تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804140381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير اداره‌ي كل پژوهش‌هاي راديو: آثار حميد عاملي با عنوان «هزارويك‌شب» زير چاپ است در جهت انباشت تجربه‌ها و جمع‌آوري خاطرات قديمي‌هاي راديو تلاش مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مدير اداره‌ي كل پژوهش‌هاي راديو: آثار حميد عاملي با عنوان «هزارويك‌شب» زير چاپ است در جهت انباشت تجربه‌ها و جمع‌آوري خاطرات قديمي‌هاي راديو تلاش مي‌كنيم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

مدير اداره كل پژوهش‌هاي راديو گفت: ما در اداره‌ي پژوهش در جهت انباشت تجربه‌ها تلاش كرديم و خاطرات قديمي‌هاي راديو را جمع‌آوري كرده‌ايم.

دكتر كلانتري در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس راديوي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، همچنين اعلام كرد: علي‌رغم نگراني‌هايي كه از سوي برخي وجود داشت آثار حميد عاملي با عنوان «هزارويك‌شب» زير چاپ است، تا آن‌جايي كه خودش كار را ويراستاري كرده است چاپ مي‌كنيم، اما بقيه را هم خانواده‌ي ايشان و هم ما بايد ملاحظه كنيم و ببينيم كه آيا مي‌توانيم آن‌گونه كه مدنظر عاملي بوده است آن را درآوريم.

مدير اداره كل پژوهش‌هاي راديو در خصوص عملكرد و دستاوردهاي اداره‌ي كل پژوهش به خبرنگار ايسنا گفت: ما در سه سطح كار مي‌كنيم؛ سطح اول تئوريك و نظري و سطح دوم عملي و كاربردي است؛ سطح سوم نيز سطحي ميان اين دو است، يعني هم نظري و هم كاربردي است.

وي ادامه داد: سطح نظري به معناي فلسفه‌بافي و خيال‌پردازي نيست؛ چرا كه هميشه حوزه نظر راهبرد ما را در حوزه عمل مشخص مي‌كند. اگر نقشه‌ي نظري مدون نداشته باشيم نمي‌دانيم كه به كدام سو بايد پيش برويم و دچار عملگرايي مي‌شويم. لذا بايد ارتباط معقول ميان سطح نظري و عملي را بوجود آوريم.

كلانتري در ادامه با اظهار اين كه « قبول دارم كه بيشتر كارها در اين حوزه به واسطه‌ي عدم پيشتيباني از سوي اصحاب آكادميك مبتني بر ترجمه بوده است»، افزود: ما تلاش مي‌كنيم و اميدواريم كه در اين جهت گام‌ برداريم كه حوزه تأليفي را نيز قوي كنيم؛ اكنون هم به حدي ‌رسيده‌ايم كه مبتني بر كارهاي نظري كه در خارج از ايران صورت گرفته است كارهاي نظري تأليفي خود را ارايه مي‌دهيم تا ويژگي‌هاي راديو در ايران را نيز پوشش دهد.

وي در ادامه با بيان اين نكته كه تفاوت‌هايي را با راديوها در كشورهاي ديگر داريم كه بايد در نظريه‌پردازي‌ها هم لحاظ شود، گفت: بسياري از نظريه‌پردازان حوزه‌ي ارتباطات اشاره كرده‌اند كه ما نظريه‌ي هنجاري متفاوتي در ايران با ديگر كشورها خواهيم داشت.

مدير اداره‌ي كل پژوهش‌هاي راديو در خصوص سطح علمي و كاربردي كارها گفت: در اين سطح تلاش كرديم به صورت ملموس تجارب برنامه‌سازي را ارايه دهيم؛ هم در كارهاي ترجمه‌اي و هم تأليفي؛ ما از برنامه‌سازان خود خواستيم كه تجربيات كارهاي خود را مكتوب كنند و ما نيز از آن‌ها حمايت مي‌كنيم. درواقع اين تجارب و مواد ثبت شده مي توانند مورد تامل آكادميك قرار گيرند و سطح تئوريك را افزايش دهند. براين اساس در قالب و اشكال گوناگون پژوهشهاي تاريخ راديو، تاريخ برنامه هاي كودك راديو، تاريخ موسيقي راديو و نيز تاريخ نمايش راديويي را در دست انجام دارد. چرا كه چيزي كه در فضاي علمي ايران وجود ندارد همين انباشت تجربه‌هاست كه مي‌تواند مبنايي باشد براي تحليل‌هاي نظريه‌هاي بعدي باشد.

وي ادامه داد: در سطح سوم، كه هم عملي و هم نظري است، ما سعي كرديم كه مجموعه‌اي از كتاب‌ها و آثاري را منتشر كنيم كه هر دو سطح نظري و عملي را داشته باشد؛ به نظر من در ميان كتابها مصداق عيني آن كتاب «درك راديو» اثر «كرايسل» مي‌تواند باشد كه از يك‌سو كتاب دانشگاهي است و از سوي ديگر افق روشني پيش‌روي برنامه‌سازان قرار مي‌دهد و همچنين «مجلة راديو» نيز سعي دارد كه چنين جايگاهي داشته باشد.

كلانتري اظهار كرد: در بحث نظري استراتژي اداره كل پژوهش اين است كه با توجه به اين‌كه هيچ دانشگاهي توليد نظري در حوزه ادبيات راديو نداشته است ما سعي مي كنيم كه اين بعد را تقويت كنيم تا اساتيد و دانشجوياني كه تمايل دارند در اين حوزه كار كنند مبنايي داشته باشند. به همين دليل نيز كتاب‌هاي ما اولين مرجع تخصصي در حوزه راديو براي دانشگاه‌هاي مختلف ايران است.

وي افزود: ما سعي كرديم آرام‌آرام از حالت تك‌رشته‌اي نگاه‌كردن به راديو بيرون بياييم و به صورت مشخص از تأكيد ارتباطاتي بر راديو خارج شويم. راديو وجوه و عناصر ديگري نيز دارد همانند زبان و موسيقي بنابراين زبانشناسان علاوه بر اديبان بايد در راديو حضور داشته باشند؛ اساتيد و دانشجويان تئاتر و موسيقي بايد از نگاه خود به راديو نگاه كنند، اساتيد مطالعات فرهنگي، منتقدان ادبي، تحليلگران گفتمان و جامعه شناسان قطعاً دستاوردهاي بديعي براي ما خواهند داشت. ما سعي كرديم دايره وسيعي از رشته‌هاي دانشگاهي را درگير راديو كنيم به راديو به صورت چندرشته اي و بين رشته اي نظاره كنيم و سويه هاي پنهان آن را نيز آشكار كنيم.

وي افزود: ما تلاش كرديم به بدنه راديو نزديك شويم تا جايي‌كه بسياري از كارهاي ما، چه در حوزه ترجمه‌ و چه در حوزة تأليف خودِ بچه‌هاي راديو انجام مي دهند و در اين خصوص از ثبت تجربيات تا انجام كارهاي تحقيقاتي وسيع و غني از آن‌ها حمايت مي‌كنيم.

كلانتري گفت: البته بايد توجه داشت بسياري از اين پيشرفتهايي كه در حوزة پژوهش و بالتبع توليد مشاهده مي كنيم ناشي از بالا رفتن كيفيت نيروي انساني در راديو و ارتقاي روحية پژوهشي بچه هاي راديو و به صورت مشخص تحصيلات عاليه و تخصصي بچه هاي راديو است. كه در اين زمينه معاون محترم صدا امعان نظر ويژه اي داشته و دارند.

وي در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به رويكرد شما نسبت به ثبت و مستندكردن تجربه‌ها چه‌قدر ثبت تجربيات عوامل اجرايي در جشنواره‌هاي مختلف مي‌تواند اهميت داشته باشد؟ گفت: اكنون اين ثبت تجربيات انجام مي‌شود و هرسال پيش از جشنواره گزارش عملكرد جشنواره به صورت مشخص تدوين مي‌گردد اما اگر منظور شما جزئيات است آن نيز به گونه‌اي انتقال مي‌يابد مسوولين جشنواره در دوره‌هاي قبلي نيز بوده‌اند و از خانواده‌ي راديو هستند بنابراين اتفاق فاحشي نمي‌افتد.

مدير اداره كل پژوهش‌هاي راديو در پاسخ به اين پرسش كه چرا در هر جشنواره‌اي از تجربيات مديران گذشته استفاده نمي‌شود و تعامل با رسانه‌هاي ديگر ضعف دارد اظهار كرد: اين زيرمجموعه‌ي كار دفتر جشنواره است به همين دليل هم دبيرخانه‌ي دايمي جشنواره وجود دارد كه وظيفه ثبت تجارب برعهده آن است تا هركسي كه مي‌آيد و مي‌رود در دبيرخانه مستند باشد، البته اين امر گاهي طبيعي است هركسي كه روي كار مي‌آيد كارش متفاوت با دوره‌ي قبلي خواهد بود كه تاحدي طبيعي است ولي اگر بخواهد انقلابي شود و از تجارب ديگران اصلا استفاده نشود قطعا غيرمنطقي خواهد بود.

مدير اداره كل پژوهش‌هاي راديو در خصوص استفاده از فرصت‌هاي بين‌المللي جشنواره راديو و اقداماتي كه احيانا اداره كل پژوهش در اين جهت انجام داده است گفت: به عنوان شروع كار، سال گذشته اداره كل پژوهش جشنواره تصميم گرفت كه بخش بين الملل پژوهش را كليد بزند.لذا رايزني وسيعي با بسياري از اساتيد حوزه هاي مختلف راديو صورت گرفت و سپس باتوجه به رزومة افرادي كه تمايل به شركت در جشنواره را داشتند، از ميان آنها اساتيدي دعوت شدند كه پيش از جشنواره و در خلال آن از حضور آنها استفاده شد و ارتباط خوبي ميان آنها و پژوهشگران و برنامه سازان راديو برقرار شد كه همچنان هم ادامه دارد. به گونه‌اي كه امسال در نشست جهاني اسپانيا يكي از آن‌ها(خانم آنجليكا گتسي) كه از دبيران آن اجلاس نيز بوده است فراخوان را براي ما فرستاد. كه ما نيز آن فراخوان را به اطلاع برنامه سازان راديو رسانديم كه درنتيجه بيش از 10 چكيده مقاله از ايران به اسپانيا ارايه شد كه تا كنون يك مقاله(مقالة جناب آقاي عابديني از راديو جوان)پذيرفته شده است.

وي در خصوص عدم رسانه‌اي‌شدن اين موضوعات گفت: قصور از جانب ما بوده است و در حوزة اطلاع رساني بايد قويتر عمل مي كرديم.

كلانتري در خصوص دلايل عدم حضور بخش پژوهش در جشنوارة امسال ادامه داد: وضعيت بخش پژوهش در جشنواره‌ي راديو امسال مشخص نبود. درواقع تغيير ساختاري جشنواره باعث شد كه طبيعتاً نقش بسياري از بخش‌هاي پيشين جشنواره مبهم باشد. تا اين‌كه اين موضوع مقارن شد با اجلاس جهاني راديو كه وجهة كاملاً پژوهشي و آكادميك دارد و لذا به كمك آقاي دكتر نوري رفتيم و بخش اجلاس جهاني را همراهي كرديم..

وي در پايان افزود: با صحبت‌هايي كه با دكتر خجسته معاون صدا صورت گرفت قرار شد در سال آتي علاوه بر برگزاري همايش ملي در حوزة پژوهش راديو و انتخاب بهترين آثار براي اجلاس جهاني راديو، در اجلاس جهاني راديو نيز فعاليت و مشاركت جدي اي داشته باشيم.

انتهاي پيام
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 317]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن