تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815148242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صلحبانان بين المللي از كودكان سوءاستفاده مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: صلحبانان بين المللي از كودكان سوءاستفاده مي كنند
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): لندن - يك سازمان خيريه بين المللي روز سه شنبه با انتشار گزارشي در لندن اعلام كرد كه برخي صلحبانان و امدادگران بين المللي در مناطق بحراني از كودكان سوءاستفاده جنسي مي كنند.


سازمان "حفاظت از كودكان " در گزارش خود افزود: متاسفانه كودكان بسيار كم سن و سال ازجمله شش ساله نيز توسط صلح بانان و امدادگران مورد آزار و اذيت جنسي قرار گرفته اند.
اين سازمان غيردولتي از اينكه امدادگران و صلحبانان به جاي كمك به كودكان آسيب ديده در مناطق بحراني از آنان سوءاستفاده مي كنند، عميقا ابراز تاسف كرده است .
"حفاظت از كودكان " همچنين خواستار تاسيس يك نهاد نظارتي قوي و دقيق براي نظارت بر كار و رفتار صلح بانان و امدادگران بين المللي شد.
بر اساس گزارش سازمان "حفاظت از كودكان "، متاسفانه بسياري از موارد آزار و اذيت جنسي كودكان يا گزارش نمي شود يا در صورت گزارش شدن هم، مسئولان مربوطه به آنها رسيدگي جدي نمي كنند و متخلفان معمولا بدون تنبيه مي مانند.
در اين گزارش بويژه به سوءاستفاده جنسي از كودكان دختر و پسر در مناطق بحران زده اي همچون ساحل عاج ، سودان و هائيتي اشاره شده است كه قربانيان آنها معمولا زير 15 سال سن داشته اند.
"هيتر كر" مدير سازمان غيردولتي "حفاظت از كودكان " در كشور ساحل عاج گفته است كه اقدامات بسيار كمي براي حفاظت از كودكان در مناطق بحران زده انجام مي شود و جامعه جهاني وظيفه دارد در اين زمينه حساس و قاطع باشد.
وي گفت: شايد تعداد كساني كه از كودكان بويژه در مناطق بحراني سوءاستفاده مي كنند زياد نباشد اما اين افراد متاسفانه از قدرتي كه جامعه بين المللي به آنان داده است، سوءاستفاده مي كنند و به همين دليل بايد قاطعانه با اين گونه افراد برخورد شود.
سازمان "حفاظت از كودكان " در گزارش خود افزوده است: جامعه جهاني بر اساس قوانين و مقررات بين المللي نسبت به مقابله قاطع با آزار و اذيت جنسي كودكان متعهد است ولي متاسفانه در عمل اقدامي در اين زمينه صورت نمي گيرد.
سازمان ملل متحد در اولين واكنش خود به اين گزارش از آن استقبال و اعلام كرد كه موارد مطرح شده را به دقت مطالعه و مورد بررسي قرار خواهد داد.
"نيك بيرنبك " يك سخنگوي سازمان ملل در اين باره به شبكه خبري بي بي سي گفت : اينكه حوادثي نظير سوءاستفاده صلحبانان و امدادگران بين المللي از كودكان به صفر برسد، غيرممكن است چرا كه حدود 200 هزار نفر از اين افراد در سراسر جهان مشغول كار هستند.
وي در عين حال اظهارداشت : كاري كه ما بايد انجام دهيم اين است كه در مقابل اقدامات غيرانساني نظير سوءاستفاده از كودكان ، قاطعانه و بدون گذشت برخورد كنيم .
اروپام **345
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن