تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816494103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبرنگار اعزامي مهر/پايان سفر دو روزه متكي به لبنان/ تاكيد متكي بر دخالت آمريكا در امور داخلي اين كشور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبرنگار اعزامي مهر/پايان سفر دو روزه متكي به لبنان/ تاكيد متكي بر دخالت آمريكا در امور داخلي اين كشور
وزيرامورخارجه جمهوري اسلامي ايران پس از دو روز مذاكرات طولاني و فشرده با مقامات مختلف سياسي لبنان و نيز برخي مقامات عربي شركت كننده در مراسم انتخاب رئيس جمهوري لبنان لحظاتي پيش عازم تهران شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي مهر به لبنان ، متكي روز يكشنبه به دعوت رسمي نبيه بري رئيس پارلمان لبنان براي شركت در مراسم انتخاب ميشل سليمان به عنوان رئيس جمهوري جديد اين كشور به بيروت سفر كرد.

وي پس از اين مراسم با ميشل سليمان رئيس جمهوري جديد لبنان، سعود الفيصل وزيرامورخارجه عربستان، احمد ابوالغيط وزير امورخارجه مصر ، احمد فتحي سرور رئيس مجلس مصر، علامه محمد حسين فضل الله از علماي برجسته لبنان، شيخ عبدالامير قبلان نايب رئيس مجلس اعلاي شيعيان لبنان، ميشل عون رئيس جريان ملي آزاد ، فواد سنيوره نخست وزير ، نبيه بري رئيس مجلس نمايندگان، سعد الحريري رئيس فراكسيون پارلماني المستقبل، عمر كرامي نخست وزيراسبق لبنان و هيئتي از فراكسيون پارلماني وفاداري به مقاومت و وزراي حزب الله به رياست محمد رعد ديدار و گفتگو كرد.

متكي در پايان سفر خود در كنفرانس مطبوعاتي كه در سفارت جمهوري اسلامي ايران برگزار شد به تشريح نتايج مذاكرات خود پرداخت.

وي در اين گفتگوي مطبوعاتي تاكيد كرد: در اين سفر مذاكرات و مثبت و سازنده اي با مقامهاي لبناني و برخي مقامهاي عربي انجام داديم.

متكي گفت: من به لبنان آمدم تا حمايت قاطع جمهوري اسلامي را از توافق اخير لبناني اعلام كنم و اينكه ايران همواره خواهان ثبات، امنيت ، آرامش ، وفاق ملي و همگرايي گروههاي مختلف لبناني و ملت اين كشور است.

وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه از وي پرسيد آيا حامل طرح خاصي براي لبنان هستيد گفت خير، ما طرح خاصي براي لبنان نداريم. موضع ايران كاملا شفاف است و بر ضرورت عدم دخالت ديگران در امور داخلي لبنان، عدم تحميل ديدگاه خاص بر لبنان براي حل مشكلات و عدم تصميم گيري ديگران به نيابت از ملت لبنان تاكيد مي كند.

وزيرامورخارجه كشورمان تصريح كرد: ايران در تماس ها و رايزني هاي مستمر خود با طرفهاي منطقه اي و فرامنطقه اي اين خط مشي را طي 19 ماه گذشته در قبال لبنان در پيش گرفت و در اين چارچوب با كشورهايي همچون عربستان، قطر، عمان، فرانسه و طرفهاي ديگر با هدف نزديك كردن جريان هاي سياسي مختلف لبنان رايزني كرد.

متكي به نقش برجسته جمهوري اسلامي ايران در موفقيت اجلاس دوحه اشاره كرد و گفت: قبل از تشكيل اجلاس دوحه از طريق نخست وزير و وزيرامورخارجه قطر در جريان قرار گرفتيم ، مواضع روشن خود را در اين زمينه مورد تاكيد قرار داديم و قطر را به ادامه تلاش هاي خود براي موفقيت اين اجلاس ترغيب كرديم كه نتيجه آن توافق اخير دوحه و انتخاب رئيس جمهوري لبنان بود .

وي گفت : انتخاب ميشل سليمان اولين دستاورد مهم توافق دوحه بود.

در ادامه اين كنفرانس مطبوعاتي وزيرامورخارجه تاكيد كرد : همه طرفهاي منطقه اي و فرامنطقه اي بايد از توافق اخير حمايت كنند و بايد براساس اين توافق در مسير نزديك شدن هرچه بيشتر به يكديگر گام برارند.وي عملي شدن توافق اخير دوحه را ضامن بازگشت ثبات ،امنيت و آرامش لبنان دانست.

متكي در پاسخ به سئوال يك خبرنگار خارجي مبني بر اتهامات وارده به ايران درباره دخالت در لبنان و تبديل اين كشور به صحنه اي براي منازعات فرامنطقه اي گفت: موضع ما درباره لبنان صريح و شفاف است. اين آمريكا است كه در لبنان دخالت مي كند و اظهارات اخير رئيس جمهوري آمريكا به اينكه رئيس جمهور لبنان بايد بر اساس حد نصاب " نصف + يك" انتخاب شود خود نشان دهنده دخالت آمريكا در امورداخلي لبنان است .

وي ادامه داد : اما محاسبات آمريكا غلط از آب درآمد و لبناني ها در يك روز بزرگ و همزمان با هشتمين سالگرد پيروزي مقاومت بر اشغالگران قدس و اخراج آنها از جنوب لبنان توانستند ميشل سليمان را با اكثريت قاطع 118 راي از مجموع 127 نماينده حاضر در پارلمان را به عنوان رئيس جمهوري توافقي لبنان انتخاب كنند.

متكي همچنين درباره مذاكرات سوريه و رژيم صهيونيستي گفت: من اطلاع چنداني از اين مذاكرات ندارم اما ما تاكيد كرده ايم كه جولان متعلق به سوريه است و رژيم اشغالگر بايد از تمامي اراضي اشغالي عربي و فلسطين خارج شود.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 377]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن