تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803789823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصوبات استاني/ مصوبات صنايع و معادن استان قزوين اجرايي شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مصوبات استاني/ مصوبات صنايع و معادن استان قزوين اجرايي شده است
داخلي. سياسي. سفرهاي استاني. مصوبات.

در سفر هجدهم خرداد سال ‪ ۱۳۸۵‬رييس جمهور به‌استان قزوين هيات دولت دراين استان تشكيل جلسه داد و با شناخت مشكلات مختلف استان قزوين اقدام به تصويب طرحهايي براي رفع آنها كرد.

يكصد و ‪ ۴۸‬مصوبه در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي ، فرهنگي ، اجتماعي و ...

گوياي اين امر است.

استان قزوين بادارا بودن بيش ازدو هزار واحد صنعتي فعال وهمچنين اشتغال بيش از هزاران كارگر دراين واحدهاي صنعتي ، به يكي از قطب‌هاي صنعتي كشور تبديل شده است.

با توسعه و پيشرفت روز افزون در تمامي ابعاد بخش صنعت و ورود تكنولوژي هاي پيشرفته به صنايع مختلف و همچنين ايجاد رقابت در بين واحدهاي توليدي تعدادي از صنايع قديمي استان قزوين با مشكلاتي مواجه شدند.

با تلاش و پيگيرهاي مسوولان استان قزوين در سفر هيات دولت به اين استان بسياري از مشكلات اين واحدهاي صنعتي به طرق مختلف برطرف شد.

يكي از اين واحدهاي صنعتي شركت "پوشينه بافت" قزوين بود كه درجلسه هيات دولت مصوب شد اين شركت حداكثر ظرف مدت يكماه به شركت "بهمن" واگذار شود و در صورت عدم تحقق اين امرقرارداد واگذاري فسخ وسازمان بازنشستگي به عنوان سهامدار اصلي به گروه ياد شده منتقل و مراقب حق و حقوق كارگران نيز باشد، كه اين مصوبه اجرايي شده و ضمن معرفي سرمايه‌گذار جديد حقوق معوقه كارگران پرداخت و مواد اوليه و ماشين آلات جديد آن نيز تامين گرديد.

هم اكنون اين واحد صنعتي در حال اصلاح ساختار نيروي انساني خود و اجراي خط جديد توليد است.

كارخانه "فرنخ" و "مه‌نخ" نيز از ديگر واحدهاي توليدي بيمار استان قزوين بود كه مصوب شد اين شركت در ظرف مدت يكماه به شركت "پاژن خودرو" يا شركت صاحب صلاحيت ديگري واگذار شود.

اين مصوبه با تعيين شركت پاژن خودرو به‌عنوان سرمايه‌گذار جديد ، براي به حركت درآمدن چرخه توليد اين كارخانه اقدام به‌خريد ماشين آلات جديد كرد.

از ديگرمصوبات براي رفع مشكلات واحدهاي توليدي استان قزوين بررسي وضعيت شركت "نازنخ" توسط وزارت صنايع و معادن، وزارت دادگستري واستانداري قزوين براي ارايه ساز و كار لازم جهت رفع مشكل و يا واگذاري به ساير اشخاص حقوقي بود كه اين مصوبه نيز اجرايي شد.

از ديگر واحدهاي توليدي مشكل دار استان قزوين شركت "لامپ الوند" بود كه طبق مصوبه‌هيات دولت مصوب شدشركت مذكورمشروط به عدم انتقال تعهدات به دولت (كميسيون بحران) و مشخص شدن شرايط فروش به متقاضي جديد واگذار شود كه اين مصوبه نيزبااجراي طرح اصلاح ساختار و پرداخت حقوق معوقه كارگران به متقاضي جديد واگذار شده است.

ازديگر مصوبات هيات دولت در خصوص صنايع و معادن استان قزوين نيز اختصاص مبلغ سه‌ميليارد ريال براي احداث تاسيسات زيربنايي شهرك صنعتي "خرمدشت" از محل رديف ‪ ۵۰۳۸۰۵‬بودجه سال ‪ ۱۳۸۵‬بود كه اين مصوبه با تامين اعتبار مورد نظر از محل مورد تعهد اجرايي شده است.

همچنين وزارت صنايع و معادن موظف شد با همكاري سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و استانداري قزوين نسبت به مطالعه برنامه عمل مديريت پسماندهاي شهرك‌هاي صنعتي استان قزوين تا پايان سال ‪ ۸۵‬و اجراي آن تا پايان سال ‪۸۷‬ اقدام نمايد كه اين مصوبه نيز باانجام مطالعات هم اكنون درحال اجرا است.

وزارت صنايع‌ومعادن موظف شد تصفيه‌خانه‌هاي شهرك‌هاي صنعتي "ليا" و"حيدريه" استان قزوين را از محل اعتبارات سالهاي ‪ ۸۵‬و ‪ ۸۶‬شركت شهرك‌هاي صنعتي با همكاري سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور واستانداري قزوين احداث نمايد كه اين مصوبه به دليل وجود برخي عوامل فني و كمبود اعتبارات اختصاص داده شده با مشكلاتي مواجه شد اما با رفع اين مشكلات اين مصوبه هم اكنون در حال اجرا شدن است.

از مصوبات مهم وتاثير گذار در صنايع و معادن استان قزوين انجام مطالعات براي ايجاد شهرك فناوري در اين استان است كه اين مصوبه اجرايي شده و براي اخذ مجوزهاي لازم به كميسيون ماده ‪ ۳۲‬قانون برنامه چهارم توسعه‌ارسال شده است.

يكي ديگر از مصوبات مربوط به صنايع و معادن استان قزوين سرمايه‌گذاري بخش خصوصي براي ايجاد آزمايشگاه‌هاي تخصصي در اين استان و پرداخت تسهيلات و يارانه مورد نياز توسط موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي بود كه باآماده شدن زمين آزمايشگاه اين مصوبه نيز در حال اجرا شدن است.

استان قزوين داراي يك ميليون و ‪ ۲۰۰‬هزار نفر جمعيت است.ك/‪۴‬
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 299]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن