تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815569886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بعد از زنان ، نوجوانان جنگجويان تازه القاعده در عراق


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بعد از زنان ، نوجوانان جنگجويان تازه القاعده در عراق
بغداد - دستگيري ‪ ۶‬نوجوان عراقي كه براي اجراي عمليات انتحاري خود را آماده مي‌كردند، اطلاعات تازه‌اي را از روش‌هاي پليد القاعده براي عمليات تروريستي در عراق فاش كرد.

در حالي كه استفاده القاعده از زنان در عمليات انتحاري ، در ماههاي اخير رو به تزايد گذاشته بود، اكنون گزارشهاي موثق اطلاعاتي وجود دارد كه حاكيست القاعده از بين نوجوانان براي ادامه فعاليت‌هاي تروريستي خود عضوگيري مي‌كند.

نيروهاي امنيتي عراق ‪ ۶‬نوجوان را ديروز دوشنبه در زيرزمين منزلي كه قبلا عناصر القاعده از آن به عنوان پناهگاه و پايگاهي براي فعاليت‌هاي خود بهره مي‌برند، پيدا كردند.

سرلشكر حسين كمال معاون وزير كشور عراق گفته است كه القاعده آنها را تهديد كرده بود كه اگر با القاعده همكاري نكنند خانواده هايشان را به قتل مي‌رساند.

از اين ‪ ۶‬نوجوان كه بين ‪ ۱۴‬تا ‪ ۱۶‬سال سن داشتند، يكي متعلق به يك زن موسيقيدان ، ديگري پدرش استاد دانشگاه و چهار تن باقي مانده نيز از خانواده‌هاي فقير هستند.

دستگيري اين ‪ ۶‬نوجوان ، اطلاعات تكاندهنده‌اي را درباره شبكه جوانان بهشت فاش كرد كه اغلب عناصر آن از نوجوانان هستند و القاعده آنها را براي عمليات تروريستي و انتحاري آموزش داده است .

بر اساس اين اطلاعات كه منابع امنيتي عراق امروز فاش كرده‌اند ، جوانان بهشت در طول سال‌هاي گذشته دستكم ‪ ۱۰‬عمليات انتحاري در عراق اجرا كرده اند كه آخرين مورد آن ديروز دوشنبه در منطقه طارميه در شمال بغداد اتفاق افتاد.

يك نوجوان با بستن كمربند انفجاري ، سوار بر موتور سيكلت به مقر شوراي بيداري طارميه حمله كرد و بر اثر انفجار انتحاري ، ‪ ۶‬عضو اين شورا را كشت و ‪ ۱۸‬تن ديگر را زخمي كرد.

اعضاي شبكه تروريستي جوانان بهشت ، اغلب در استان دياله كه همچنان جزو استانهاي بحراني عراق است ، آموزش تروريستي مي‌بينند.

به دليل وجود مناطق صعب العبور و اماكن متعدد اختفاء، القاعده از استان دياله به عنوان مهم‌ترين مقر مديريت عمليات تروريستي خود در عراق و آموزش نيرو، بهره مي‌برد.

گزارش‌هاي امنيتي عراقي مي‌گويد كه بسياري از اعضاي شبكه جوانان بهشت از فرزندان اعضاي برجسته القاعده در عراق هستند.

اما ‪ ۶‬نوجواني كه در موصل دستگير شده‌اند هيچ يك از بستگانشان از القاعده نيستند ولي گزارش ديگر حاكيست كه يك تبعه عربستاني كه از رهبران القاعده محسوب مي‌شود، آنها را آموزش داده است .#‪;۱۶۰‬
سرلشكر حسين كمال گفته است كه اين تبعه عربستاني اخيرا در جريان عمليات نظامي نيروهاي عراقي در موصل به قتل رسيده است.

پيشتر نيروهاي آمريكايي و عراقي نيز از استفاده نوجوانان و كودكان در عمليات تروريستي و انتحاري خبر داده بودند اما تا به امروز حجم استفاده از نوجوانان و كودكان در عمليات تروريستي در عراق مشخص نشده بود.

براساس معاهده جهاني ژنو، سازمان ملل استفاده از كودكان و نوجوانان را در جنگها ممنوع اعلام كرده است .

ارتش آمريكا در عراق در ‪ ۲۳‬ارديبهشت ماه گذشته اعلام كرد كه ‪ ۵۱۳‬نوجوان عراقي را به اتهام عضويت در شبكه‌هاي تروريستي زنداني كرده است.

سازمان بين‌المللي هيومن رايتس واچ در دفاع ازحقوق بشر، نيز به تازگي اعلام كرده است كه نيروهاي آمريكايي از سال ‪ ۲۰۰۳‬تاكنون بيش از دو هزار و ‪ ۴۰۰‬نوجوان را زنداني كرده‌اند كه عمر برخي از آنها از ‪ ۱۰‬سال تجاوز نمي كند.

ارتش آمريكا در عراق بسياري از اين نوجوانان را به بهانه اين كه تهديدي عليه امنيت هستند دستگير مي‌كند.

به اعتقاد كارشناسان ، كوتاهي ارتش آمريكا در مبارزه جدي با القاعده از يك سو و مانع تراشي در برابر اقدام دولت عراق براي ريشه كني تشكيلات تروريستي القاعده از عراق از سوي ديگر، باعث اين تبعات زيانبار شده است .

علاوه بر نوجوانان ، گزارشهاي امنيتي حاكيست كه بيش از ‪ ۲۰‬عمليات انتحاري در عراق اتفاق افتاده كه عاملان آنها، زنان بوده اند.

كارشناسان ، تبعات منفي استفاده از زنان و نوجوانان و كودكان در عمليات تروريستي را براي جامعه عراق ، فاجعه آميز مي‌خوانند.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن