تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815576759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بايگاني نشست خبري سخنگوي قوه قضاييه - 1 تساوي ديه زن و مرد در تصادفات رانندگي


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: بايگاني نشست خبري سخنگوي قوه قضاييه - 1 تساوي ديه زن و مرد در تصادفات رانندگي


تهران - حيات

سخنگوي قوه قضاييه گفت: با تصويب لايحه بيمه شخص ثالث در مجلس شوراي اسلامي از اين پس ديه زنان،مردان، مسلمانان و غير مسلمانان در تصادفات رانندگي يكسان مي شود.
به گزارش خبرنگار قضايي حيات، عليرضا جمشيدي صبح امروز (سه شنبه) در نشست هفتگي خود با خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: اين لايحه پس از تصويب در شوراي نگهبان 5 سال به صورت آزمايشي در كشور اجرا مي شود.
وي با اشاره به اينكه تصويب اين لايحه مغايرتي با احكام اسلامي ديات ندارد گفت: جبران خسارت بين بيمه گذار و بيمه شونده بر اساس قرار داد است و زن ، مرد، مسلمان و غير مسلمان حق بيمه اي يكسان مي پردازند.
جمشيدي با اشاره به نكات ديگر اين لايحه گفت: اين لايحه از قربانيان تصادفات راهنمايي ورانندگي حمايتي كامل و فوري مي كند و ظرف 15 روز خسارت هاي زيان ديده پرداخت مي شود در حاليكه پيش از اين بايد گاهي 2 تا 3 سال فرد منتظر پرداخت حق بيمه اش مي شد.
وي با اشاره به اينكه با تصويب اين لايحه تعداد زندانيان ديات به يك پنجم وضعيت فعلي كاهش مي يابد گفت: آمار زندانيان تصادفات رانندگي از سال گذشته روند نزولي داشته و در حال حاضر ميانگين زندانيان تصادفات 20 هزار نفر است كه با تصويب لايحه بيمه اجباري مسووليت مدني رانندگان وسايل نقليه موتوري در برابر شخص ثالث اين آمار كاهش مي يابد.
جمشيدي با اشاره به مسووليت مدني دارنده و راننده وسيله نقليه گفت: يكي ديگر از نكات اين لايحه حمايت كامل در پرداخت ديات هم در در مورد دارنده و هم در مورد راننده وسيله نقليه است كه در اين لايحه پرداخت بدون هيچ قيد و شرطي انجام مي شود.
وي با بيان اينكه صندوق تامين خسارت هاي مدني از اين پس بطور كامل خسارت زيان ديدگان را پرداخت مي كند گفت: اين صندوق پيش از اين جبران خسارت افرادي كه بيمه نبودند يا زيان ديدگاني كه ضارب آنها فرار كرده بود را تا سقف 8 ميليون تومان تقبل مي كرد ولي از اين پس ديه به صورت كامل از طريق اين صندوق به زيان ديدگان پرداخت مي شود.
پايان پيام
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 331]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن