تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802771099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون فرهنگي سازمان اوقاف خبر داد قاريان و حافظان 80 كشور دنيا براي شركت در مسابقات بين‌المللي قرآن ايران دعوت مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: معاون فرهنگي سازمان اوقاف خبر داد قاريان و حافظان 80 كشور دنيا براي شركت در مسابقات بين‌المللي قرآن ايران دعوت مي‌شوند
گروه فعاليت‌هاي قرآني: دعوت‌نامه‌هايي براي حضور قاريان و حافظان بيش از 80 كشور جهان از جمله كشورهاي آمريكايي ارسال خواهد شد تا در بيست‌و پنجمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن ايران شركت كنند.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) چهارمين جلسه ستاد عالي هماهنگي مسابقات قرآني كشور ظهر امروز، 6 خردادماه با تاكيد بر لزوم تقويت بخش اطلاع‌رساني و تبليغات مسابقات قرآني در كشور برگزار شد.

اين جلسه از ساعت 11 صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين «مصلحي» رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين «احمديان» معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه، «خاكي» رئيس سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور، «محسن موسوي‌بلده» پيشكسوت قرآني، دكتر «ساري» رئيس شبكه قرآن سيما، «كريم دولتي» مدير كميته خادمان قرآن، «قره‌شيخلو» معاون پشتيباني و فن‌آوري اطلاعات سازمان دارالقرآن‌الكريم، «حسينعلي شريف» قاري و موذن برجسته كشور، «فريدوني» معاون پژوهشي دانشكده علوم قرآني، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين «موسوي» سرپرست اداره آموزش و مسابقات سازمان اوقاف و امور خيريه، «غلامي» نماينده نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، نمايندگاني از راديو قرآن، وزارت آموزش و پرورش و تعدادي از خبرنگاران رسانه‌هاي تصويري و نوشتاري آغاز شد.

در اين جلسه مسئولان و نمايندگان كميته‌هاي مختلف ستاد عالي هماهنگي مسابقات قرآني كشور در بخش‌هايي از جمله؛ مسابقات دانشجويي، اطلاع‌رساني و تبليغات، آيين‌نامه‌‌‌ داوري، فني و محتوايي گزارشي از روند كار و مصوبات جلسات درون گروهي براي حاضران ارايه كردند.

10 هزار نفر در آيين اختتاميه مسابقه كتابخواني قرآني شركت مي‌كنند

در ابتداي چهارمين جلسه ستاد عالي هماهنگي مسابقات قرآني كشور «خاكي» مدير عامل خبرگزاري ايكنا گزارش مختصري از برپايي بيست و سومين جشنواره ملي قرآن دانشجويان ايران كه از تاريخ 29 الي 31 ارديبهشت‌ماه در دانشگاه سيستان و بلوچستان برگزار شد و ديگر برنامه‌هاي قرآني ويژه دانشجويان، براي حاضران ارايه كرد.

وي تصريح كرد: مسابقه ملي كتابخواني قرآني دانشجويان با توزيع بيش از 80 هزار جلد از كتاب «رازهاي نماز» تأليف آيت‌الله جوادي آملي با هماهنگي ستاد اقامه نماز و نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها برگزار شده كه تاكنون 37 هزار نفر در بخش مسابقه آن شركت كرده‌اند و قصد داريم طي مراسم باشكوهي باحضور 10 هزار نفر در يك استاديوم ورزشي به 114 نفر برتر حج عمره اهدا كنيم و براي دو هزار نفر نيز، هر يك 20 هزار تومان بن كتاب در نظر گرفته شده است.

همچنين در ادامه اين جلسه حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين «احمديان» معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه گزارشي از برگزاري سي‌امين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه در شهر سنندج براي حاضران قرائت كرد.

وي اظهار كرد: اين مسابقات از هفتم الي 14 ارديبهشت‌ماه با حضور 280 قاري و حافظ قرآن كريم در دو بخش نونهالان و بزرگسالان برگزار شد كه 60 نوجوان پسر، 60 نوجوان دختر، 90 نفر از آقايان بزرگسال و 75 نفر از بانوان بزرگسال در مسابقات شركت كردند و سه تيم از استادان قرآني، داوري مسابقات را بر عهده داشتند كه در مجموع كمترين اعتراضات را نسبت به داوري‌ها شاهد بوديم.

احمديان گفت: برگزاري آيين يادبود استاد «شحات‌انور» با حضور فرزند وي، برگزاري محافل انس با قرآن در 9 شهر استان كردستان، انتشار ويژه‌نامه مسابقات، تأسيس كتابخانه تخصصي قرآن كريم در سنندج، راه‌اندازي سامانه پيام كوتاه براي اولين بار و استقبال مناسب مردم شهر سنندج از برگزاري مسابقات به ويژه در روز اختتاميه از ديگر برنامه‌هاي سازمان اوقاف و امور خيريه در طول برگزاري سي‌امين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم اين سازمان بوده است.

جامعه قرآني براي پوشش خبري مسابقات قرآني بايد اقدام جدي كنند

معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه تصريح كرد: كافي نبودن اطلاع‌رساني مسابقات از طريق صدا و سيما از جمله مشكلات اين دوره بود كه باعث مي‌شد تا اخبار اين مسابقات بسيار كم‌رنگ در رسانه ملي مطرح شود.

در ادامه اين نشست «مصلحي» رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: بايد حركتي از طريق خانواده قرآني كشور براي پوشش خبري مسابقات و فعاليت‌هاي قرآني صورت بگيرد و بررسي شود كه چه اقداماتي را بايد انجام داد تا شبكه‌هاي مختلف صدا و سيما حداقل خبر برگزاري مسابقات قرآن را پخش كنند و من پيشنهاد مي‌كنم همه اعضاي جامعه قرآني مكتوبات گلايه‌آميزي را به صدا و سيما ارسال كنند مبني بر اين كه چرا صدا و سيما با برنامه‌هاي قرآني اين‌گونه برخورد مي‌كند و تنها سيماي قرآن به پخش مسابقات قرآني اقدام مي‌كند.

قاريان و حافظان 80 كشور دنيا براي شركت در مسابقات اوقاف دعوت مي‌شوند

وي افزود: پخش مسابقات قرآن از طريق صدا و سيما اثرات مثبتي در همراه كردن نسل جوان با قرآن كريم دارد و پرداختن به برنامه‌‌هايي چون بيست و سومين جشنواره ملي قرآن دانشجويان ايران در سيستان و بلوچستان مي‌تواند ابعاد بين‌المللي نيز داشته باشد، بنابراين همه بايد اعتراض و مكاتبه كنند كه صدا و سيما احساس كند يك اعتراضي نسبت به اين موضوع وجود دارد و به نظر مي‌رسد در دستور جلسه آينده روي اين موضوع بيشتر بايد بحث و بررسي صورت بگيرد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين «احمديان» معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه در ادامه گزارش خود از برنامه‌هاي قرآني سازمان اوقاف، اظهار كرد: امسال تعداد استان‌هايي كه متسابقين از آن‌ها در سي‌امين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم شركت كرده بودند افزايش پيدا كرده بود، همچنين براي برگزاري مسابقات بين‌المللي نيز شرايط لازم در حال آماده شدن است كه از جمله مكان برگزاري مسابقات در شهر مشهد، اسكان متسابقين، داوران و دعوت از قاريان ممتاز كشور و نيز قاريان ممتاز مصري، ارسال دعوت‌نامه براي بيش از 80 كشور از جمله كشورهاي آمريكايي و هماهنگي جهت برنامه پرواز و تهيه بليت، تشكيل ستادهاي داخلي و تشكيل جلسات براي تعيين تيم داوري از داخل و خارج از كشور، برنامه‌ريزي براي برگزاري محافل انس با قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع) و ديگر شهرهاي استان خراسان و برنامه‌ريزي براي تشكيل كلاس‌هاي آموزشي با حضور قاريان مصري است.

«مصلحي» رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كه رياست جلسه را برعهده داشت در ادامه گفت: از سال گذشته با تمام دستگاه‌هايي كه مسابقات قرآن را برگزار مي‌كنند اعم از لشكري و كشوري مكاتبه كرديم كه نفرات برگزيده خود را به سازمان اوقاف معرفي كنند تا اين افراد در مرحله سراسري مسابقات اوقاف شركت كنند و در نتيجه متسابقين احساس كنند در يك فينال واقعي به رقابت مي‌پردازند.

وي يادآور شد: در سال جاري تا حدود 50 درصد در اين موضوع موفق بوده‌ايم و براي اين‌كه مسابقات جهت‌گيري مناسبي پيدا كند، بايد در رده‌هاي مختلف به آن توجه كرد و لازم است تا در سال‌هاي بعد اين برنامه ‌را گسترش دهيم، همچنين هماهنگي لازم با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي نيز صورت گرفته تا برگزيدگان مرحله سراسري مسابقات كشورهاي ديگر به مسابقات بين‌المللي اوقاف راه پيدا كنند تا سطح مسابقات نسبت به سال گذشته بهتر باشد.

در ادامه «خاكي» رئيس سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور با ارايه پيشنهادي اظهار كرد: اين‌كه خانه‌هاي فرهنگ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در خارج از كشور به اين موضوع اهتمام داشته باشند تا قاريان برگزيده در مسابقات سراسري كشورها به اين مسابقات دعوت شوند بسيار خوب است اما بايد توجه كرد در وضعيت جديد براي جمهوري اسلامي مهم است تا تعداد بيشتري از كشورهاي مختلف در مسابقات بين‌المللي حضور پيدا كنند تا باعث ارتقاي سطح مسابقات شود.

همايش دو روزه بررسي آيين‌نامه مسابقات قرآن 29 خرداد برگزار مي‌شود

چهارمين جلسه ستاد عالي هماهنگي مسابقات قرآني كشور با ارايه گزارش «كريم دولتي» از فعاليت‌هاي كميته علمي و فني اين ستاد ادامه پيدا كرد.

وي گفت: كميته علمي و فني ستاد عالي هماهنگي مسابقات قرآني كشور تاكنون پنج جلسه با حضور كليه اعضا تشكيل داده كه درباره برخي كليات و نيز جزئيات آيين‌نامه داوري بحث و تبادل نظر صورت گرفت و در برخي موارد نيز تغييراتي از سوي استادان پيشنهاد شد كه در طول جلسات مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

دولتي اظهار كرد: در بحث بررسي آيين‌نامه قرار شد تا يك همايش دو روزه در 29 و 30 خردادماه برگزار كنيم كه در آن از تمام استادان و صاحب‌نظران در رشته‌هاي مختلف دعوت شود تا بخش‌هاي مختلف آيين‌نامه را در سطوح مختلف مورد بحث و بررسي قرار دهند و نتيجه آن نيز در طول يك ماه به اطلاع كليه استادان قرآني در سراسر كشور برسد تا با اصلاحات انجام شده، يك آيين‌نامه استاندارد در دسترس همه قرار گيرد.

«فريدوني» معاون پژوهشي دانشكده علوم قرآني نيز در اين جلسه تصريح كرد: طرحي‌هايي در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح شده كه شامل سطح‌بندي مدرسان و داوران قرآني است و اگر قرار است در سازمان اوقاف و امور خيريه اقدامي صورت بگيرد خوب است با محتواي آن‌چه كه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصويب مي‌شود هماهنگ باشد تا شاهد اقداماتي نباشيم كه در تضاد با مصوبات آن شورا باشد.

در ادامه اين جلسه دكتر «ساري» رئيس شبكه قرآن سيما با ارايه گزارشي از كميته اطلاع‌رساني و تبليغات، يادآور شد: جلساتي با حضور اعضاي كميته اطلاع‌رساني برگزار شده است كه در آن دو محور كلي مورد بررسي قرار گرفت، نخست پوشش تبليغي و رسانه‌اي همين ستاد است تا كميته‌ها فعاليت بيشتري را انجام دهند و ديگر فعاليت‌هاي تخصصي مانند مسابقات و فعاليت‌هاي عمومي قرآني است.

انتظار پخش كامل مسابقات قرآني را از هيچ شبكه ديگري غير از سيماي قرآن نمي‌توان داشت

وي افزود: مسابقات قرآني به عنوان يك فعاليت تخصصي از طريق صدا و سيما پوشش داده مي‌شوند ولي اطلاع‌رساني و تبليغات از رسانه‌هاي ديگر غير از صدا و سيما به طور معمول مغفول مي‌ماند كه بايد از شيوه‌هاي ديگر تبليغي براي اين منظور استفاده كنيم و براي اطلاع‌رساني عمده كار را به خبرگزاري‌هايي مانند «ايكنا» كه به صورت تخصصي كار مي‌كنند بسپاريم و از سوي ديگر روزنامه‌ها و نشريات را مجاب كنيم تا صفحه قرآني تشكيل دهند و اخبار مسابقات را پوشش دهند.

رئيس شبكه قرآن سيما تصريح كرد: انتظار پخش كامل مسابقات قرآني را از هيچ شبكه ديگري غير از سيماي قرآن نمي‌توان داشت اما اين موضوع در حوزه خبر امكان‌پذير است و واحد مركزي خبر بايد در مسابقات حضور داشته باشد و البته در كنار اين فعاليت‌ها يك كانون خبرسازي نيز وجود داشته باشد و ستاد برگزاري براي اين موضوع اعتبارات ويژه تخصيص دهد تا همراه با ساير برنامه‌هاي اسكان و اياب و ذهاب و غيره براي تبليغات و اطلاع‌رساني نيز هزينه جداگانه در نظر گرفت.

«مصلحي» رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه نيز تأكيد كرد: به نظر مي‌رسد پوشش تبليغي و رسانه‌اي ستاد عالي هماهنگي مسابقات قرآني و نيز ديگر مسابقات كشور بايد از طريق آيين‌نامه‌اي مدون شود و وظايفي براي مجموعه‌هاي برگزار كننده پيش‌بيني و دستورالعملي تدوين شود كه پوشش رسانه‌اي مسابقات چطور باشد و به نظرم تا ماه آينده مي‌توان اين كار را انجام داد.

در ادامه «موسوي‌بلده» استاد پيشكسوت قرآني از قطع ناگهاني مسابقات قرآن در هنگام تلاوت قاريان يا حافظان در صدا و سيما و پرداختن به مسائل حاشيه‌اي انتقاد كرد كه «ساري» رئيس شبكه قرآن سيما در پاسخ گفت: يكي از دلايل اين موضوع كه تمايل كمتري براي پخش مستقيم برنامه‌ها ايجاد مي‌كند و يا باعث قطع برنامه‌ها مي‌شود، بي‌نظمي است كه لطمه بزرگي به رسانه مي‌زند و از سوي ديگر اگرچه اصل بر پوشش خبري خود مسابقه است اما كار رسانه‌اي فراتر از پرداختن به فقط قرائت قرآن است و گاهي مصلحت است كه حاشيه‌ها را نشان داد و حاشيه جذاب‌تر از متن است.

همچنين «سرابي» مديرعامل اتحاديه تشكل‌هاي قرآني مردمي در ادامه اين جلسه گزارشي از كميته طرح و برنامه ستاد عالي هماهنگي مسابقات قرآني كشور براي حاضران قرائت و اظهار كرد: در اين كميته تاكنون يك جلسه تشكيل شده كه در آن درباره مسائل كلي بحث شده است و اهم آن‌ها لزوم بازنگري در اهداف برگزاري مسابقات قرآن، بررسي برنامه‌ها و روش‌هاي نوين، بررسي آثار و نتايج برگزاري مسابقات در اعتلاي كشور و جهان اسلام، آسيب‌شناسي مسابقات، بررسي چگونگي برگزاري مسابقات بين‌المللي با حضور بخش‌هاي مختلف جامعه و نظرسنجي كه نتايج آن به زودي اعلام خواهد شد.

«خاكي» رئيس سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور نيز با ارايه گزارشي از جلسات كميته فني شوراي سياست‌گذاري دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان، اظهار كرد: مكاتباتي با نهادهاي مختلف از جمله نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها صورت گرفته كه موافقت آن‌ها در پي داشته است و جلسات كميته فني نيز تشكيل شده كه شش مورد مصوبه نيز داشته است.

وي يادآور شد: از جمله اين مصوبات شامل؛ كميته فني صرفأ به مسائل فني دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان مي‌پردازد، مصوبات جلسه كميته فني در چهارمين جلسه شوراي سياست‌گذاري مطرح و نظرات ساير اعضا نيز لحاظ شود، مقرر شد كميته فني ارزيابي عملكرد مسابقات مذكور را به ستاد عالي اعلام كند، آيين‌نامه مسابقات بين‌المللي دانشجويان مورد بررسي قرار گرفته و آيين‌نامه ويژه اين مسابقات تنظيم شود، مقرر شد پيش‌نويس تفصيلي دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان تنظيم و جهت بررسي در شوراي سياست‌گذاري مطرح شود و بدين منظور آقايان «فريدوني» معاون پژوهشي دانشكده علوم قرآني و «عليزاده» معاون فعاليت‌هاي قرآني سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور مأموريت يافتند تا اين پيش‌نويس را طي مدت يك ماه آماده كنند و نيز دبيرخانه مسابقات درباره مكاتبه رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها با سازمان اوقاف و امور خيريه درباره برگزاري دومين دوره مسابقات پيگيري لازم را كند.

رئيس سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور تصريح كرد: در پيگيري امور اجرايي نيز جلسه‌اي با استاندار فارس داشتيم و موافقت نهايي از سوي آن‌ها ابراز شده و نيمه اول خردادماه نيز بازديد از محل مسابقات خواهيم داشت و نيمه دوم خردادماه نيز مصاحبه مطبوعاتي با حضور استاندار فارس برگزار خواهيم كرد و در ادامه نيز دعوت‌نامه‌هاي شركت‌كنندگان براي آنان ارسال خواهد شد.

در پايان چهارمين جلسه ستاد عالي هماهنگي مسابقات قرآني كشور نيز دكتر «ساري» رئيس شبكه قرآن سيما با ارايه پيشنهادي گفت: با توجه به ابعاد بين‌المللي اين مسابقات مي‌توان يك تيزر تبليغاتي تهيه كرد و از طريق تعدادي از شبكه‌هاي معتبر ماهواره‌اي اقدام به پخش آن‌ها كرد تا تأثيرات مطلوبي در جامعه جهاني داشته باشد.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 362]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن