تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816864483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رهنما در گفت و گو با فارس: با فشار رانت خوارهاي كاراته عقب نشيني نمي كنم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رهنما در گفت و گو با فارس: با فشار رانت خوارهاي كاراته عقب نشيني نمي كنم
خبرگزاري فارس: سرمربي تيم ملي اميد گفت: با انتقادات مغرضانه رانت خواران، از راه خود در كاراته عقب نشيني نخواهم كرد.


مسعود رهنما روز شنبه در خصوص انتقادات وارد شده به برخي مسائل حاكم در تيم ملي اميد و مسابقات انتخابي آنها در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: به عقيده من، ارفاق وزن يك سنت غلط است و حتي يك گرم نيز نبايد اعمال شود. وقتي در آسيا و جهان پنج كيلوگرم اختلاف وزن وجود دارد به اندازه همان مجاز هستيم بنابراين ارفاق وزن معني ندارد.
وي ادامه داد: به عنوان مثال كاراته‌كاران حاضر در وزن 55- كيلوگرم معمولاً كمتر از اين وزن هستند پس چرا بايد كسي كه سنگين تر است در اين وزن شركت كند. به هر حال كادر فني اگر احساس نياز كند، مي تواند در يك وزن تغييري را ايجاد كند. يك كاراته كار بايد با رعايت تمامي مسائل فيزيولوژيكي خود را به وزن مورد نظر برساند تا بتواند در آن شركت كند. در تفويض اختياراتي كه در تيم ملي اميد صورت گرفته است كنترل وزن در تيم ملي به دقت از سوي همكاران بنده اعمال مي شود، به آنها اعتماد كامل دارم. در انتخابي اخير نيز سرپرست تيم ناظر بر وزن كشي ها بود.
سرمربي اميدها با اشاره به وضعيت شفاف اردوها خاطرنشان كرد: ما در همه انتخابي ها از وجود داوران استفاده كرديم، ناظر كميته ملي المپيك، كميته فني و مسئولان فدراسيون حضور داشتند. شرايط اردوها نيز از اول مشخص بود. بنده با اين فشارها از راه خود عقب نشيني نمي كنم. كاراته كاران جوان معمولاً خردادماه امتحان دارند و بايد تمريناتشان تعطيل باشد. اميدها نيز قريب به اتفاق دانشجو هستند. ما اردوها را تعطيل نكرديم؛ ولي به هر كسي كه امتحان داشته، اجازه ترك اردو را داديم.در تيم ملي اميد وظايف افراد مشخص است و در نهايت بنده همه مسئوليت ها را به گردن مي گيرم.
رهنما در خصوص دعوت نفراتي خارج از كاراته كاران اول تا سوم مشترك قهرماني ايران تصريح كرد: من به عنوان سرمربي تشخيص مي دهم كه در اوزان مختلف چطور رفتار شود و مسئولان فدراسيون نيز به اين مسئله اشراف كامل دارند. تعدادي از كاراته كاران از رئيس فدراسيون در خواست كردند كه در اردوهاي اميد حضور داشته باشند و آقاي كتيرايي نيز بر اساس سوابق آنها پذيرفت. كادر فني اين مسئله را ايجاد فرصتي نابرابر براي ديگران دانست بنابراين قرار شد از تمام كسانيكه در اين اوزان مدعي هستند، دعوت شود و در نهايت بر اساس ارزيابي هاي صورت گرفته دو نفر از اين تعداد در اردوها باقي ماندند. بنده اعتقاد دارم كه آنها هنوز هم در سطح مابقي نيستند.
وي در پاسخ به تغيير نفرات در اوزاني كه خواهرزاده هايش حضور دارند، اظهار داشت: وحيد حسني پور در وزن 55- كيلوگرم در سه اعزام رسمي سه مدال طلا كسب كرده، در ميان نامداران اين وزن چه كسي چنين امتيازي را داشته است .خوشبختانه فدراسيون كاراته به برنامه هاي علمي بنده اعتقاد دارد و من نسبت به فشار افرادي كه سال ها رانت خواري كرده اند سر فرود نمي آورم.
سرمربي اميدها ادامه داد: برنامه هاي تدوين شده بنده چه زماني كه ناظريان مدير سازمان هاي تيم ملي شد و چه زماني كه استعفا كرد از سوي كميته فني، ناظر كميته المپيك و مسئولان فدراسيون مورد قبول قرار گرفت. اين برنامه داراي شاخصه هاي كمي، كيفي و كاملاً شفاف است تا در مسيري كه عدالت و فرصت برابر حاكم است حركت كنيم بنابراين نگراني از نقدهاي مغرضانه ندارم.
رهنما با اشاره به استفاده از دو سرمربي در تيم هاي جوانان و اميد خاطرنشان كرد: برخي معتقد به استفاده از يك سرمربي مشترك هستند و نتايج قبرس و تركيه را كه سرمربي ها از هم جدا بودند نسبت به فرانسه ضعيف تر مي دانند. اين نظريه علمي و فني نيست. اگر قرار باشد جوانان از تجربيات اميدها استفاده كنند بهتر است آنها با بزرگسالان تمرين كنند. كاراته سال ها از دادن آمارهاي غير واقعي و مقايسه هاي نابرابر رنج برده است. ما بايد ميانگين درستي را از مسابقات جوانان و اميد گذشته و تركيه و قبرس تهيه و بعد با هم مقايسه كنيم.
وي ادامه داد: از طرفي نحوه امتياز دهي در جوانان و اميد كاملاً متفاوت است و حد كنترل اين دو گروه با هم فرق دارد. البته به عقيده من اگر سرمربي هاي دو تيم با هم فرق دارند بايد از نظر عاطفي و قلبي به هم نزديك باشند.
رهنما افزود: توجه به مسائل علمي و رعايت اصول فيزيولوژيكي، رعايت عدالت، ايجاد فرصت هاي برابر براي همه افراد، طراحي برنامه علمي و جامع انعطاف پذير كه در بستر اجرا بر اساس تغييرات غير مترقبه و تحميلي بر روي اهداف اصلي تاثير نگذارد از شاخصه هاي اصلي ما در تيم ملي است.
سرمربي تيم ملي اميد درباره نتايج بدست آمده در كرواسي اظهار داشت: ما در دوران آمادگي جسماني در اين مسابقات شركت كرديم البته تمامي حريفان نيز بسيار شاخص بودند. قصد توجيه كردن عدم مدال آوري اين دو كاراته كار را ندارم در اين رشته فرصت ها بسيار مهم هستند و اگر از اين مدت محدود به خوبي استفاده نكنيم نتيجه را از دست مي دهيم بنابراين بايد فاكتور سرعت را در نظر داشت. اين تورنمنت نشان داد كه ما به تورنمنت هاي خارجي بيشتري نياز داريم از سوي ديگر بايد مبارزه با تيم هاي منتخب استان ها را نيز در دستور كار قرار دهيم.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن