:20 با 210 نماينده رسميت يافت و با نطق كوتاه محمد تقي رهبر منتخب اصفهان رئيس هيئت رئيسه سني آغاز شد.

*انتخاب هيئت رئيسه موقت مجلس هشتم و مراسم سوگند اعضا دستور كار جلسه امروز بود.

*محمد تقي رهبر رئيس هيئت رئيسه سني در جلسه امروز از افرادي كه روز گذشته در مجلس حاضر نبودند دعوت كرد تا پشت تريبون قرار گرفته و مراسم تحليف را به جاي آورند تنها نماينده اي كه در پشت تريبون قرار گرفت و سوگند ياد كرد سلمان خدادادي نماينده ملكان بود.

*پس از راي گيري براي تعيين اعضاي هيئت رئيسه موقت مجلس زماني كه لاريجاني تنها كانديداي رياست به عنوان رئيس موقت مجلس هشتم معرفي شد تعدادي از نمايندگان با حضور در كنار لاريجاني و دست دادن با وي اين انتخاب را به وي تبريك گفتند. احمد توكلي نماينده مردم تهران نيز با حضور در كنار لاريجاني با وي روبوسي كرد و به وي تبريك گفت.

*نكته جالب توجه اين بود كه با توجه به انتخاب اعضاي هئيت رئيسه در فراكسيون اكثريت، امروز براي انتخاب هيئت رئيسه هيچ رقابتي وجود نداشت و تمام كساني كه براي سمت هاي مختلف هيئت رئيسه كانديدا شده بودند در همان سمت ها راي آوردند.

*لاريجاني بر عكس دوره رياست حداد عادل در مجلس هفتم كه پس از اتمام جلسه از درب ورود و خروج هيئت رئيسه خارج مي شد از درب ورودي نمايندگان و همراه با آنان خارج شد و به سئوالات خبرنگاران نيز پاسخ داد.

*اولين نطق لاريجاني با ادبيات خاص خود براي خبرنگاران پارلماني كمي درد سر ساز شد. واژه هاي به كار گرفت شده توسط لاريجاني باعث شد خبرنگاران در تنظيم خبر خود مدام معني تعابير به كار گرفته شده را از يكديگر جويا شوند حتي درنگارش چند كلمه از يكديگر كمك گرفتند و برخي به شوخي گفتند از اين پس بايد فرهنگ لغت هم همراه بياوريم.

*مجلس هشتم در حال حاضر 287 نماينده دارد كه امروز از اين تعداد 264 نفر در مجلس بودند اين تعداد روي تابلوهاي نمايشگر نصب شده در صحن بلكه از تعداد راي دهندگان براي انتخاب هيئت رئيسه مشخص شد.

*حدادعادل كه مانند ديگر نمايندگان يكي از صندلي هاي صحن را به خود اختصاص داده بود پس از پايان جلسه هم آهسته در حال قدم زدن و دور شدن از صحن پارلمان بود كه لاريجاني از پارلمان خارج شد و در جمع خبرنگاران قرار گرفت در اين ميان تعداد كمي از خبرنگاران حداد را ديدند و وي قبل از آنكه برود به خبرنگاران گفت من با شما روزهاي خوبي داشتم و مصاحبه آخر روز بهتري بود.

*حداد در برابر خواست خبرنگاران كه قصد داشتند در موضوعاتي با او مصاحبه كند چند بار دست خود را به دهان نزديك كرد و نشان داد كه قصد دارد سخن نگويد . حداد عادل در آخرين مصاحبه خبري خود با خبرنگاران وقتي از او پرسيده شد چه برنامه اي براي آينده كاري خود در مجلس داريد گفته بود مي خواهد براي مدتي روزه سكوت اختيار كند و كمتر سخن بگويد.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 322]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن