تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812894686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رفع اشکال ويندوز 7 با فايل هاي Log و برنامه ي Event Viewer(2)


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
رفع اشکال ويندوز 7 با فايل هاي Log و برنامه ي Event Viewer(2)
رفع اشکال ويندوز 7 با فايل هاي Log و برنامه ي Event Viewer(2)     پوشه ي Applications and Services Logs   بخش Applications and Services Logs يک گروه جديد از رويدادهايي است که ثبت مي شود. اين بخش رويدادهاي مربوط به برنامه هاي کاربردي اي را که ممکن است اثر سيستمي نداشته باشند ثبت مي کند. اين گروه حاوي چهارگونه رويداد است: Admin, Operational، Analytic و Debug. رويدادهاي واقع در بخش Admin به ويژه مورد علاقه متخصصان IT است که با Event Viewer رفع اشکال مي کنند. بخش Debug بيشتر مورد استفاده سازندگان برنامه هاي کاربردي است. هر دو بخش Analytic و Debug به طور پيش فرض غيرفعال و پنهان هستند. براي نمايش آنها در منوي View گزينه Show Analytic and Debug Logs را انتخاب کنيد. رويدادهاي Admin   رويدادهايي که در بخش Admin ثبت مي شوند يک مسئله و يک راه حل آن را مشخص مي کنند. يک مثال از يک رويداد Admin رويدادي است که به هنگامي که يک برنامه کاربردي در برقراري ارتباط با يک چاپگر ناتوان باشد رخ مي دهد. اين رويدادها دستورالعمل هاي حل مسئله را فراهم مي کنند. رويدادهاي Operational   رويدادهاي Operational براي تجزيه و تحليل و تشخيص يک مسئله يا رويداد به کار برده مي شوند. يک مثال از رويدادهاي Operational وصل شدن يا جدا شدن يک چاپگر است. رويدادهاي Analytic   رويدادهاي Analytic در حجم زياد انتشار مي يابند و عمليات برنامه را توصيف مي کنند و مسائلي را مشخص مي کنند که بدون دخالت کاربر ممکن است روي بدهند. رويدادهاي Debug   رويدادهاي Debug مورد استفاده برنامه سازان براي رفع اشکال برنامه است. مشخصه هاي رويدادها و رفع اشکال براساس اين مشخصه ها   در زير بعضي از مشخصه هاي عمومي هر رويداد معرفي شده است: Level, Source و EventID. Level: موقع رفع اشکال، مهم است که سطح يا Level رويدادهاي هر گروه را ببينيد. Level نوعي طبقه بندي شدت اثر رويداد است. سطوح شدتي زير در رويدادهاي سيستمي و برنامه هاي کاربردي ممکن است رخ بدهد: Information, Warning, Error, Critical, Success Audit و Failure Audit. رويدادهاي اطلاعاتي (Information events) عملياتي را ثبت مي کنند که به طور موفق به اجرا در مي آيند، مانند سرويس هايي که راه اندازي مي شوند يا وسايلي که سيستم آنها را متوقف کرده است. رويداد اطلاعاتي مشخص مي کند که در يک برنامه کاربردي يا يک بخش از يک برنامه بزرگ يک تغيير رخ داده است، مانند تکميل موفقيت آميز يک برنامه کاربردي، يا شروع به کار يک سرويس. رويدادهاي هشداردهنده (Warning events)، که با يک نماد زرد علامت گذاري مي شوند، مشخص مي کنند که ويندوز در اجراي يک تکليف سر درگمي هايي داشته است، اما خودش مي توانسته است با مسئله کنار بيايد. اين نوع رويدادها علائم موشکافانه اي هستند که نشان مي دهند يک جاي کار ايراد دارد و مي تواند به مسئله بينجامد. رويدادهاي خطا (Error events) نشان مي دهند که يک خطاي اساسي رخ داده است و ويندوز نمي تواند مسئله را تصحيح کند. اين خطاها، که با نماد ترس آور قرمز علامت گذاري مي شوند، نشان مي دهند که چيزي درست کار نمي کند و اين که مسئله در حال حاضر روي کامپيوتر شما اثرگذار است. رويداد بحراني (Critical) مشخص مي کند که عيبي رخ داده است که برنامه يا جزء برنامه اي که رويداد را به وجود آورده است نمي تواند به طور خودکار برطرف شود.
رفع اشکال ويندوز 7 با فايل هاي Log و برنامه ي Event Viewer(2)
ردگيري موفق (Success Audit) به دستيابي امنيتي موفق اشاره دارد، مانند ورود به سيستم، در حالي که ردگيري ناموفق (Failure Audit) به رويدادهايي مانند عدم موفقيت در دستيابي يک ديسک ران دلالت دارد.
رفع اشکال ويندوز 7 با فايل هاي Log و برنامه ي Event Viewer(2)
Source: نرم افزاري که رويداد را ثبت کرده است، که مي تواند نام يک برنامه، مانند SQL Server يا بخشي از سيستم يا يک برنامه بزرگ باشد، مانند نام يک رانش گر. Event ID: شماره معرفي کننده نوع يک رويداد. عيب يابي   براي پيدا کردن رويدادهايي که در حل مسئله ي کامپيوترتان کمک خواهند کرد آنها را براساس زماني که يک خطاي مشکوک رخ داده است، نوع رويدادي که رخ داده است، يا منبعي که رويداد را ثبت کرده است مرتب کنيد. همچنين رويدادها را مي توانيد طبق گروه، شماره ي رويداد، يا نام هاي کامپيوترها و کاربراني که تحت تأثير بوده اند مرتب(sort) کنيد. براي مرتب کردن رويدادها، روي عنوان ستون ميداني که مي خواهيد مرتب کنيد کليک کنيد. اگر logها حاوي مقادير زيادي از داده ها باشند، منوي View به شما امکان خواهد داد که نحوه ي جستجو را براي پيدا کردن يک رويداد مشخص کنيد. همچنين مي توانيد فهرست رويدادها را براي نمايش صرف رويدادهايي که با خصوصيات ويژه اي همساني دارند، مانند نوع يا منبع رويداد، فيلتر کنيد. ما دريافته ايم که فيلتر کردن رويدادها براساس زمان و تاريخ بسيار سودمند است، زيرا يک خط زماني ديجيتالي از فعاليت هاي سيستم به هنگام يک دوره ي زماني مشخص شده را فراهم مي سازد. هرگاه يک رويداد مشکوک را يافتيد، روي آن رويداد کليک ــ دو ضرب کنيد تا پنجره ي Event Properties باز شود. همه ي اطلاعات درباره ي اين رويداد به نمايش درخواهد آمد، و برگه ي Details اطلاعات بيشتري درباره ي اين رويداد نشان خواهد داد.
رفع اشکال ويندوز 7 با فايل هاي Log و برنامه ي Event Viewer(2)
اگر اين رويداد منطبق با مسئله ي خاص شما باشد، روي لينک Event Log Online کليک کنيد. اين کار شما را براي اطلاعات بيشتر درباره ي اين خطا به اينترنت وصل خواهد کرد و شامل مراحلي براي کمک به شما در حل مسئله خواهد بود. با آن که Help And Support Center اطلاعاتي را فراهم مي کند که مايکروسافت درباره ي يک خطا گردآوري کرده است، با استفاده از پايگاه جستجوگر محبوب خود مي توانيد يک پاسخ عمومي به دست بياوريد. متن پيام خطا را در يک پايگاه جستجوگر تايپ کنيد تا يک راه حل براساس تجربه ي کسي ديگر که مسئله ي شما را داشته است پيدا کنيد. احتمال اين که شما اولين شخصي نباشيد که با چنين خطايي برخورد کرده ايد و اين که کسي ديگر اين مسئله را حل کرده باشد و راه حل هاي خود را در جايي در اينترنت ثبت کرده باشد زياد است. خبرگروه ها (newsgroup) و انجمن هاي پشتيباني در اينترنت مکان هاي بسيار خوبي براي اين نوع اطلاعات هستند، و درخواست کمک، به يقين، صندوق پستي شما را با نظرات و پيشنهادات مختلف براي حل مسئله پر خواهد کرد.
رفع اشکال ويندوز 7 با فايل هاي Log و برنامه ي Event Viewer(2)
به مرور زمان، واقعه نگارهاي Event Viewer مي توانند بسيار بزرگ شوند، در نتيجه، يک فکر خوب آن است که هرچند وقت يک بار فايل هاي واقعه نگار را پاک کنيد. منوي Action به شما امکان خواهد داد که فايل هاي واقعه نگار را ذخيره، باز، صادر، و پاک کنيد. اگر در کامپيوتر خود زياد با مسئله برخورد مي کنيد، يا دوست داريد که از واقعه نگار خود آرشيو تهيه کنيد، آنها را پيش از پاک کردن در يک فايل ذخيره کنيد. به هنگام ذخيره ي يک فايل واقعه نگار، تاريخ روز را در نام فايل بگنجانيد تا بعدها در صورت نياز به آساني بتوانيد آن را بازيابي کنيد. فايل هاي واقعه نگار ذخيره شده را فقط با باز کردن در برنامه ي Event Viewer مي توان به نمايش در آورد، اما يک فايل واقعه نگار را در يک فايل متني نيز مي توانيد ذخيره کنيد تا بتوانيد در برنامه هاي واژه پرداز مانند Notepad نيز آنها را تماشا کنيد. ذخيره ي فايل واقعه نگار به صورت متني، نه تنها به شما امکان خواهد داد که واقعه هاي خطا را ايميل يا چاپ کنيد، بلکه به شما اجازه خواهد داد که داده ها را براي انتقال از طريق اينترنت، cut و paste کنيد. نمايش اختصاصي (Custom Views)   در نگارش هاي پيشين Event Viewer، رويدادهاي يک فهرست را مي توانستيد فيلتر کنيد. براي فيلتر کردن، مجموعه اي از قواعد را مشخص مي کرديد که براي تعيين اين که کدام رويدادها در فهرست بيايند و کدام ها پنهان شوند به کار مي رفتند. به عنوان مثال مي توانستيد مشخص کنيد که فقط رويدادهاي با سطح Error يا Warning به نمايش در بيايند. برنامه جديد Event Viewer اين امکان را براي شما فراهم مي آورد که رويدادهاي مربوط به منابعي که شما مشخص مي کنيد به نمايش درآيند. بخش Custom Views به شما امکان مي دهد که فيلترها را براي استفاده آينده ذخيره کنيد. هر فيلتر ذخيره شده يک Custom View است.
رفع اشکال ويندوز 7 با فايل هاي Log و برنامه ي Event Viewer(2)
براي ساخت يک Custom View روي گزينه Create Custom View در منوي Action کليک کنيد. در پنجره اي که به نمايش درمي آيد گزينه هاي مورد نظرتان را انتخاب کنيد.
رفع اشکال ويندوز 7 با فايل هاي Log و برنامه ي Event Viewer(2)
مسئله را رديابي کنيد   حال که مي دانيد که چگونه رويدادها را در ويندوز 7 رديابي کنيد، در استفاده از کامپيوتر آرامش خاطر خواهيد داشت. يادگيري روش هاي رفع اشکال و تعمير کامپيوتر به چوبدستي جادوگران، نبوغ اينشتين، يا ليسانس مهندسي کامپيوتر نياز ندارد. قدرت تجزيه و تحليل يک خطا و يافتن يک پاسخ مهم است، و فايل هاي واقعه نگار يک منبع اساسي در ربط دادن مسئله به يک راه حل هستند.
رفع اشکال ويندوز 7 با فايل هاي Log و برنامه ي Event Viewer(2)
يک مثال براي عيب يابي با استفاده از برنامه Event Viewer   روي يک رويداد خطا کليک ــ دوضرب کنيد.
رفع اشکال ويندوز 7 با فايل هاي Log و برنامه ي Event Viewer(2)
روي Event Log Online کليک کنيد. روي Yes کليک کنيد.
رفع اشکال ويندوز 7 با فايل هاي Log و برنامه ي Event Viewer(2)

رفع اشکال ويندوز 7 با فايل هاي Log و برنامه ي Event Viewer(2)
اگر به اينترنت وصل باشيد صفحه ي مربوط به اين خطا در سايت TechNet متعلق به مايکروسافت (http://technet.microsoft.com) باز مي شود. اگر توضيحي درباره آن و روش حل مسئله در بانک اطلاعاتي اين سايت موجود باشد به نمايش درمي آيد.
رفع اشکال ويندوز 7 با فايل هاي Log و برنامه ي Event Viewer(2)
منبع:ريزپردازنده، شماره 191. /ج  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 628]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن