تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819166314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير كل حزب الله لبنان:آمريكا بدنبال درگيري مذاهب/ افتخار مي كنم كه عضو حزب ولايت فقيه هستم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دبير كل حزب الله لبنان:آمريكا بدنبال درگيري مذاهب/ افتخار مي كنم كه عضو حزب ولايت فقيه هستم
سيد حسن نصرالله در مراسم جشن مقاومت در بيروت درباره توطئه هاي آمريكا بر ضد ملت لبنان و مردم عراق هشدار داد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از شبكه تلويزيوني الجزيره، سيد حسن نصرالله در ادامه سخنراني خود در مراسم گراميداشت سالروز مقاومت و حماسه آزاد سازي جنوب لبنان خاطرنشان كرد: خون شهيدان در تجاوز رژيم اسرائيل به لبنان در تابستان سال 2006 ميلادي احتمالات جنگ در منطقه را كاهش داد.

سيد حسن نصرالله مقاومت را الگويي براي اعراب به منظور برون رفت از بحران هاي خود دانست و به وضعيت نوار غزه اشاره كرد و گفت: نوار غزه تحت محاصره، عقب نشيني ذليلانه ديگري را به رژيم اسرائيل تحميل كرد.

دبيركل حزب الله لبنان همچنين به وضعيت عراق اشاره كرد و گفت: عراق تحت اشغالگري آمريكا قرار دارد كه بر حيات و منابع آن سلطه يافته است و هم اكنون اهداف آمريكا از بازي دموكراسي خود نمايان مي گردد و آمريكا مي خواهد اهداف خود را از طريق توافقنامه ها بر عراق تحميل كند و واشنگتن مي خواهد تا توافقنامه ها را تحميل كند و از مجلس عراق مي خواهد تا آن را امضا كند.

وي خطاب به مردم عراق گفت: ملت عراق را فرا مي خوانم كه موضعي تاريخي را اتخاذ كند كه مانع از سقوط نهايي عراق در دستان آمريكا شود و نيروهاي سياسي عراق هم اكنون در برابر آزمايشي دشوار قرار گرفته اند.

سيد حسن نصرالله به مقاومت درعراق در برابر اشغالگران اشاره كرد و گفت: طبيعي است كه ما در حزب الله از جريان مقاومت در عراق حمايت كنيم.

وي تاكيد كرد: من از حزب ولايت فقيه هستيم و افتخار مي كنم كه در حزب ولايت فقيه مي باشم.

دبيركل حزب الله لبنان از ملت ها و دولت هاي عرب خواست تا استراتژي آزاد سازي و دفاع را با توجه به توازن قوا بررسي كنند.

وي درباره لبنان گفت: ما نياز به يك استراتژي و طرحي براي آزاد سازي كشتزارهاي اشغالي شبعا و منطقه كفر شوبا و آزاد سازي اسيران لبناني داريم وما بر وعده خود در بازگشت اسيران تاكيد مي كنيم و آنها به زودي در كنار شما خواهند بود.

سيد حسن نصرالله تاكيد كرد: ما نمي خواهيم مسئوليت يا اداره كشور را به عهده داشتيم باشيم و نمي خواهيم بر لبنان حكومت كنيم زيرا معتقديم كه لبنان كشوري متنوع و داراي تكثر است و جهش و پيشرفت در آن تنها با مشاركت همگان ميسر است.

وي گفت: لبنان كشوري داراي تكثر و تنوع است و بايد از آن حفاظت كرد و گروههاي مخالف درجلسات گفتگوي اخير در دوحه سقف مطالبات خود را افزايش نداند زيرا تمايل فراواني به نجات لبنان داشتند و عملكرد مقاومت در اين گفتگوها تاييد كرد كه خواهان نجات لبنان است و بدنبال سلطه برآن نيست.

دبيركل حزب الله لبنان افزود: همه مقاومت ها در تاريخ قدرت را تحويل گرفتند يا خواستار آن شدند اما ما اصلا خواستار آن نشده ايم.

وي افزود: من بار ديگر بر درخواست خود براي شراكت ملي واقعي كه فرصتي را براي ساختن كشور لبنان مهيا مي كند، تاكيد مي كنم.

سيد حسن نصرالله گفت: من با تعديلات قانون اساسي كه تضمين كننده هويت عربي لبنان است و مانع از هرگونه مداخله در امور داخلي كشور مي شود، موافق هستم.

وي در اشاره به حوادث اخير لبنان گفت: جراحت بزرگي روي داد و ما الان دربرابر دو گزينه هستيم يا آن را توسعه دهيم يا اينكه مرهم گذاريم و ما آماده هستم تا جراحت را مرهم كنيم و لازم است كه همه از حوادث اخير عبرت بگيرند.

دبيركل حزب الله لبنان در ادامه از كشور قطر، كميته وزير امور خارجه كشورهاي عربي و عمرو موسي دبيركل اتحاديه عرب به خاطر تلاش براي دستيابي لبناني ها به توافق براي حل بحران لبنان تشكر كرد و همچنين گفت: من همچنين از كشورهاي دوست و در صدر آنها سوريه و ايران تشكر مي كنم.

وي افزود: من بار ديگر بر ماده مندرج در توافقنامه دوحه درباره عدم استفاده از سلاح براي بدست آوردن دستاوردهاي سياسي از سوي همه طرف ها تاكيد مي كنم.

دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد: سلاح مقاومت براي مقابله با دشمن و دفاع از لبنان و آزاد سازي سرزمين و اسيران است و براي كسب دستاوردهاي سياسي نيست.

وي سلاح دولت را براي دفاع از مردم و حفاظت از امنيت كشور دانست و تاكيد كرد: استفاده از سلاح دولت نيز براي تسويه حساب داخلي يا خدمت به اهداف خارجي مجاز نيست و استفاده از سلاح دولت عليه مقاومت مجاز نمي باشد و سلاح مقاومت براي مقابله با تهديدها و دشمن و سلاح دولت براي حفاظت از جان و برقراري امنيت است لذا هر سلاح بايد در خدمت هدف خويش باشد.

دبيركل حزب الله لبنان درباره قانون انتخابات گفت: ما درباره قانون انتخابات رضايت داديم زيرا مطالبات را نسبت به قوانين سابق بهتر تامين مي كند و قانون انتخابات در لبنان راه ورود به ساختار سازي دوباره دولت و دستگاهها است.

وي افزود: انتخاب ميشل سليمان به رياست جمهوري لبنان اميد را در نزد لبناني ها درباره آغاز دوره جديدي زنده كرد و سخنراني وي بيانگر روحيه وفاق و آشتي بود كه وي متعهد شد تا براساس آن عمل كند.

سيد حسن نصرالله گفت: لبنان به وفاق، شراكت، همكاري و دوري از سلطه طلبي نياز دارد و تشكيل دولت وحدت ملي پيروزي مخالفان بر طرف ديگري نيست، بلكه پيروزي همه لبنان، مردم و اصل همزيستي مشترك به شمار مي رود.

وي تاكيد كرد: لبنان تنها از طريق همكاري و همبستگي دوام مي يابد و پايدار باقي مي ماند و ما با جديت در مسير تشكيل دولت وحدت ملي حركت مي كنيم و توافقنامه دوحه براي تشكيل دولت وحدت ملي پيروزي براي همه لبناني ها بود.

دبيركل حزب الله لبنان گفت: بايد فرصتي براي نمايندگي بهتر مخالفان در ساختار دولت جديد فراهم شود.

وي به روياي آمريكا براي وجود تابستاني داغ در منطقه اشاره كرد و گفت: لبناني ها خواهان تابستاني آرام هستند، اما روياي آمريكا از تابستاني داغ سخن مي گويد وآمريكا مي خواهد كه درگيري سياسي را درگيري مذهبي جلوه دهد.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 334]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن