تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803246575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متن كامل سخنان نصرالله در سالروز آزادسازي جنوب لبنان؛ نصرالله: افتخارم اين است كه عضوي از حزب ولايت فقيه هستم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: متن كامل سخنان نصرالله در سالروز آزادسازي جنوب لبنان؛ نصرالله: افتخارم اين است كه عضوي از حزب ولايت فقيه هستم
دبيركل حزب‌الله لبنان ضمن استقبال از انتخاب "ميشل سليمان" به رياست‌جمهوري لبنان در واكنش به كساني كه حزب‌الله را حزب ولايت‌فقيه مي خوانند اظهار داشت: ما افتخار مي‌كنيم كه عضوي از حزب ولايت‌فقيه هستيم.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، سيدحسن نصرالله دبيركل حزب‌الله لبنان طي سخناني كه به مناسبت گراميداشت هشتمين سال آزادسازي جنوب لبنان از دست اشغالگران در حومه جنوبي بيروت ايراد كرد، ضمن تجليل از تمامي شهداي راه مقامت و قرائت فاتحه به روح آن شهدا از انتخاب "ميشل سليمان" به عنوان رئيس‌جمهور جديد اين كشور استقبال كرد و آن را دوره‌اي جديد در تاريخ اين كشور خواند.
وي افزود: انتخاب سليمان باعث شد تا لبناني‌ها واقعا اميدوار به دوره‌اي جديد باشند.
نصرالله با اشاره به سخنان سليمان در مراسم سوگند رياست جمهوري ، طرح اين سخنان را بسيار "ارزشمند" خواند و گفت: سليمان وعده داد كه با هوشياري عمل كند و مردم نيز به چنين شرايطي بدور از تنش و اختلاف نياز دارند.
ميشل سليمان ديروز با حضور گسترده شخصيت‌هايي سياسي كشورهاي عربي و بين المللي،از مجموع 127 راي ماخوزه با كسب 118 راي نمايندگان پارلمان لبنان به عنوان دوازدهمين رئيس جمهور اين كشور برگزيده شد.
نصرالله همچنين به تحولات اخير در لبنان اشاره كرد و گفت : حزب‌الله از ابتدا گفته بود كه در صدد دستيابي به قدرت نيست.
وي توافق اخير گروههاي لبنان در نشست دوحه قطر را پيروزي براي همه لبناني‌ها دانست و گفت: توافق دوحه، پيروزي يك گروه بر گروه ديگر نبود.
دبيركل حزب الله بار ديگر به شراكت ملي واقعي كه كسي در آن كنار گذاشته نشود و كسي بر كسي تحميل نشود دعوت كرد و تاكيد كرد: ما در صدد تاسيس حكومت وحدت ملي با مشارت همه گروههاي سياسي لبنان هستيم و اين امر نيازمند زمان است.
وي همچنين از كميته وزارتي اتحاديه عرب به ويژه "عمرو موسي" دبيركل اتحاديه عرب و همچنين امير قطر و نيز كشورهاي ديگر از جمله ايران و سوريه در رسيدن گروههاي سياسي لبنان به توافق در نشست دوحه تقدير و تشكر كرد.
نصرالله با اشاره به تحولات داخلي لبنان درباره قانون انتخاب گفت: من شخصا با اصلاح قانون اساسي كه هويت عربي لبنان را تضمين كند، موافقم.
وي افزود: تنها راه ورود براي تشكيل دولت وحدت ملي و ساخت نهادهاي آن قانون انتخابات است ولي اگر برخي بخواهند قانوني بر اساس منافع شخصي يا طائفه‌اي تصويب كنند اين به سود لبنان نخواهد بود و قانون بايد عادلانه باشد.
نصرالله با اشاره به خواسته‌هاي مخالفان دولت لبنان تاكيد كرد: بايد فرصت براي حضور بهتر مخالفان در تركيب جديد دولت فراهم شود.
دبيركل حزب‌الله همچنين با اشاره به تابستان داغ وعده داده شده از سوي معاون وزير امور خارجه آمريكا در امور خاورميانه گفت : همه تلاش ما اين بود كه تابستان داغ و ناآرام آمريكايي را به تابستان آرام در لبنان تبديل كنيم.
دبيركل حزب الله لبنان با اشاره به مداخلات خارجي در لبنان گفت: اجازه نمي‌دهيم كه آمريكا و امثال آن از مداخله در لبنان صحبت كنند.
وي با انتقاد از عملكرد دولت سابق لبنان اظهار داشت: حزب‌الله با خون خود از مرزهاي لبنان حمايت كرد، ما از دولت خواستيم كنترل نوار مرزي را بدست بگيرد ولي دولت واقعا چه كرد.
وي افزود: دولت تنها به دريافت ماليات اكتفا كرد و به منافع مردم و به وضعيت اقتصادي آنان توجهي نكرد.
نصرالله همچنين سيطره يك گروه بر گروه ديگر در لبنان را رد كرد و اظهار داشت، ما نمي‌خواهيم پروژه خود را بر لبنان تحميل كنيم ما كشوري با طائفه‌هاي مختلف هستيم كه چنانچه مشاركت عمومي و همزيستي مسالمت‌آميز و همكاري نباشد هيچ چيزي محقق نمي‌شود، بسياري ‌تلاش مي‌كردند در رسانه‌ها به شكلي ديگري اين مسئله را وانمود كنند.
وي در واكنش به انتقاد كساني كه حزب‌الله را حزب ولايت فقيه مي‌دانند گفت: ما حزب ولايت فقيه هستيم . من افتخار مي‌كنم كه عضوي از اين حزب هستم. فقيهي عادل، عالم، حكيم، شجاع، صادق و فقيهي مخلص و من بدان مي‌بالم و افتخار مي‌كنيم كه عضوي از آن هستيم.
دبيركل حزب‌الله لبنان در ادامه با اشاره به بيرون راندن اشغالگران از اراضي اشغالي اظهار داشت: راهبرد مقاومت به پيروزي رسيد تاكيد كرد كه روند مذاكرات سازش هيچ نفعي براي مردم لبنان و فلسطين به همراه نداشته است.
وي از آمريكا و رژيم صهيونيستي به عنوان "فرعون‌هاي زمانه" ياد كرد و خاطرنشان كرد: آنها تصور مي كردند كه ما ضعيف هستيم و مي‌توانند فرزندانمان را قتل عام ‌كنند، ولي وعده خداوند را فراموش كرده‌ بودند.
دبيركل حزب الله لبنان "راهبرد مقاومت" را در دو عرصه دانست و گفت راهبرد مقاومت براي آزادسازي لبنان و راندن اشغالگران از اراضي اشغالي بوده است.
نصرالله خاطرنشان كرد: راهبرد مذاكرات هيچ نفعي براي مردم لبنان به همراه نداشت و اين مذاكرات تنها به نفع دشمنان ما بود راهبرد مقاومت به پيروزي رسيد و مقاومت هم به پيروزي دست يافت.
وي اختلاف‌نظر در ميان گروههاي سياسي لبنان را امري "عادي و طبيعي " خواند و اظهار داشت: اين اختلاف‌نظر در ميان گروههاي سياسي امري طبيعي است كه در جوامع ديگر وجود دارد و مختص لبناني‌ها نيست.
نصرالله ضمن انتقاد از موضع كشورهاي عربي در عدم حمايت از مقاومت در برابر تجاوزات رژيم صهيونيستي از موضع جمهوري اسلامي و سوريه در حمايت و پشتيباني از مقاومت تقدير و تشكر كرد.
دبيركل حزب‌الله همچنين استفاده از سلاح مقاومت براي تسويه‌حساب با گروههاي سياسي مخالف در داخل لبنان را به شدت رد كرد و با تاييد سخنان سليمان در مراسم سوگند، گفت: سلاح مقاومت و ارتش لبنان بايد براي يك هدف و آن براي مقابله با دشمن خارجي به كار گرفته شود.
وي اظهار داشت: سلاح مقاومت تنها براي مبارزه با دشمن و آزادسازي خاك لبنان است و نه براي بدست آوردن دستاوردهاي سياسي داخلي.
نصرالله با اشاره به سلاح ارتش تاكيد كرد، سلاح دولت لبنان يعني سلاح ارتش و نيروهاي امنيتي براي دفاع از لبنان و حقوق مردم آن و گسترش امنيت است.
وي افزود: جايز نيست سلاح دولت و ارتش لبنان عليه مقاومت به كار گرفته شود بلكه بايد سلاح دولت و سلاح مقاومت هر دو براي يك هدف واحد يعني مقابله با دشمن خارجي به كار گرفته شود.
سيد حسن نصرالله همچنين با اشاره به تهديد‌هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه ايران و سوريه تاكيد كرد، جنگ 33 روزه احتمال جنگ در منطقه را بشدت كاهش داد.
وي در ادامه سخنان خود كه به مناسبت آزادسازي جنوب لبنان از دست اشغالگران در حومه جنوبي بيروت ايراد كرد، اظهار داشت: جنگ 33 روزه نمونه مقاومت مردمي و راهبرد دفاعي عملي بود كه قويترين ارتش خاورميانه را شكست داد.
وي افزود: ما از راهبردي دفاعي كه در كتاب‌هاي دانشگاهي نوشته و تدريس مي‌شود سخن نمي‌گوييم ما از راهبردي حرف مي‌زنيم كه در جنگ 33 روزه آن را به مرحله عمل رسانديم و تجربه‌اي موفق بدست آورديم.
نصرالله با اشاره به پيروزي راهبرد دفاعي در جنوب لبنان خاطرنشان كرد، با وجود نبود توازن در همه سطوح ، راهبرد دفاع در لبنان و غزه موفقيت‌آميز بوده است.
دبيركل حزب‌الله همچنين از ملتها و دولتهاي عربي خواست تا راهبرد آزادي و دفاع را به طور جدي بررسي كنند.
وي با اشاره به اينكه ما در لبنان در حال بررسي راهبرد آزادسازي "مزارع شبعا" و بلندي‌هاي "كفرشوبا" هستيم خطاب به جهان عرب گفت: از شما مي‌خواهم به راهبرد آزادسازي اسرا بيانديشيد و تا سمير قنطار از قديمترين اسراي دربند رژيم صهيونيستي و ديگر اسراي دربند را آزاد كنيم.
سيد حسن نصرالله با اشاره به اينكه احتمال حمله آمريكا و رژيم صهيونيستي به ايران و سوريه به شدت كم‌رنگ شده است، گفت: اگر رژيم صهيونيستي قصد حمله به لبنان داشته باشد ما آماده مبارزه هستيم همان طور كه در جنگ 33 روزه مبارزه كرديم.
نصرالله با اشاره به سفر اخير "جرج بوش" رئيس جمهور آمريكا به منطقه كه به جهان وعده‌ شكست مقاومت لبنان را داد، گفت: به جرج بوش و كاندوليزا رايس تاكيد مي‌كنم تا زمانيكه حزب‌الله به حق پايبند است و بر خدا توكل مي‌كند و مردمي همچون ملت لبنان دارد، شما شكست‌خورده هستيد.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به توافقنامه امنيتي بلندمدت بين آمريكا و عراق گفت: آمريكا با اين توافقنامه در پي سيطره سياسي بر عراق است.
نصرالله ادامه داد: آمريكا در پي اين بود كه پارلمان و كابينه‌اي مورد دلخواه خود را در عراق بوجود بياورد تا امروز بتواند چنين توافقنامه‌اي را امضا كند و در نتيجه اشغالگري در عراق را قانونمند نمايد.
وي با اشاره به اينكه اكنون پس از گذشت چند سال از اشغال عراق اهداف دمكراسي آمريكا آشكار شده است، تاكيد كرد: آمريكا در پي امضاي اين توافقنامه است ولي من از همه گروههاي عراقي و آحاد ملت اين كشور مي‌خواهم با اتحاد در مواضع خود مانع سقوط تاريخي عراق شوند.
دبيركل حزب الله لبنان با اشاره به اينكه امروز تمام گروههاي عراقي در برابر آزمايش بسيار سختي قرار دارند تصريح كرد، گروههاي مختلف مقاومت عراق توانسته‌اند مقابل اشغالگران بايستند و شكست را بر آنها تحميل كنند.
وي با تاكيد بر اينكه مقاومت عراق توانست ارتش آمريكا را با شكست مواجه كند، تاكيد كرد، تنها راه بازگرداندن عراق به ملت و مردم آن، مقاومت در برابر اشغالگري است.
انتهاي پيام/.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 401]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن