تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815047586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل آمريكاي وزارت خارجه در گفت‌وگو باايسنا: عليه آمريكا اقامه دعوي مي‌كنيم سيستم قضايي آرژانتين فاسد است صهيونيست‌ها به روابط ايران و آرژانتين حسادت كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديركل آمريكاي وزارت خارجه در گفت‌وگو باايسنا: عليه آمريكا اقامه دعوي مي‌كنيم سيستم قضايي آرژانتين فاسد است صهيونيست‌ها به روابط ايران و آرژانتين حسادت كردند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

مديركل آمريكاي وزارت امور خارجه با تاكيد بر اينكه كانادا از نداشتن روابط با ايران لطمه ديده است، بهبود روابط با اين كشور و پذيرش سفير كانادا در تهران را منوط به عملكرد مطلوب كانادا عنوان كرد.

سبحاني، مديركل آمريكاي وزارت امور خارجه، در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي - خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به روابط ايران و كانادا و در پاسخ به سوالي درباره ارتقاي روابط دو كشور، تصريح كرد: بحث ما با كانادا دامنه‌دار است و فقط به زهرا كاظمي ختم نمي‌شود. موضوع زهرا كاظمي تقريبا تمام شده است چون دادگاه كانادا به نتيجه نرسيد و دادگاه ايران نيز مسير خود را طي مي‌كند و يك مساله كاملا داخلي است.

كانادا از عدم رابطه با ايران لطمه ديده است

وي ادامه داد: دولت كانادا از نداشتن روابط با ايران لطمه ديده است. براي آخرين بار وقتي از سفيرشان خواستيم ايران را ترك كند اين كانادايي‌ها بودند كه ضرر كردند چون ما كشوري صلح‌طلب هستيم و مي‌خواهيم با همه‌ي كشورها رابطه در حد سفير داشته باشيم.

به گفته‌ي وي تعاليم اسلامي به ما دستور مي‌دهد كه بر اساس آن نمي‌توانيم حرف زور را بپذيريم و بر اساس سه اصل حكمت، مصلحت و عزت روابط‌مان را تنظيم مي‌كنيم.

پذيرش سفير كانادا منوط به عملكرد مطلوب اين كشور

مدير كل آمريكاي وزارت امور خارجه روابط فعلي دو كشور در حد كاردار عنوان و خاطر نشان كرد: براي روابط در حد سفير مشكلي نداريم. اگر طرف كانادايي به طور برابر بخواهند عمل كنند مشكلي وجود ندارد.

تروريست‌هاي شيراز در آمريكا مستقراند

وي در ادامه بحث اخير مطرح شده در مورد اقامه دعوي عليه آمريكا به دليل ارتباط تروريست‌هاي بمب‌گذار در شيراز با اين كشور، اظهار داشت: در بمب‌گذاري شيراز به دايل غير قابل انكار و متقني دسترسي پيدا كرده‌ايم كه گروهي كه مسووليت اين انفجار را به عهده گرفت، گروهي است كه در آمريكا مستقر است، راديو و سايت اينترنتي دارند.

سبحاني ادامه داد: اين مسووليت دولت آمريكاست كه با گروهي كه در داخل خاك آمريكا فعاليت مي‌كند و از همه امكانات استفاده مي‌كند و شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني آنها نيز توسط اسرائيل حمايت صوتي مي‌شود، برخورد كند.

مدير كل آمريكاي وزارت امور خارجه، يادآور شد: اعتراض خودمان را در اين خصوص به آمريكا توسط سفارت سوئيس ابلاغ كرديم و حق خودمان را براي پيگيري در جوامع بين‌المللي و مراكز حقوقي محفوظ داشتيم و ما هم اكنون منتظر عكس‌العمل دولت آمريكا به اسناد غير قابل انكاري كه به آنها ارايه كرديم، هستيم.

عليه آمريكا اقامه دعوي مي‌كنيم

سبحاني در مورد اقامه‌ي دعوي عليه آمريكا در مجامع حقوقي بين‌المللي، گفت: هم‌اكنون كارهايي در بخش سياسي در حال انجام است و قوه‌ي قضاييه نيز در حال انجام بخشي از كارهاي مربوطه است تا طرح دعوي انجام شود.

روابط ايران و آرژانتين مورد حسادت صهيونيست‌ها واقع شد

اين مقام مسوول در وزارت امور خارجه، سپس بحث روابط ايران و آرژانتين و تاثيرپذيري آن از ماجراي آميا را مورد اشاره قرار داد و با بيان اينكه روابط خوب دو كشور مورد حسادت صهيونيست‌ها واقع شد، خاطر نشان كرد: ايران با آرژانتين بيش از 100 سال است كه رابطه‌ي سياسي دارد و 60 سال است كه آرژانتين در ايران داراي سفارت است و در مجموع رابطه‌ي دو كشور رابطه‌اي طولاني علي‌رغم فاصله‌ي جغرافيايي زياد است.

به گفته‌ي وي اين رابطه مورد حسادت صهيونيست‌ها قرار گرفت و توطئه‌ي آميا را سعي كردند بر ضد ملت‌هاي ايران و آرژانتين به كار گيرند و الان به دنبال حكم جلب رييس جمهور سابق آرژانتين هستند كه ناشي از تسويه حساب‌هاي داخلي است.

سيستم قضايي آرژانتين فاسد است

سبحاني با يادآوري اين نكته كه متاسفانه سيستم قضايي آرژانتين فاسد است و تسويه حساب‌هاي شخصي و سياسي در اين سيستم انجام مي‌شود، افزود: قاضي قبلي پرونده رسما رشوه داده بود براي اينكه بتواند راي بگيرد و قاضي فعلي هم دستيار وي بوده است.

مدير كل آمريكاي وزارت امور خارجه، تاكيد كرد: اين توطئه‌گذراست و هيچ كاري نيز تاكنون نتوانسته‌اند بكند.

وي بحث طرح قضيه در اينترپل را جدي ندانست و اظهار داشت: بحث اينترپل نيز صرفا مانند يك نامه‌رسان بين پليسي است. اينترپل قضاوتي نمي‌كند و مركزي است كه بين پليس‌هاي كشورها ارتباط برقرار مي‌كند.

سبحاني در پايان، تصريح كرد: در دولت با هر كسي كه صحبت مي‌كنيم مي‌گويند كه اين يك توطئه است اما برخي تسويه‌هاي وجود دارد اما براي همه روشن شده است كه حادثه‌ي آميا و اتهامات عليه ايران يك دروغ بزرگ است.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن