تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815314988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيش از 3 هزار اثر تاريخي در سال گذشته به ثبت رسيده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بيش از 3 هزار اثر تاريخي در سال گذشته به ثبت رسيده است
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): مديركل ثبت آثار تاريخي و طبيعي ميراث فرهنگي گفت: سه هزار و 745 اثر در سال 1386 در اداره كل ثبت آثار تاريخي، فرهنگي و طبيعي به ثبت رسيده است.


به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي معاونت ميراث فرهنگي، "حسينعلي وكيل علي آبادي" افزود: 20 هزار اثر از ميان يك ميليون اثر تاريخي كه در ايران وجود دارد تاكنون به ثبت رسيده است و 100 سال زمان لازم است تا تمامي اين آثار در فهرست آثار ملي ثبت شود.
وي به بازنگري فرايند ثبت اشاره كرد و افزود: از سال گذشته تاكنون با بهره گرفتن از كارشناسان ميراث فرهنگي، بازنگري فرايند و ارائه ضوابط و دستورالعمل‌هاي لازم و كارشناسانه براي ثبت آثار تاريخي را آغاز كرده‌ايم و سطح‌بندي آثار بر اساس اهميت و ارزش آنها را در دستور كار داريم.
وكيل علي آبادي تصويب قانون حمايت از مالكان خصوصي را ضروري دانست و گفت: يكي از مشكلات عمده ما در زمينه ثبت آثار تاريخي كنار آمدن با مالكان خصوصي و پرداخت وجه براي جبران ضرر و زياني است كه متوجه آنها مي شود.
مديركل دفتر ثبت آثار تاريخي، در پاسخ به اين مساله كه گفته مي شود در سال‌هاي اخير آثار و بناهايي بدون كار كارشناسي به ثبت رسيده‌اند، بيان كرد: شوراي ثبت در هر استان، موظف به شناسايي آثار ارزشمند، ‌تشكيل پرونده و ارسال آن به ستاد مركزي معاونت ميراث فرهنگي است كه پس از آن پرونده ها در اين ستاد مورد بررسي قرار گرفته و بسياري از آنها كه ارزش چنداني ندارند، به استان برگردانده مي شود.
وي ادامه داد: كساني كه معتقدند در اين سال‌ها آثار تاريخي با شتاب و بدون كار كارشناسانه به ثبت رسيده‌ است، مي‌توانند به مطالعه كيفي پرونده‌هاي موجود بپردازند و آمار و گزارش هاي مقايسه‌اي خود را به معاونت ميراث فرهنگي ارائه دهند.
فراهنگ 1834 **
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 287]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن