تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821134232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح بنگاههاي زودبازده در بانكها حداكثر ظرف ‪ ۴۵‬روز بررسي مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: طرح بنگاههاي زودبازده در بانكها حداكثر ظرف ‪ ۴۵‬روز بررسي مي‌شوند
اقتصاد
بانكهاي عامل براساس بسته سياستي بانك مركزي موظف به بررسي طرح‌هاي توليدي در مدت ‪ ۴۵‬روز شدند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي وزارت كار و امور اجتماعي، براساس بسته يادشده، كارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري موظف است براساس مزيت‌هاي منطقه‌اي و برنامه چهارم توسعه، با اولويت تكميل طرح‌هاي اقتصادي نيمه تمام و سرمايه در گردش واحدهاي اقتصادي، طرح‌هاي اقتصادي مولد و اشتغالزا را به بانك‌ها معرفي كند و بانك‌ها نيز موظف هستند ظرف ‪ ۴۵‬روز طرح‌ها را بررسي و در صورت داشتن توجيه فني و اقتصادي نسبت به پرداخت تسهيلات اقدام كنند.

همچنين براساس بسته سياستي بانك مركزي سهم بخش‌هاي اقتصادي از تسهيلات بانكي در سال جاري تعيين شد.

براساس اين بسته ‪ ۲۵‬درصد تسهيلات بانكي به بخش كشاورزي و صنايع تبديلي ، ‪ ۳۳‬درصد به بخش صنعت و معدن، ‪ ۲۰‬درصد به بخش ساختمان و مسكن، ‪ ۱۵‬درصد به بخش بازرگاني و خدمات و ‪ ۷‬درصد به بخش صادرات اختصاص مي‌يابد.

براساس اين گزارش، بانك‌ها موظف هستند از تيرماه امسال تسهيلات را فقط براساس معرفي كارگروههاي پرداخت كنند.

بانك مركزي با هماهنگي وزارتخانه‌هاي امور اقتصادي و دارايي، كار و امور اجتماعي و معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور سهم استانها را از تسهيلات بانكي براي توسعه منطقه‌اي و رفع محروميت و توسعه اشتغال استانها مشخص و به بانك‌ها ابلاغ مي‌كند.

بانك‌ها موظف شدند تمام اطلاعات مربوط به پرداخت تسهيلات به طرح‌ها را به منظور نظارت بر طرح‌هاي معرفي شده، در اختيار كارگروهها قرار دهند.

به منظور كمك به ايجاد توازن در عرضه و تقاضا و نيز جهت مديريت مطلوب تر وضعيت تامين مالي در بخش مسكن، اعطاي تسهيلات براي خريد واحدهاي مسكوني ممنوع شد.

براساس بسته سياستي و نظارتي بانك مركزي تسهيلات براي احداث واحدهاي مسكوني، در قالب مشاركت مدني براي ساخت واحدهاي مسكوني انفرادي و مجتمع سازي پرداخت مي‌شود.

سقف مبلغ پرداختي به ازاي هر واحد مسكوني تا ‪ ۷۰‬درصد قيمت تمام شده برآوردي و حداكثر ‪ ۲۵۰‬ميليون ريال تعيين شده است.

اين گزارش حاكي است، بانك‌ها موظف شدند تسهيلات را به صورت مرحله‌اي و با اعمال نظارت كامل و متناسب با پيشرفت پروژه پرداخت كنند. اين در حالي است كه دستورالعمل تسهيلات خريد مسكن بانك مسكن و ساير بانك‌ها براي اقشار خاص به قوت خود باقي است.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 325]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن