تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816415026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسطوره كشي به بهانه ايجاد نظم!


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: اسطوره كشي به بهانه ايجاد نظم!


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: اين روزها بحث محروميت علي كريمي از حضور در تيم ملي بيش از هر چيزي فضاي فوتبال ما را آشفته كرده و تحت تاثير خود قرار داده است.

تصميم قاطع و سختگيرانه فدراسيون فوتبال موجبات دلخوري هواداران و انتقاد بسياري از كارشناسان فوتبالي را در بر داشته است و به نظر مي رسد كه تنبيه كريمي عليرغم شايعاتي مبني بر بخشيده شدن وي كماكان به قوت خود باقيست.
با توجه به سابقه و شناختي كه طول مدت اين سال ها از كريمي داريم هيچگاه چنين مصاحبه هايي را از او نديده و نخوانده بوديم. در اين مقال قصد توجيه گفته هاي كريمي را نداريم. بلكه به اين مساله معتقديم كه هر سخن جايي و هر گفته مكاني دارد.
اين درست است كه صبحت هاي او بسيار تند و انتقاد آميز بوده و به طور مستقيم عملكرد فدراسيون را زير سوال برده است اما بر اين باوريم كه شايد انتقاد او نه به خاطر حب و بغض و فقط به خاطر موفقيت تيم ملي و از سر دلسوزي بوده است. شايد به زعم كريمي منتفي شدن بازي دوستانه مقابل تيم بوسني و هرزه گوين از ضعف فدراسيون بوده است كه اين گونه احساسات كريمي را جريحه دار كرده كه عليه فدراسيون موضع گيري كند.
در چند روز اخير صحبت هاي ضد و نقيضي را در اين باره از زبان مسوولان فدراسيون شنيديم در حالي كه رييس فدراسيون نظر سرمربي تيم ملي در خصوص حضور مجدد كريمي در تيم ملي را موثر مي داند اما علي دايي صراحتا اذعان دارد كه اين مساله هيچ ربطي به حيطه كاري او نداشته و اصلا از اين قضيه اطلاعي نداشته است در حال حاضر با اين اظهارنظرهاي متفاوت فدراسيوني ها يكي به نعل مي زنند يكي به ميخ.
با تمام اين تفاسير بايد اقرار كرد كه نقش كريمي در موفقيت هاي چند ساله اخير تيم ملي غير قابل چشم پوشي است و زحمات و شاهكارهاي جادوگر فوتبال آسيا بر كسي پوشيده نيست كسي كه حتي اگر سايه او در زمين راه مي رفت لرزه بر اندام حريفان مي انداخت تا چه برسد به بازي زيبا و دريبل هاي ويران كننده اش كه همگان را مقهور هنرنمايي خود مي كرد و نمونه بارز آن بازي دوستانه در ورزشگاه آزادي مقابل تيم ملي آلمان با نشان دادن يك چشمه از تكنيك ناب خود مدافعان حرفه اي ژرمن ها را جا گذاشت و حتي بكن باوئر اسطوره فوتبال آلمان را تحت تاثير قرار داده تا مقدمات حضور دوساله او را در تيم بايرن مونيخ فراهم آورد.
تبعات حذف يكباره و جنجالي او از تيم ملي بيش از حد تصور است چرا كه در حال حاضر تيم ملي درخط هافبك بسيار ضعيف عمل مي كند و آن خلاقيت هميشگي را ندارد و اين ضعف زماني آشكارتر مي شود كه جواد نكونام با توجه به دوري هشت ماهه از ميادين فوتبال به خاطر مصدوميت و يك فصل نيمكت نشيني آندو تيموريان اين دو بازيكن را از شرايط آرماني دور كرده است، مجتبي جباري هنوز با روزهاي اوجش فاصله دارد و ابراهيم صادقي نيز با وجود داشتن تجربه جايگزين مناسبي براي كريمي نمي تواند باشد.
ترس ما از آنجاست كه همان بلايي كه در جام ملت ها به واسطه حذف دايي بر سر تيم ملي آمد و باعث شد كه يك جام را در فقر گلزني مهاجمان از دست داده و در حسرت گل بسوزيم، اين بار به واسطه حذف علي كريمي ستاره بي بديل آسمان فوتبال ايران و آسيا يك ناكامي ديگر را در مقدماتي جام جهاني تجربه كنيم.
تصور بازي تيم ملي بدون اسطوره فوتبال ما براي هر هواداري سخت است و چندين سال است كه به بازي مقتدرانه او در ميانه ميدان عادت كرده ايم. ارزش هاي او زماني مشخص مي شود كه مي شنويم برونومتسو سرمربي تيم ملي امارات از عدم حضور كريمي در تيم ملي ابراز خوشحالي كرده است.
به هر حال فدراسيون فوتبال و رييس كميته تيم هاي ملي مي توانستند در قبال اين قضيه دشمن شاد كن و به خاطر منافع ملي كمي از حقوق خود گذشته و موضع ملايم تري را اتخاذ كنند.
بهتر است كه آن ها كمي با واقعيت ها كنار بيايند، تنبيه سختگيرانه كريمي نمي تواند سرپوشي بر نقاط ضعف فدراسيوني باشد كه اين روزها انتقادات زيادي بر آن ها وارد است، بلكه عذر بدتر از گناه است و بايد اقرار كرد كه اين اسطوره كشي است نه گربه كشي دم حجله به خاطر اعمال قانون و نظم و انضباط./120
"حميدرضا ملكي"
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 298]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن