تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816695362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فوتبال و دوپينگ


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فوتبال و دوپينگ
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): در جريان مسابقات فوتبال يورو 2008 كنترل هاي سخت دوپينگي بر روي بازيكنان حاضر اعمال خواهد شد كه مي تواند استفاده از هورمون هاي رشد، ماده نيروزاي "اپو" و برخي از ترزيق هاي خوني را نشان دهد.


بر همين اساس خبرگزاري فرانسه در راستاي تدابير جديد دوپينگي اتحاديه فوتبال اروپا (يوفا) و در آستانه برگزاري مسابقات يورو 2008 به ميزباني مشترك اتريش و سوييس نگاهي به سابقه دوپينگ در فوتبال پرداخته است.
_ 1997: من روش خاصي براي بقا در فوتبال سطح بالا دارم. من خون خودم را تزريق مي كنم.
_ دهه 1980: "خوزه توره" بازيكن سابق تيم ملي فوتبال فرانسه در بيوگرافي خود به اعتياد به مواد مخدر و تزريق ويتامين در زمان حضور در نانت اعتراف كرد.
"هرالد شوماخر" دروازه بان سابق تيم ملي آلمان نيز در بيوگرافي خود از استفاده از مواد محرك و افدرين به خصوص توسط تيم ملي پرده برداشت.
_ دهه 1990: "توني كاسارينو" و "كريس والد" ستارگان سابق مارسي در داستان زندگي خود در مورد ترزيق هاي مشكوكي كه هنگام حضور در باشگاه هاي بزرگ فرانسه در اوايل دهه 1990 داشته اند، صحبت كردند.
"ژان ژاك ايدلي" در سال 2006 از اين هم فراتر رفته و حرف هايي از دوپينگ سيستماتيك در باشگاه مارسي در آن دوره زد.
_ 1994: جام جهاني 1994 در آمريكا با نتيجه مثبت آزمايش دوپينگ "مارادونا" به خاطر استفاده از ماده محرك افدرين همراه بود. اسطوره فوتبال آرژانتين به همين دليل از شركت در ادامه مسابقات محروم شد.
_ 1997: با مثبت اعلام شدن آزمايش دوپينگ "سيرل پوگه"، "دومينيك آريباژ"، "ديويد گارسيون"، "آنتوني سيبرسكي" و "وينسنت گورين" به خاطر استفاده از آنابوليت استروئيد، فوتبال دسته اول فرانسه شاهد يك اپيدمي دوپينگي بود.
آزمايش دوپينگ "كريستوب دوگاري"‌ در سال 1999 نيز مثبت اعلام شد اما هيچكدام از اين بازيكنان به دلايل فني مجازات نشدند.
_ 1998: با مطرح شدن اتهاماتي توسط "زدنيك زمان" سرمربي چك تيم آاس رم در مورد دوپينگ بازيكنان يوونتوس ، تحقيقات در اين باره شروع شد. نتيجه اين تحقيقات كه چهار سال به طول انجاميد نشان داد كه 281 نوع دارو در دسترس بازيكنان يوونتوس بوده كه برخي از آنها غير مجاز اعلام شدند. بيشتر اين بازيكنان از جمله "زين الدين زيدان"‌ به استفاده از كراتين اقرار كردند.
به گفته پزشكان آزمايش خون تعدادي از بازيكنان استفاده از ماده "اپو" را نشان داده است.
_ 1998: دكتر "ميشل دهوگ" رييس كميسيون پزشكي فيفا رواج استفاده از اپو در جام جهاني 1998 فرانسه را اعلام كرد اما بعدا از گفته هاي خود عقب نشيني كرد.
_ 2001 /2002 : دوپينگ با مثبت اعلام شدن نتيجه 31 آزمايش در پرتغال، 9 آزمايش در سري آ ايتاليا از جمله آزمايش "فرناندو كوتو"،‌ "جوزپ گارديولا"، "ادكار ديويس" و "ياپ استام" ، 2 آزمايش در اسپانيا شامل آزمايش "فرانك ديبوئر" و "كارلوس گارپگي" در سال 2002 و بازيكنان بسياري در هلند دوباره رخ نمود.
_ 2003:رسوايي منچستريونايتد به خاطر طفره رفتن"ريود فرديناند"مدافع ازانجام آزمايش دوپينگ. فرديناند ادعا كرده بود كه به خاطر مشغله زياد و جا به جايي منزلش اين موضوع را فراموش كرده بود اما مشخص شد كه در عوض به خريد رفته بوده. فرديناند در نهايت هشت ماه محروم و 50 هزار پوند جريمه شد.
آزمايش "مارك بوسنيچ" دروازه بان استراليايي چلسي به دليل استفاده از كوكائين مثبت اعلام شد و به همين دليل 9 ماه محروم شد.
به دستور قاضي "گارينلو" پرونده رسوايي دوپينگ "كالچيو" گشوده شد و به موجب آن مشخص شد كه دوپينگ در بين بازيكنان سابق فوتبال ايتاليا رواج داشته است.
_ 2004 : "آدريانو موتو" بازيكن رومانيايي چلسي به دليل استفاده از كوكائين دوپينگي اعلام شد و 7 ماه از شركت در مسابقات محروم گرديد.
_ 2005:يك فيلم ويدئويي پخش شد كه "فابيو كاناوارو"ايتاليايي را حين تزريق ماده نيروزاي "نئوتون" يك روز قبل از فينال جام يوفا بين پارما و مارسي نشان مي داد اگرچه اين ماده در آن زمان در فهرست مواد ممنوعه قرار نداشت.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 395]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن