تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814738535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس شوراي شهر تهران:شهر تهران حريم ندارد/ استانداري جلوي فروش زمينهاي اطراف فرودگاه امام (ره) را بگيرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئيس شوراي شهر تهران:شهر تهران حريم ندارد/ استانداري جلوي فروش زمينهاي اطراف فرودگاه امام (ره) را بگيرد
رئيس شوراي شهر تهران از قرارگيري فرودگاه امام خميني (ره) در خارج از حريم تهران و تفكيك زمينهاي اطراف اين فروردگاه انتقاد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدي چمران در حاشيه سومين نشست راهبردي نهاد مديريت وبرنامه ريزي طرح توسعه شهري تهران، در جمع خبرنگاران افزود: فرودگاه امام خميني(ره) يعني فرودگاه شهرتهران ولي اين فرودگاه در حريم شهر باقرآباد قرار دارد و متأسفانه هم اكنون عده اي به خاطر منافع شخصي خود در حال تفكيك ، تقسيم و فروش زمين هاي اطراف فرودگاه هستند كه درآينده اين موضوع مشكل ساز مي شود و مردمي كه آنجا ساكن مي شوند اعتراض مي كنند كه "چرا فرودگاه اينجاست؟ و شب نمي توانند بخوابند.!"

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران همچنين از استانداري تهران خواست تا از تفكيك و فروش زمين هاي اطراف فرودگاه امام خميني (ره) جلوگيري كند.

وي وضعيت آينده فرودگاه امام را با وضعيت فعلي فرودگاه مهرآباد ، كهريزك و بهشت زهرا(س) مشابه دانست و گفت: 50 سال پيش كه اين مكان ها احداث شده بود هيچ منطقه مسكوني در چند كيلومتري آنجا وجود نداشت اما با گسترش بي رويه شهر مناطق مسكوني اطراف اين مكان ها رشد پيدا كردند.

وي در پاسخ به اين سوال كه چه نهادي مسئول اين موضوع است ، گفت: همه نهادها بايد با اين مسئله مقابله كنند اما هم اكنون هيچ طرح و قانوني در اين رابطه وجود ندارد با اين همه استانداري تهران نهاد اصلي در جلوگيري از تفكيك اين زمين ها است.

چمران قانون حريم شهرها كه يكي از مصوبات مجلس است را نيز رد كرد و افزود: اين قانون قابليت اجرايي شدن براي شهرهاي بزرگ و به خصوص تهران را ندارد و متأسفانه فاجعه در حريم تهران در حال شكل گرفتن است.

وي در ادامه يادآور شد: در حال حاضر و با قوانين موجود ، چند روستا يا منطقه كوچك در حريم با يكديگر جمع مي شوند و يك شهر جديد را ايجاد مي كنند در حالي كه طبق آمار درصد رشد جمعيت شهر تهران از رشد جمعيت كشور كمتر بوده است اما در عين حال همه از ازدياد جمعيت تهران باخبر هستيم.

وي دليل اين موضوع را ازدياد جمعيت شهرهايي عنوان كرد كه در اطراف تهران قرار دارند و افزود: زمين هاي اطراف تهران زماني باغ، فضاي سبز، زمين كشاورزي و ... بودند اما هم اكنون تبديل به سنگ و آهن و آجر يا سوله و كارخانه شده اند ضمن آنكه درصد رشد جمعيت شهر تهران از كل كشور كمتر بوده اما رشد جمعيت شهرها و مناطق اطراف 10 برابر شهر تهران بوده است.

رئيس شوراي شهر تهران خاطرنشان كرد: چنين رشد بادكنكي به دليل نواقص قانون حريم است كه هرچه سريعتر بايد اصلاح شود و اگر در اين زمينه اصلاحات قانوني صورت گيرد ، حريم تهران مي تواند به گونه اي شكل گيرد كه همه شهرهاي اطراف براساس قانون جامع و واحدي اداره شوند و يك سياست كلي بر آنها حاكم باشد تا از رشد بي رويه جمعيت جلوگيري كند.

وي با اشاره به بزرگراه آزادگان در شهر تهران افزود: اين بزرگراه آخرين قسمت شهر تهران است ولي كمي آن طرف تر از بزرگراه آزادگان شهر باغستان قرار دارد كه يعني در آن بخش تهران حريم ندارد اما جالب آنجاست كه باغستان حريم دارد در حالي كه بايد بين 3 تا 5 برابر وسعت يك شهر حريم آن شهر تعريف شود.

چمران مشكل افزايش جمعيت تهران را جدي دانست و تأكيد كرد: اگر رشد جمعيت اينگونه پيش رود ، دو سال ديگر منابع آبي استان تهران به پايان مي رسد.

وي با تأكيد بر لزوم اصلاح قانون حريم ، تصريح كرد: همزمان با طرح جامع شهر تهران، طرح ديگري به دولت درباره اصلاح قانون حريم ارائه شد كه هم اكنون در كميسيون سياسي و امنيتي دولت در حال بررسي است كه بخشي از اصلاحات قانون حريم نيازمند تصويب مجلس نيز هست.

وي در خصوص اقدامات شوراي شهر يادآور شد: از بين تمام نهاد هاي مسئول ، شوراي شهر بيشترين تلاش و پيگيري را در اين زمينه دارد چراكه شورا در اين زمينه وظيفه اي ندارد و تنها بر اساس وظيفه نانوشته اقدام مي كند.

وي در پاسخ به اين سوال كه هم اكنون تهران حريم ندارد آيا در طرح پيشنهادي شما براي اصلاح قانون تمهيداتي در اين زمينه پيش بيني شده است، گفت: راهكارهايي را ارائه كرديم تا تهران حريم دار شود اما چون قبل از تصويب ، گفتن اين راهكارها مي تواند تبعاتي به دنبال داشته باشد از عنوان كردن آن معذورم.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 746]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن