تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812751007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس مركزمديريت بيماريهاي وزارت بهداشت تاكيد كرد: كاهش80 درصدي بيماري مالاريا تا ده سال آيند دركشور ابتلاي يك ميليارد نفردرجهان به كرم آسكاريس


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس مركزمديريت بيماريهاي وزارت بهداشت تاكيد كرد: كاهش80 درصدي بيماري مالاريا تا ده سال آيند دركشور ابتلاي يك ميليارد نفردرجهان به كرم آسكاريس


خبرگزاري دانشجويان ايران - كرج
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

ششمين همايش سراسري و اولين كنگره‌ منطقه‌اي انگل شناسي و بيماري‌هاي انگلي، روز گذشته (سه شنبه) به مدت سه روز در موسسه تحقيقات واكسن و سرم سازي رازي در كرج گشايش يافت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمد مهدي گويا،‌ رييس مركز مديريت بيماريهاي وزارت بهداشت در اين كنگره گفت: سازمان بهداشت جهاني دو سال پيش كميته‌اي را براي بررسي برخي از بيماريهاي فراموش شده تشكيل داد كه اين بيماري‌ها به دلايل مختلف مورد توجه جدي قرار نگرفتند كه در اين ميان بيماري‌هاي انگلي يكي از برجسته‌ترين آنها است؛ چرا كه اين بيماري‌ها در اكثر موارد با مرگ و ميركم اما با ضايعات بسيار زياد همه كشور‌ها را گرفتار مي‌كنند.

وي افزود:‌ در حال حاضر از اين نوع بيماري‌هاي انگلي مي‌توان به ابتلا يك ميليارد نفربه كرم آسكاريس و 900 ميليون نفربه كرم قلاب داراشاره كرد كه در دنيا به اين عفونت‌ها مبتلا هستند.

گويا يادآور شد: بروز حوادث و وقايع طبيعي چون خشكسالي، سيل و زلزله، مسائل اجتماعي همچون فقر، سوء تغذيه و عدم دسترسي به آب آشاميدني سالم در روند افزايش و بروز اين بيماري‌ها نقش بسزايي دارند.

وي با اشاره به تحقيقات انجام گرفته در خصوص شيوع بيماري انگل روده‌اي در شهرستان‌هاي كشور طي چند سال اخير، خاطرنشان كرد: اين بررسي‌ها نشان داده كه شيوع انگل روده‌اي در شهر آمل 65 درصد، كرمان 47 درصد، شهركرد 4/22 درصد و مازندران 21 درصد و حاشيه كوير طبس 32 درصد است. بايد گفت، وجود اين بررسي‌ها براي ساماندهي برنامه‌هاي اجرايي وزارت بهداشت بسيار مفيد است.

رييس مركز مديريت بيماريهاي وزارت بهداشت در پايان با تاكيد براين كه تا سال 2012 موارد ابتلاي مالاريا در كشور بايد 80 درصد كاهش يابد، اظهار داشت: ‌در فاصله سال‌هاي 1989 تا 1999 بيماري‌هايي كه در ايران به صورت اپيدمي ‌رواج يافت از هفت هزار مورد به 10 هزار مورد رسيد. البته در مورد بيماري مالاريا با اين كه يك بيماري بومي‌ در كشور است، خوشبختانه در منطقه‌ محدودي از كشور اين بيماري وجود دارد.

وي در پايان با توجه به برنامه حذف مالاريا تا سال 2012 ميلادي ابراز اميدواري كرد كه تا 80 درصد اين بيماري در كشور كاهش يابد كه اين امر بستگي به عوامل بيروني و به كارگيري سيستم‌هاي مناسب براي كنترل موثر دارد.

گفتني است، اين كنگره با حضو 600 نفر از كارشناسان و متخصصان بيماري‌هاي انگلي و با پذيرش 533 مقاله و 52 سخنراني به مدت سه روز در كرج در حال برگزاري است.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 339]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن