تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804678665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رايزني براي بازگشت كريمي به تيم‌ ملي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: رايزني براي بازگشت كريمي به تيم‌ ملي


فوتبال- گروه ورزشي:
پس از اينكه علي كريمي به دليل اظهارات تند خود عليه فدراسيون فوتبال تا اطلاع ثانوي محروم شد خيلي‌ها منتظر واكنش علي‌ دايي نسبت به بازيكن كنار گذاشته شده تيم‌ملي بودند.

به خصوص اينكه رئيس فدراسيون فوتبال در گفت‌وگو با يكي از خبرگزاري‌ها تأكيد كرد: «علي كريمي را با هماهنگي دايي محروم كرديم.» با اين حال سرمربي تيم‌ملي بار ديگر در مقام تكذيب گفته‌هاي مسئولان فدراسيون فوتبال بر‌آمد تا ناهماهنگي ميان تصميمات مديران فوتبال و كادرفني تيم‌ملي بيشتر به چشم بيايد.

اين اولين بار نبود كه علي دايي از شنيدن برخي سئوالات خبرنگاران اظهار تعجب مي‌كرد. چه او پيش از اين با رفتارهاي برخي مسئولان فدراسيون فوتبال تا حدودي آشنايي پيدا كرده است.

مخالفت دايي با تعويق مسابقات ليگ

اواخر فروردين‌ماه، خبر شوكه‌كننده‌اي رسماً از سوي نايب‌رئيس فدراسيون فوتبال اعلام شد تا ظرف كمتر از چند روز موج مخالفت‌ها با تصميم عجيب فدراسيون فوتبال به اوج خود برسد. مهدي تاج گفت: «به دليل بازي‌هاي حساس تيم‌ملي قصد داريم مسابقات ليگ را 40 روز به تعويق بيندازيم و البته رسانه‌ها از اين بابت نبايد ما را سرزنش كنند.»

همه چيز حتي سكوت يك‌هفته‌اي فدراسيون نشان مي‌داد كه آنها برابر مخالف‌خواني‌ اهالي فوتبال، توجيه منطقي ندارند. از اين رو تصميم خود را مورد تأييد علي دايي دانسته و تأكيد كردند سرمربي تيم‌ملي خواستار به تعويق افتادن مسابقات ليگ‌برتر است.

اين مسئله اما واكنش جدي علي دايي را به همراه داشت. به همين دليل در مصاحبه‌اي ضمن رد ادعاي برخي از مسئولان فدراسيون فوتبال تأكيد كرد كه اين تصميم مورد تأييدش نيست.

دايي گفت: «من هم مثل ديگر مربيان معتقدم كه به تعويق افتادن رقابت‌هاي ليگ آن هم به مدت ۴۰ روز اصلاً به مصلحت فوتبال نيست.»

اين در واقع هشدار غيرمستقيم دايي به مسئولان فدراسيون فوتبال بود تا بدون هماهنگي وي موضوعي را به نام او تمام نكنند.

محروميت علي كريمي

اشتباه مسئولان فدراسيون فوتبال در فاصله كمتر از دو ماه يك بار ديگر باعث شد تا رسانه‌ها نسبت به ناهماهنگي ميان آنها و علي دايي اطمينان حاصل كنند. ماجرا از جايي شروع شد كه علي كريمي در مقام انتقاد از بي‌برنامگي فدراسيون فوتبال برآمد. واكنش‌ها نسبت به اظهارات تند علي كريمي خيلي سريع رخ داد.

درست مثل دفعه قبل اين مهدي تاج بود كه خبر را به طور رسمي اعلام مي‌كرد: «بالطبع نظم و انضباط سرلوحه كارهاي فدراسيون فوتبال و تيم‌ملي است و به همين دليل است كه آقاي كريمي را به دليل اظهارات تندشان تا اطلاع ثانوي محروم خواهيم كرد.»

اين تصميم اما مورد تأييد خيلي‌ها قرار نگرفت. حداقل اينكه اكثر مربيان فوتبال كشورمان انتظار داشتند فدراسيون در مقابل انتقادهاي يكي از بهترين مهره‌هاي تيم‌ملي انعطاف بيشتري به خرج دهد و از روش‌هاي ديگري براي برخورد با علي كريمي استفاده كند.

اما پس از پافشاري مسئولان فدراسيون فوتبال مبني بر محروميت علي كريمي، رسانه‌ها واكنش علي دايي را انتظار كشيدند. جالب اينكه يك روز قبل از اظهارات دايي ، كفاشيان در گفت‌وگو با ايسنا همان تاكتيك بار قبل را برگزيد تا بار رواني تصميم فدراسيون فوتبال متوجه علي دايي شود.

هرچند كه يكي از اعضاي هيأت‌رئيسه مي‌گويد: «كفاشيان به دليل اطلاعات غلطي كه در اختيارش گذاشته بودند، چنين موضوعي را عنوان كرد. چون به رئيس فدراسيون فوتبال گفته بودند دايي در جريان محروميت كريمي قرار دارد.»

گويا علي كفاشيان هم در اين خصوص تقصير چنداني ندارد. چه او به اعتبار اخبار برخي اعضاي تيم‌ملي از هماهنگي با دايي درخصوص محروميت كريمي سخن گفته است. با اين همه حمايت سرمربي تيم‌ملي از بازيكني كه توسط فدراسيون فوتبال كنار گذاشته شده است نشان مي‌دهد دايي براي دفاع از اعتبار تيم‌ملي پتانسيل بالايي دارد.

او پس از ديدار تداركاتي تيم‌ملي برابر زامبيا تأكيد كرد: «تيم‌ملي در شرايط بسيار حساسي قرار دارد. از رسانه‌ها و اهالي فوتبال مي‌خواهم كه به تيم‌ملي كمك كنند. براي من تنها
يك چيز اهميت دارد؛ موفقيت تيم‌ملي.»

سرمربي تيم‌ملي درباره اظهارنظر رئيس فدراسيون فوتبال كه گفته بود با هماهنگي دايي، علي كريمي را محروم كرده‌ايم، تصريح كرد: «تعجب مي‌كنم. البته شايد آقاي كفاشيان چنين حرفي را نزده باشد. به هرحال لازم مي‌دانم تأكيد كنم كه به هيچ وجه در جريان خبر محروميت علي كريمي نبودم.»

سرمربي تيم‌ملي كه در مقطع كنوني ترجيح مي‌دهد موضعي ميانه در قبال ناهماهنگي‌هاي مسئولان فدراسيون فوتبال اتخاذ كند، همچنين با اشاره به توانايي‌هاي علي كريمي گفت: «چه كسي دوست ندارد كه كريمي در تيمش بازي كند؟ او يكي از بهترين بازيكنان تيم‌ملي است و من اگر به او اعتقاد نداشتم اصلاً به اردو دعوتش نمي‌كردم.»

بازگشت كريمي به تيم‌ملي

طبق گفته‌هاي علي دايي، بازيكن كنار گذاشته شده تيم‌ملي حتي اگر در اردو هم حضور داشت، به دليل مصدوميت زانوي پاي خود نمي‌توانست در ديدار با امارات تيم‌ملي ايران را همراهي كند. گويا پس از اظهارات روشن علي دايي پيرامون محروميت علي‌كريمي مسئولان فدراسيون فوتبال سياست سكوت پيشه كرده‌اند.

روز گذشته خبري از پافشاري آنها براي محروميت علي كريمي ديده نمي‌شد. يك مقام آگاه در اين باره توضيح مي‌دهد: «فدراسيون به دليل دوري از حاشيه قصد دارد مسئوليت برگرداندن علي كريمي به تيم‌ملي را به علي دايي واگذار كند.»

آخرين خبرها حاكي از آن است كه سرمربي تيم‌ملي قصد كنار گذاشتن علي كريمي را ندارد. اين بازيكن برخلاف شايعات چند روز اخير شديداً از لحاظ فني مورد توجه سرمربي تيم‌ملي قرار دارد و به احتمال فراوان بعد از بازي با امارات، كريمي روزهاي تازه‌اي را در تيم‌ ملي تجربه خواهد كرد.

نشست يكشنبه‌شب دايي و كفاشيان در هتل المپيك نيز تا حدود زيادي از احتمال بازگشت كريمي به تيم‌ملي خبر مي‌دهد. دايي در اين جلسه از كفاشيان خواست تا هرچه زودتر علي كريمي مورد بخشش فدراسيون فوتبال قرار بگيرد. با اين حال واكنش كريمي در صورت عقب‌نشيني مصلحتي فدراسيون امري غيرقابل پيش‌بيني است.

شايد او ديگر علاقه‌اي به حضور دوباره در تيم‌ملي نداشته باشد. همچنين آخرين اخبار تيم‌ملي حكايت از خط‌خوردن ۴ بازيكن دارد. روح‌الله بيگدلي، مرتضي اسدي، سيدمحمد علوي و هادي اصغري ۴ بازيكني هستند كه بنابر نظر كادرفني تيم‌ملي از اردوي تيم‌ملي كنار گذاشته شدند.

روح‌الله بيگدلي از روز دوشنبه در اردوي تيم‌ملي به دلايلي نامشخص حاضر نبود و اسدي، علوي و اصغري پس از حضور در تمرين صبح تيم‌ملي از اردو كنار گذاشته شدند.

اين در حالي است كه مازيار زارع هم اعلام كرده كه در تمرينات تيم‌ملي شركت نخواهد كرد، بنابراين پس از كنار گذاشته شدن رحمان رضايي، سرمربي تيم‌ملي از اين بازيكن نيز عبور خواهد كرد.

قرار بود ميلاد ميداودي هم بعد از پايان بازي‌هاي ليگ امارات بلافاصله در تمرينات تيم‌ملي شركت كند اما به گزارش ايسنا اين بازيكن خود را به مربيان تيم‌ملي معرفي نكرده است.

تاريخ درج: 6 خرداد 1387 ساعت 18:50 تاريخ تاييد: 6 خرداد 1387 ساعت 19:32 تاريخ به روز رساني: 6 خرداد 1387 ساعت 19:28
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 452]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن