تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815353802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - مقتدر اما حرف‌گوش‌كن


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: ورزش - مقتدر اما حرف‌گوش‌كن


ورزش - مقتدر اما حرف‌گوش‌كن

مينا شرفي: چلسي به دنبال يك مربي مقتدر و جدي براي جانشيني آورام گرانت است. البته اين مربي مقتدر بايد آنقدر انعطاف‌پذير باشد كه درباره تاكتيك‌هاي تيمي و انتخاب بازيكنان با رومن آبراموويچ مشورت كند. در صدر ليست كانديداي مربيگري در چلسي گاس هيدينك قرار دارد كه از دوستان نزديك آبراموويچ محسوب مي‌شود و پس از او به نظر مي‌رسد شانس لوئيس فيليپه اسكولاري بيش از سايرين باشد. هر دو مربي سياستمداران بااستعدادي هستند و در كنار آن تجربه مربيگري‌شان را هم نمي‌توان زير سوال برد. اين در حالي است كه مارك هيوز مربي بلكبرن هم طرفداران بسيار خودش را دارد و به شكل غيرقابل باوري در چند وقت اخير شانس‌اش براي نشستن روي نيمكت چلسي بالا رفته است. تاكيد مقامات چلسي بر مقتدر بودن مربي بعدي‌شان شانس افرادي چون فرانك رايكارد و سون‌گوران اريكسون كه تمايل زيادي براي مربيگري در چلسي دارند كاهش مي‌دهد. روبرتو مانچيني ديگر نامي است كه در ميان كانديداها، ديده مي‌شود اما آنطور كه به نظر مي‌رسد از نقطه نظر مسوولان چلسي او اعتبار لازم براي حضور در استمفوردبريج را ندارد و در عين حال ممكن است او بخواهد براي يك فصل ديگر همراه اينتر بماند. البته يك ايتاليايي ديگر يعني مارچلو ليپي هم در ميان گزينه‌هاي اصلي چلسي به چشم مي‌خورد. هيدينك و رايكارد در ميان افرادي در چلسي كه به «گروه هلندي» معروف هستند محبوبيت فراواني دارند. رئيس اين گروه فرانك آرنسن مدير بخش توسعه جوانان چلسي است. اين در حالي است كه پيني زاهادي دلال بزرگ فوتبال انگلستان به همراه ساير مديران برنامه‌ها ترجيح مي‌دهند اسكولاري يا اريكسون راهي استمفوردبريج شوند.

با تمامي اين حرف‌ و حديث‌ها اندك افرادي هستند كه مي‌دانند چه كسي بر روي صندلي داغ چلسي خواهد نشست. رومن آبراموويچ به همراه يوجين تنبائوم مدير چلسي و يوجين شويدلي مشاور آبراموويچ مي‌دانند چه كسي جانشين گرانت خواهد شد. پس از شكست مقابل بارنزلي در جام حذفي در ماه مارس بود كه مسوولان چلسي تصميم گرفتند در انتهاي اين فصل تغيير و تحولات بزرگي در تيم‌شان ايجاد كنند و حتي رسيدن به فينال ليگ قهرمانان و دوم شدن در ليگ برتر هم نتوانست آنها را از اين تصميم منصرف سازد.
بعد از ظهر شنبه بود كه گرانت براي ملاقات با آبراموويچ روانه قصر او در «نايتس بريج» شد و پس از هشت ماه قراردادش فسخ شد. در آن جلسه به گرانت پيشنهاد داده شده تا پست قبلي‌اش به عنوان مدير فوتبال را برعهده بگيرد اما وي اين پيشنهاد را رد كرد و اكنون آبراموويچ بايد به فكر 2/5 ميليون پوندي باشد كه بايد به عنوان غرامت به اين مربي 53 ساله بپردازد. گرانت يك‌شنبه به كشورش بازگشت و گفته مي‌شود رئيس تايلندي منچسترسيتي تمايل فراواني براي به‌خدمت گرفتن او دارد. در طول 5 سال حضور رومن آبراموويچ در استمفوردبريج اين چهارمين باري است كه اين تيم شاهد تغيير مربي است. آنچه مسلم است آنها به دنبال يك مربي بزرگ با كارنامه بسيار درخشان هستند. در بزرگ بودن مربي‌اي كه بايد روي نيمكت چلسي بنشيند شكي نيست اما اين مربي بزرگ بايد خصوصيتي غيرمعمول هم داشته باشد.
مربي جديد چلسي بايد بتواند رومن آبراموويچ را كه چيزي از فوتبال نمي‌داند در كنار خود تحمل كند. يك منبع نزديك به آبراموويچ در اين باره مي‌گويد: «رومن نمي‌خواهد تيم را انتخاب كند و بچيند اما مي‌خواهد در موقعيتي باشد كه به‌راحتي با مربي صحبت و تبادل نظر كند. او مي‌خواهد بخشي از تيم باشد.» اين مسئله در همان روزهاي آغازين حضور مورينيو در چلسي رخ داد و اين مسئله باعث ناراحتي مربي پرتغالي شد. مورينيو در زمان حضورش در استمفوردبريج هيچ‌گاه نتوانست رابطه خوبي با آبراموويچ برقرار كند و پس از رفتن او مالك روس كسي را روي نيمكت نشاند كه دوست صميمي‌اش بازي نمي‌داد و در نهايت مربي چلسي بايد بتواند انتظاراتي كه از اين تيم مي‌رود را برآورده سازد. روز گذشته مشخص شد كه هيدينك هنوز قرارداد دائمي با تيم‌ملي روسيه براي ماندن تا جام‌جهاني 2010 امضا نكرده است. گفته مي‌شود تصميم نهايي در خصوص آينده هيدينك پس از يورو 2008 امضا نكرده است. گفته مي‌شود تصميم‌نهايي در خصوص آينده هيدينك پس از يورو 2008 مشخص خواهد شد. مسوولان چلسي هم اعلام كرده‌اند عجله‌اي براي تعيين مربي جديد ندارند و مي‌توانند تا پس از يورو صبر كنند.
روبرتو مانچيني
او توانست در اين فصل به سومين اسكودتوي متوالي‌اش با اينتر دست پيدا كند. اما مانند گرانت، او هم موفق نشد اينتر را قهرمان جام‌حذفي ايتاليا كند.
شانس مانچيني؛ ويليام هيل: يك به چهار، كورال: دو به هفت،‌ لدبروكس: يك به سه
مارچلو ليپي
او ثابت كرد كه يك قهرمان است و قهرماني با ايتاليا در جام‌جهاني تنها بخشي از موفقيت‌هاي بزرگ او محسوب مي‌شود. او از دوستان صميمي سرالكس محسوب مي‌شود و شايد اين مسئله باعث شود او تمايل چنداني براي مربيگري در اين تيم نداشته باشد.
شانس ليپي؛ ويليام هيل: يك به بيست و پنج، كورال: يك به بيست، لدبروكس: يك به بيست و پنج
فرانك رايكارد
از زماني‌كه مورينيو از استمفوردبريج رفت همواره نام او براي نشستن روي نيمكت چلسي به گوش مي‌رسد. او پس از 2 فصل بدون عنوان قهرماني از بارسلونا اخراج شد ولي باز هم طرفداران خاص خودش را دارد.
شانس رايكارد؛ ويليام هيل: چهار به يازده، كورال: هشت به پانزده، لدبروكس: يك به دو
گاس هيدينك
او دوست صميمي رومن آبراموويچ است كه حقوق او را در تيم‌ملي روسيه مي‌دهد. رابطه نزديك و خوب او با آبراموويچ شانس او را از ساير كانديداها بيشتر مي‌كند.
شانس هيدينك؛ ويليام هيل يك به سه، كورال: دو به هفت، لدبروكس: يك به پنج
لوئيس‌ فيليپه اسكولاري
او در سال 2002 با برزيل قهرمان جهان شد و پرتغال را به فينال يورو 2004 رساند. او يك مربي سختكوش و بسيار باانگيزه است كه حركات او در كنار زمين با حركات جالب مورينيو برابري مي‌كند.
شانس اسكولاري؛ ويليام هيل: يك به دوازده، لدبروكس: يك به هشت
سون گوران اريكسون
زماني‌كه اريكسون مربي تيم‌ملي انگلستان بود چلسي براي به خدمت گرفتن او تلاش فراواني انجام داد و اين كار سر و صداي زيادي در جزيره به راه انداخت. او كه احتمالا از منچسترسيتي به زودي اخراج مي‌شود شانس خوبي براي مربيگري در چلسي دارد.
شانس اريكسون؛ ويليام هيل: يك به نه، كورال: يك به هشت، لدبروكس: يك به هشت.
ديديه دشان
او مانند گرانت در فينال ليگ قهرمانان شكست خورده اما توانست يوونتوس را قهرمان سري‌B كند و آنها را به سري A باز گرداند.
شانس دشان؛ ويليام هيل: يك به شانزده، كورال: يك به سي‌وسه ، لدبروكس: يك به بيست و پنج
مارك هيوز
او از كودكي طرفدار چلسي بوده و مدتي هم پيراهن اين تيم را برتن كرد. او در عين حال عملكرد موفقي در تيم ملي ولز داشت.
شانس هيوز؛ ويليام هيل: يك به هشت، كورال: يك به هفت، لدبروكس: يك به هشت
منبع: اينديپندنت
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 311]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن