تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1836293459
آکــــوردبرای گیتار
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: View Full Version : آکــــوردبرای گیتار وحید689th November 2008, 02:57 PMتقدیم به تمامی آنانی که هم تکه ای از اسمان در چشمانشان جرعه ای از دریا در دستانشان وتجسمی زیبا از خاطره ی ایثار گل های سرخ در معبد ارغوانی دلهایشان به یادگار مانده است نخستین چکه ی ناودان بلند یک احساس را در قالب کلامی از جنس تنفس باغچه های معصوم یاس به روی حجم یک وبلاگ می ریزم وان را با لهجه همه ی پروانه صفت های این گیتی بی انتها به استان نیلوفری تمامی دلهای زلال هدیه می کنم در پناه خالق نیلوفرها مهربان شکیبا بمانید سلام دوستان همونطور که ازاسم تاپیک پیداست اینجا می تونیم آکوردهای مختلف قراربدیم برای شروع ابتدا ؛ نقش ایرانیان درپیدایش گیتار ، تاریخچه ی گیتار ، انواع آکوردها وراز اينکه چگونه آکوردهای باره دار را واضح بنوازيم و...راباهم مرور می کنیم . کاربران ثبت نام کرده قادر به مشاهده لینک می باشند mahtabi12th November 2008, 09:05 AMتاپيك شما فعال شد. اميدوارم ادامه داشته باشه و دوستان علاقمند استفاده كنند. فقط فونتش رو درشت كردم چون اصلا قابل خوندن نبود. موفق باشيد:) با تشكر فريبا وحید6812th November 2008, 03:58 PMتاریخچه ی گیتار ونقش ایرانیان در پیدایش گیتار بربط ساز ايراني كه از قديميترين اعصار نواختن آن در ايران رواج داشته است سر منشا؛ گيتار است . هنري جرج ماير مستشرق و موسيقي شناس معروف انگليسي ميگويد باربي توس همان عود قديم ايران ، يعني بربط ميباشد و آنرا به اين سبب بربط نام نهادند كه كاسه اش به شكل سينه (بر ) مرغابي ( بط ) است . پس از تصرف ايران در قرن اول هجري بدست اعراب و نشر دين اسلام و نفوذ آن به گوشه و كنار جهان ، تاثيري كه ايران در آلات موسيقي داشت در همه جا راه يافت . اعراب كه ايران را مسخر كرده بودندخود تحت سلطه و نفوذ علم و ادب و هنر ايرانيان قرار گرفتند . در قسمت آلات موسيقي اين نفوذ حتي پيش از ظهور اسلام يعني هنگاميكه ايران بر عراق عرب فرمانروائي داشت شروع شد . در اين عصر است كه چنگ كه آنرا در بين النهرين جنگ مي گفتند و همچنين تنبور و بربط در آن كشور راه يافت . اعراب عود يا بربط را العود نام نهادند در قرن 11 ميلادي بواسطه تصرف اعراب بر خاك اسپانيا بار ديگر العود به اروپاي جنوبي برده شد . عود شايد مهمترين ساز موسيقي است كه شرق به غرب داده است . العود كه در زبان انگليسي با حفظ حرف تعريف اول كلمه لوت خوانده شد انواع بسياري از آن مشتق گرديد خانم اينگريد ذهبي در مقاله اي تحت عنوان پيدايش گيتار مينويسد : در سال 1492 هنگاميكه اعراب و يهوديها مجبور به ترك خاك اسپانيا شدند ، نواختن گيتار يا عود در اسپانيا و مخصوصاً در جنوب اين كشور چنان رواج يافت كه مردم آنرا به چشم ساز محلي خود مينگريستند . البته در اندازه گيتار تغييراتي داده شد ، آنرا كمي كوچكتر كردند و روي آن تزئيناتي نيز نقش كردند و آنگاه آنرا ويولا نام نهادند از ماخذ ديگري كه براي گيتار آورده شده موريس جي سامرفيلد در كتاب گيتار كلاسيك از 1800 تا امروز چهار تار ايراني را منشا؛ اصلي گيتارذكر كرده اند و همچنين هنري جرج فاير در مقاله اي ميگويد : شيخ حيدركه در سال 898 هجري وفات يافته و يكي از مؤسسين سلسله صفوي است چهارتار را اختراع نمود همچنيندر دائرةالمعارف آمريكا چاپ 5 - 1974 آورده شده : گيتار سازي است كه در قرن 12 ميلادي توسط اعراب از ايران به اسپانيا آورده شد ه است و مراجع گوناگون ديگري كه همه حاكي از اين است كه گيتار سازي است با اصالت و ريشه ايراني اما داشتن اين نكات تاريخي گذشته از اينكه به ما ديد ، هويت و تفكر سالم خواهد داد ، اين واقعيت را نيز گوشزد ميكند كه چگونه ما قرن هاست كه هويت اصلي خود را فراموش كرده ايم و هيچ قدمي در راه تكامل و اعتلاي اين ساز بر نداشته ايم و البته اين ضعف را بخوبي ميتوانيم در زمينه هاي ديگر نيز مشاهده كنيم در نهايت سربلندي و افتخار براي ملت و كساني است كه چرخ تمدن و فرهنگ بشري را با عزم راسخ و تلاش بزرگ خود پيش برده اند از آنجمله آنان كه در راه تكامل و اعتلاي اين ساز كوشيده اند ، تاريخ و جامعه بشري از اسپانيا و مردان بزرگي همچونآگوادو ، شر ، تارگا ، سگوويا و ... (کاربران ثبت نام کرده قادر به مشاهده لینک می باشند) سپاسگذار خواهد بود . اينان از جمله كساني هستند كه تمام زندگي خود را پارسايانه صرف اعتلاي اين ساز كرده اند. وحید6812th November 2008, 04:12 PMتاریخچه گیتار گیتار به سازهای گروه کوردوفن Cordophones تعلق دارد ، از این جهت که سیمهای آن در اثر ارتعاش تولید صدا میکنند. به هر حال گیتاری که به شکل امروزی میبینیم ، نتیجه تکامل آن در طی قرنهاست. عده ای بر این عقیده اند که گیتار از مصر سرچشمه گرفته استو عدهای نیز بر این نظرند که آن از سیتارای یونانی-آشوری Greek Assyrian Cithara که بوسیله رمیها به اسپانیا آورده سده گرفته شده است. اما به نظر می رسد که جد بزرگ تمام سازهایی که ما به عنوان کوردوفون از آنها یاد کردیم یک کمان موسیقی باشد که تنها یک سیم ساده به دو سر آن متصل بوده است که با کشیدن و رها کردن سیم صدایی در کمان ایجاد میشده که این صدا بوسیله یک تقویت کننده صوت که به آن متصل بوده تقویت میشده است. از آنجائیکه این سیم تنها یک صدای ساده ایجاد میکرده برای داشتن چندین صدا ابتدا یک سیم دیگر و سپس چندین سیم به اندازه های کوتاهتر به کمان بسته شده و از این طریق چندین صدا تولید گردیده. ازدیاد این سیمها و افزوده شدن یک جعبه تشدید صوت منجر به اختراع چنگ کمانی Harp Arqueeگردید. سپس سازی متشکل از مجموعه ای از سیمها به نام لیر ظهور کرد که در آن سیمهایی به طول مساوی کار گذاشته شد. یونانیها دو نوع لیر داشتند ، یکی به نام لیرا و دیگری به نام کیتارا، کیتارا بوسیله رمیها تغییر شکل یافت و نام گیتار نیز از همین کلمه گرفته شده است . بعدها رو می ها برای نخستین بار سازهایی چون سیتارا ، پاندورا Pandora و فیدیکولا Fidicula را نواختند و از این راه آلات کوردوفن در تمام اروپا رواج یافت. در واقع نخستین گیتارهای واقعی در آغاز دوره رنسانس به ظهور رسید . این گیتار ها به دلیل داشتن بدنه ای باریک و شکلی مدور متمایز بودند. به تدریج در قرنهای چهارده و پانزده پسوندهای موریسکا و لاتینا حذف شد و در سراسر اروپا آلات موسیقی خانواده گیتار با اسمهایی از قبیل : گیتارا ، گیترنه،گیترن Giteren( سازی سیمی مفتولی و منسوخ شده شبیه به گیتار که به زبان فرانسوی گیترنه و به زبان اسپانیایی گیتارا گفته می شد.) و شیتارا معین شدند. در همان زمان گروه زیادی از سازهای خانواده کوردوفن ، با اسمهایی از قبیل: ویهوئلVihuelaا در اسپانیا و ویولا Viola در ایتالیا خوانده می شدند. بعضی از این سازها با آرشهde arco ، بعضی با مضراب de penolaو بضی دیکر هم با انگشتde mano نواخته می شدند. از ویهوئلای انگشتی ( ویهوئلا دمانو ) نوعی گیتار پدید آمد. درطی قرنهای چهارده و پانزده در شکل گیتار و ویهوئلا تغییرات قابل توجه ای بوجود آمد به تدریج در پهلوهای آنها فرورفتگی ایجاد شد و در قرن شانزده هر دو ساز آشکارا شبیه گیتار شدند. در قرن شانزده این دو ساز در اسپانیا بسیار رایج بودند و نوازندگی با انگشت به حدی عمومیت پیدا کرد که پسوند de mano در این کشور به کلی از اسم این سازها حذف شدند. از آن پس گیتار بدنه ای بزرگتر و شکلی مدورتر به خود گرفت . در قرن شانزده این دو ساز در اسپانیا بسیار رایج بودند و نوازندگی با انگشت به حدی عمومیت پیدا کرد که پسوند de mano در این کشور به کلی از اسم این سازها حذف شدند. ویوئلا (یعنی نوع اشرافی گیتار ) در اسپانیا به منزله لوت در سایر نقاط اروپا بود. در طی قرن شانزده گیتار در دربار فرانسه دوران اوجی را پشت سر گذاشت. در آن زمان گیتار چهار کر (" Choeurs این کلمه معادل انگلیسی آن course است ، در اصل به معنی هم آهنگی و همسرائی است ولی در اینجا به معنی سیم های جفت که گاهی با اکتاو یکدیگر کوک میشده اند.به این ترتیب مثلاً گیتار پنج کر دارای ده سیم بود که دوتا دوتا با هم کوک میشدند".) وجود داشته گر چه در اوایل قرن هفدهم گیتار چهار کر همراه با ویهوئلا جای خود را به گیتار پنج کر دادند. ظاهراً در قرن شانزدهم میلادی بود که گیتار پنج کر در اسپانیا ظهور کرد.در اوایل قرن هفده گیتار پنج کر در اسپانیا طرفداران زیادی داشت و در کشورهایی چون فرانسه و ایتالیا نیز رواج یافت. در این عصر، گیتار در اسپانیا سازی مردمی بود در صورتی که در ایتالیا تا حد بسیار زیادی یک ساز اشرافی به شمار می آمد.در نیمه قرن هجده هنوز هم گیتار پنج کر ساخته میشد ولی کمیت آن رو به کاستی میرفت.ضمناً گیتارهای این دوره اندک تفاوتی با گیتارهای قرن هفده داشتند. سالهای 1770 و 1780 گیتار پنج کر جای خود را به گیتار شش کر تغییر داد و در فرانسه و ایتالیا گیتار با سیمهای ساده جای گیتار با سیمهای جفتی را گرفت .در فاصله سالهای 1770 تا 1850 روی ساختمان آن تجربیات فراوانی به عمل آمدو عاقبت تمام این کارها منجر به خلق گیتار مدرن گردید.در سال 1780 ،گیتار شش کر به اسپانیا معرفی گردید و بسیار رواج پیدا کرد. اسپانیاییها در فنون ساختن این ساز به طور چشمگیری پیشرفت کردند. بیشتر این نوع گیتارها در اسپانیا از جنوب گشور آمده بودند.شهر کدیز که در نزدیکی سویا واقع شده بود، مرکز عمده تولید گیتار محسوب میشد. در ضمن گیتارهای ساخت ای دو شهر (کدیز و سویا ) بسیار پر نقش و نگار بودند. پرتغالیها نیز در ساختن گیتارهای شش کر رهروی اسپانیایی ها بودند. اسپانیایی ها مثل پرتغالی ها سالهای زیادی پس از باب شدن گیتار با شش سیم ساده همچنان گیتار شش کر را ترجیح میدادند. البته این کار ناشی از بی اطلاعی آنها نبود. در حقیقت مردم این دو کشور کاملاً در جریان تغییر و تحولات گیتار شش سیم تکی در سایر نقاط اروپا بودند و لیکن اسپانیاییها از توانایی گیتار شش کر در همراهی آوازهای اندلسیایی و رقصهای آن کاملاً مطلع بودند و به این خاطر مدتهای مدیدی پس از باب شدن گیتار شش سیم تکی همچنان از گیتار شش کر استفاده میکردند. اواخر قرن هجده و اوایل قرن نوزده دورا تحول گیتار محسوب میشود و فرانسویها و ایتالیایی ها در امر تبدیل گیتار به یک ساز شش سیم ساده و نیز تدوین کوک مدرنپیشگام بودند. در طی این سالها گیتار با شش سیم ساده نسبتاً شکل استانداردی پیدا کرد و نیز همراه با رایج شدن سیمهای تک،خرک گیتار نیز تغییراتی یافت به صورتی که سیمها به آن گره میخوردند.ترقی چشمگیر گیتار در اوایل قرن نوزده یکی از نمات برجسته تاریخ آن است گیتارهای ساخت آنتونیو د تورس خواردوی اسپانیایی (Antonio de Torres Jurdo) 1892-1817شباهتهای کامل خود را به گیتارهای امروزی نشان میدهند. تورس مشهور ترین و پیشروترین گیتار ساز جهان به شمار می آید. از تحولات بعدی که در گیتار بوجود آمد، نایلومی کردن سیمهای گیتار است.نخستین سیمهای نایلونی، ساخت کارگاه سیم سازی آلبرت آگوستین (Albert Augustine)بود. قبل از این سیمهای زیر گیتار همه از جنس روده (زه) و سیمهای باس آن از جنس ابریشم نتابیده بوده که نوار فلزی به دور آن می پیچیدند. این نوع سیمها اشکالات قابل ملاحظه ای داشتند. ازجمله اشکالات آنها میتوان به آسانی از کوک خارج شدن آنها،مقاومت کم و عدم یکنواختی ضخامت آنها بود که ارتعاشهای غلطی را به دنبال داشت. همانطور که معرفی و ساخت گیتار مدرن را به تورس نسبت میدهند، عامل غنای موسیقایی و فنی این ساز را نیز عموماً به فرانسیسکو د آسیس تارگا ایکسیا (Francisci de Asis Tarrega Eixea 1852-1990)نسبت میدهند. در واقع اسپانیا تنها کشوری بود که پس از رواج یافتن گیتار،مردم آن دیگر هرگز از آن دل نکندند. با اینکه سلیقه اشرافیت اسپانیا دائم در حال تغییر بود ولی مردم عادی برای همراهی رقص و آواز خود کماکان از گیتار بهره می جستند. در حقیقت اسپانیا کشوری بود که میتوان گفت گیتار در آن ساز ملی به شمار می رفت و گیتار همچنان به عنوان یک عنصر اصلی زندگی باقی ماند. دیدرو دالامبر صاحبان دائره المعارف در سال 1751 که هر دو از ادبا و نویسندگان بزگ فرانسه به شمار می روند،در دائره المعارف خود در مورد گیتار چنین اظهار داشته اند: "صدای این ساز به حدی دلنشین است که برای تمام لطافتهای آن باید مطلقاً سکوت بود ... بایستی با آن تکنوازی یا با صدای سازی از نوع خودش همراهی کرد ..." منبع:هنر مرموز فلامنکو وحید6812th November 2008, 04:16 PM(انواع آکورد) 1- دو صدايی که دو نت در بر دارد. 2- سه صدايی که سه نت در بردارد. 3- چهار صدايی که چهار نت در بر دارد. 4- پنج تايي کهپنج نت در بر دارد. تمامی نتها به صورت همزمان نواخته میشوند. در ميان آکوردها، آکوردهای سه تايی کاربرد بيشتری دارنداین آکوردها از سه نت تشکيل شده اند که با فواصل معین نواخته می شوند.اين آکوردها انواع مختلف دارند. 1- ماژور (شاد) یا( بزرگ) 2- مينور (کوچک) یا(غمگين) 3- کاسته (diminshed) 4- افزوده (augment) 5- 4sus 6- 2sus در هر تنالیته آکورد اصلی سه اصل وجود دارد : تونيک، دومينانت، ساب دومينانت آکورد تونيک:روی اولين نت هر گام ساخته می شود که به همان نام خوانده مي شود. ساب دومينانت:روی نت درجه چهارم گام ساخته می شود مثلاً در دوماژور روی نت فا ساخته می شود. دومينانت: روی درجه پنجم ساخته می شود اگر آکوردی خارج از سی ستم نواخته شود به آن آکورد اتفاقی گويند که تاثير موقتی دارد. مقايسه آکوردها در يک گام: می توان تصور کرد که آکورد تونیک صاحب گام و آکورد اصلی است دومين آکورد مهم دومينانت است که حکم مدير داردو بعد ساب دومينانت که نقش معاون مدير را دارد.. هر آهنگی با آکورد تونيک شروع میشود و خاتمه می يابد آکورد دومينانت بر تمام گام تسلط دارد .آکورد ساب دومينانت کمک کننده آکورد اصلی است. آکوردهای چهار صدايی : اگر1 پرده به آخرين نت آکوردمان اضافه کنیم آکورد شش به دست می آيد. اگر 1.5 به آخرين نت آکوردمان ضافه کنيم آکورد هفت به دست می ايد. اگر نتی در فاصله يک پرده به اولين نت آکوردمان اضافه کنيم آکورد نهم به دست می ايد آکوردهای sus: اين آکورد ها از نتهای گام ماژور ساخته می گردد به اين در ترتيب که در آکوردهایsus2به جای نت دوم آکورد نت دوم گام گذاشته مي شود.ودر آکورد sus4 به جای نت دوم آکورد نت چهارم گام گذاشته مي شود . آکوردهای افزوده(add) : اين آکوردها بسیار شبيه آکوردهای sus هستند با اين تفاوت که در قبال نت اضافه شده هيچ نتی از آکورد کسر نمی گردد در آکوردهای add 2 نت دوم گام به آکورد اضافه می گردد و در آکوردهای add 4 نت چهارم گام. آکوردهای معکوس (slash) : چنانچه اولين نت يک آکورد را آخر آکورد بگذاريم به اين آکورد، آکورد معکوس اول گفته میشود.چنانچه در ادامه نت دوم آکورد را هم آخر آکورد بگذاريم ، آکورد معکوس دوم ساخته می گردد. مثلاً آکورد Am از سه نت A_C_E تشکیل شده که معکوس اول آن به صورت C_A_E ساخته شده و به صورت Am/C نوشته میشود. معکوس دوم آن به صورت E_A_C ساخته شده و به صورت Am/E نوشته می شود. آکوردهای هفت(seven) : اين آکوردها از اضافه کردن نتی در فاصله سوم کوچک به آخرین نت آکورد ماژور يا مينور حاصل می گردند. آکوردهای شش(six) : اين آکوردها از اضافه کردن نتی در فاصله يک پرده ای (دوم درست) به آخرين نت آکورد حاصل می گردند. آکوردهای نهم (ninth) : اين آکورد از اضافه کردن نتی در فاصله يک پرده به اولين نت آکوردمان حاصل می گردند. آکوردهای سه صدايی مينور و ماژور: 1- نت پايه : اولين نت هرآکورد که نام آکورد از آن گرفته می شود 2- فاصله سوم بزرگ : فاصله برابر با دو پرده 3- فاصله سوم کوچک : برابر با يک و نيم پرده فرمول ساخت آکوردهای ماژور: نت پايه (نت اول) به فاصله دو پرده يا يک فاصله سوم بزرگ از نت دوم و نت دوم يک فاصله سوم کوچک برابر با يک و نيم پرده از نت سوم به دست می آيد يعنی بين نت اول و دوم دو پرده فاصله است بين نت دوم و سوم یک و نيم پرده . فرمول ساخت آکوردهای مينور: برای اينکه نشان بدهيم آکورد مينور است جلوی آن يک m کوچک می گذاريم . قاعده آکوردهای مينور دقيقاً بر عکس آکوردهای ماژور است يعنی بين نت اول تا دوم یک و نيم پرده و دوم تا سوم دو پرده است به طور مثال در آکورد لا مينور به صورت زير است : لا...1.5 پرده...دو ...2پرده ...می وحید6812th November 2008, 04:17 PMراز اينکه چگونه آکوردهای باره دار را واضح بنوازيم ؟ گرفتن باره برای هنرجويان تازه کار اغلب با دشواری های زيادی همراه است و حتی نوازندگان در سطح بالاتر نيز گاها در قطعاتی با باره های زياد دچار خستگی و انقباض عضلات دست چپ ميشوند در اين قسمت مطلبی ترجمه شده از يکی از مدرسين خوب گبتار در اروپا به نام داگلاس نيت که توضيحاتی داده شده است در مورد شيوه گرفتن باره و آناتومی انگشتان نوازنده در هنگام اجرای اين عمل که در مطالب بعدی سعی می شود تا نکات تخصصی و پيشرفته نيز در اين باره قرار داده شود. که برای واضح شدن مطالب بنده توضيحاتی را در داخل پرانتز برای کامل شدن مطلب مبدهم. راز( راز جنيفر کوچولو ) اينکه چگونه آکوردهای باره دار را واضح بنوازيم ؟ آيا در گرفتن باره ها به طوریکه صدايی واضح و تميز ايجاد کنند مشکل داريد ؟آيا فکر می کنيد که انگشتان شما خيلی کوچک اند و يا برای بدست آوردن يک باره خوب شما خيلی ضعيف هستيد ؟ اجازه بدهيد که داستان جنيفر کوچولو را برای شما بگويم . چندين سال پيش جنيفر کوچولو يکی از شاگردان من بود . جنيفر 7 ساله ٬ ريز نقش با دستان کوچک و لاغر در عين حال يک دختر کوچولوی نرمال بود . اما گيتار نسبتا خوب می نواخت و قادر بود آکوردهای باره دار را بدون هيچ مشکلی بنوازد . در همان زمان ٬ شاگرد ديگری به نام دنيس داشتم . دنيس يک مرد سی و خورده ای ساله ٬ تنومند و خيلی قوی بود که در حال يادگيری نواختن آکوردهای باره دار بود . اما آکوردهای او صدای گز داشت و تلاش قابل ملاحظه ای به خرج می داد . من فکر کردم اينجا چه اتفاقی دارد می افتد . چه چيزی را جنيفر کوچولو می داند که دنيس قوی هيکل نمی داند؟ خوب دوستان ٬ راز جنيفر کوچولو اين بود . جنيفر کوچک به طور ذاتی می دانست که از نيروی بازو برای پايين نگهداشتن باره استفاده کند . او نيروی کمی در دست چپ خود داشت . برای پايين نگهداشتن يک باره ٬ شما گيتار را با دو بازوی خود اندکی از سينه ی خود دور کنيد . نه ! شما قرار نيست گيتار را با تمام توان خود از سينه دور کنيد . فقط به اندازه ای که باره را نگهداريد . شما گيتارتان را به هيچ وجه تحت فشار قرار نداده وصدمه نزنيد . اما اين مطلب را با گرفتن کامل يک باره تمرين نکنيد . خواندن مقاله را ادامه دهيد و ببينيد که چگونه بايد تمرين کنيد . شما از انگشت شصت و ديگر انگشتان برای فشردن دسته گيتار استفاده نکنيد . ماهيچه های انگشت شصت نسبتا ضعيفند و سريع خسته می شوند . اما ماهيچه های بازو قوی هستند ( حتی در یک بچه کوچک) و وقتی استفاده شوند براحتی خسته نمی شوند . انگشت شصت فقط برای پايدار ماندن دست چپ و عبود يا انتقال نيروی محض بازو ها به دست و انگشتان آنجا قرار دارد . آن يک هنر غير فعال و نه فعال در نواختن گيتار به خصوص آکوردهای باره دار می باشد . يکی از مشکلات شايع در ميان هنرجويان بطور مثال در انجام تمرينات کروماتيک و يا ) گام زدن اينست که سعی می کنند تا فشار لازم برای گرفتن فرت توسط دست چپ را از طريق فشار دادن انگست شست بر دسته گيتار جبران کنند که اين عمل موجبات انقباض ماهيچه های دست شده و نه تنها به شما هيچ کمکی نمی کند بلکه موجب خستگی زودرس- گرفتکی عضلاتی و دلسرد شدن از تمرين می شود در حال اينکه شست تنها حکم يک گيره را دارد ! ) يک بار ديگر شما از نيروی بازوی خود برای نگهداشتن باره استفاده می کنيد . گيتار را با دو بازو در جهت عکس سينه بکشيد. اگر اين کار را درست انجام دهيد ٬ انقباض را در ساعد ٬ آرنج و يا شانه ها احساس خواهيد کرد . شما گيتار را به طوری که کم به سينه فشرده می شود ٬ احساس خواهيد کرد . تکرار می کنم به هيچ وجه به گيتار خود صدمه نزنيد . محکم بکشيد ٬ فقط در حدی که باره را پايين نگهدارد ٬ نه با تمام قدرتتان ! دنيس بزرگ جثه سعی می کرد که ساز را با قدرت مردانه خود کنترل کند و با فشار به انگشت اوضاع را بدتر می کرد ٬ زيرا فشردن با شصت باعث می شود که انگشت باره برای اينکه درد و خستگی در انگشت شصت را کم کند به سمت بالا قوس پیدا کرده و یا خميده شود به جای اينکه روی دسته صاف و هموار بماند ٬ جنيفر کوچولو به طور ذاتی می دانست که فقط از نیروی بازوی خود استفاده کند . در واقع ٬ ايده بسيار خوبی است که آکورد های باره دار را به طوريکه اصلا انگشت شصت روی دسته گيتار نباشد قرين کنيم . دومين فاکتوری که اغلب در تکنيک باره از آن چشم پوشی می شود ٬ اين است که در نواختن يک باره کامل ٬ مفصل پشتی انگشت اول ( مفصل نزديک به مچ ) بايد بالا باشد . توضيح دادن آن با کلمات مشکل است ٬ اما اين بند انگشت يا مفصل عقب را هم سطح با نوک انگشت نگهداريد ( يا حتی کم بالاتر اما البته نه آنقدر بالا که از روی دسته بلند شود ) طوريکه انگشت روی دسته صاف بماند . بيشتر آدم ها ٬ وقتی برای نگهداشتن باره ٬ تلاش می کنند ٬ آن بند انگشت يا مفصل پشتی را به سمت پايين می کشند که باعث می شود مفصل ميانی اندکی بالا بماند . نه ٬ نه ٬ نه . آن بند انگشت و يا مفصل پشتی را بالا نگهداريد . نياز به گفتن نيست که انگشت باره بايد نزديک به فرت و موازی با آن باشد . ( از خم کردن انگشت اول ( اشاره ) برای گرفتن باره بايد خود دار شود چونکه اين حالت باعث می شود تا در قطعاتی با سرعت بالا تمرکز نوازنده از بين رود و در ثانی از اجرای شفاف نت ها نيز جلوگيری می کند ) وحید6812th November 2008, 04:19 PMنکات مربوط به ناخن یک نوازنده در نواختن گیتار فلامنكو ناخن نقش خیلی مهمی دارد. از آنجایی كه ضربه ناخن باعث ارتعاش سیمهای گیتار میشود بنابر این اندازه ناخنهای دست باید به اندازه كافی باشد تا صدای واضح و شفافی را تولید كند و همچنین نباید از یك حدی بلند تر باشد چون باعث كند شدن دست در هنگام اجرای تكنیكهای گیتار فلامنكو میشود.اندازه مناسب ناخن ها در تكنیكهایی مانند تكنیك آپایا� سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 338]
صفحات پیشنهادی
آکــــوردبرای گیتار
View Full Version : آکــــوردبرای گیتار وحید689th November 2008, 02:57 PMتقدیم به تمامی آنانی که هم تکه ای از اسمان در چشمانشان جرعه ای از دریا در دستانشان ...
View Full Version : آکــــوردبرای گیتار وحید689th November 2008, 02:57 PMتقدیم به تمامی آنانی که هم تکه ای از اسمان در چشمانشان جرعه ای از دریا در دستانشان ...
تاریخچه ی سلسله ی صفوی از ابتدا تا انتها | دانلود کتاب
آکــــوردبرای گیتار vazeh.com 05:45:31 07:14:40 12:13:30 17:11:00 17:31:27 0:8 مانده تا طلوع خورشید ... با لهجه همه ی پروانه صفت های این گیتی بی انتها به استان ...
آکــــوردبرای گیتار vazeh.com 05:45:31 07:14:40 12:13:30 17:11:00 17:31:27 0:8 مانده تا طلوع خورشید ... با لهجه همه ی پروانه صفت های این گیتی بی انتها به استان ...
عکس:سینه سرخ
آکــــوردبرای گیتار ... در چشمانشان جرعه ای از دریا در دستانشان وتجسمی زیبا از خاطره ی ایثار گل های سرخ در معبد ارغوانی دلهایشان به یا. ... گيتار را با دو بازو در جهت ...
آکــــوردبرای گیتار ... در چشمانشان جرعه ای از دریا در دستانشان وتجسمی زیبا از خاطره ی ایثار گل های سرخ در معبد ارغوانی دلهایشان به یا. ... گيتار را با دو بازو در جهت ...
مبادا در پمپ بنزين موبايل روشن كنيد
آکــــوردبرای گیتار middot; بازی جذاب ایرانی و اعتیاد آور bitefight middot; گشايش نخستين نمايشگاه فروش آثار عكس ايران در صبا middot; گسترش بسترهاي مخابراتي به بهبود کيفيت ...
آکــــوردبرای گیتار middot; بازی جذاب ایرانی و اعتیاد آور bitefight middot; گشايش نخستين نمايشگاه فروش آثار عكس ايران در صبا middot; گسترش بسترهاي مخابراتي به بهبود کيفيت ...
مجموعه 40 بازی برای گوشی های سامسونگ
آکــــوردبرای گیتار middot; بازی جذاب ایرانی و اعتیاد آور bitefight middot; گشايش نخستين نمايشگاه فروش آثار عكس ايران در صبا middot; گسترش بسترهاي مخابراتي به بهبود کيفيت ...
آکــــوردبرای گیتار middot; بازی جذاب ایرانی و اعتیاد آور bitefight middot; گشايش نخستين نمايشگاه فروش آثار عكس ايران در صبا middot; گسترش بسترهاي مخابراتي به بهبود کيفيت ...
بازی جذاب ایرانی و اعتیاد آور bitefight
آکــــوردبرای گیتار middot; ویروس جدید که فایروال + رجیستری + تسک منیجر + آنتی ویروس را غیر فعال میکند! افزايش ظرفيت بهشت زهرا middot; سوالات متفرقه در رابطه با خودرو ...
آکــــوردبرای گیتار middot; ویروس جدید که فایروال + رجیستری + تسک منیجر + آنتی ویروس را غیر فعال میکند! افزايش ظرفيت بهشت زهرا middot; سوالات متفرقه در رابطه با خودرو ...
راهاندازي اولين راديوي اينترنتي دانشگاهي کشور در اصفهان
آکــــوردبرای گیتار... ویروس جدید که فایروال + رجیستری + تسک منیجر + آنتی ویروس را غیر فعال میکند!... افزايش ظرفيت بهشت زهرا... سوالات متفرقه در رابطه با ...
آکــــوردبرای گیتار... ویروس جدید که فایروال + رجیستری + تسک منیجر + آنتی ویروس را غیر فعال میکند!... افزايش ظرفيت بهشت زهرا... سوالات متفرقه در رابطه با ...
گیگابایت اولین موس مخصوص بازی خود را به بازار عرضه کرد
... به بهبود کيفيت ارايه خدمات منجر مي شود middot; گشايش نخستين نمايشگاه فروش آثار عكس ايران در صبا middot; بازی جذاب ایرانی و اعتیاد آور bitefight middot; آکــــوردبرای گیتار ...
... به بهبود کيفيت ارايه خدمات منجر مي شود middot; گشايش نخستين نمايشگاه فروش آثار عكس ايران در صبا middot; بازی جذاب ایرانی و اعتیاد آور bitefight middot; آکــــوردبرای گیتار ...
نوتبوکهای مخصوص بازی اسوس روانه بازار شد
گشايش نخستين نمايشگاه فروش آثار عكس ايران در صبا middot; بازی جذاب ایرانی و اعتیاد آور bitefight middot; آکــــوردبرای گیتار middot; ویروس جدید که فایروال + رجیستری + تسک ...
گشايش نخستين نمايشگاه فروش آثار عكس ايران در صبا middot; بازی جذاب ایرانی و اعتیاد آور bitefight middot; آکــــوردبرای گیتار middot; ویروس جدید که فایروال + رجیستری + تسک ...
مایکروسافت: نسخه بعدی آفیس آنلاین خواهد بود
آکــــوردبرای گیتار middot; ویروس جدید که فایروال + رجیستری + تسک منیجر + آنتی ویروس را غیر فعال میکند! افزايش ظرفيت بهشت زهرا middot; سوالات متفرقه در رابطه با خودرو ...
آکــــوردبرای گیتار middot; ویروس جدید که فایروال + رجیستری + تسک منیجر + آنتی ویروس را غیر فعال میکند! افزايش ظرفيت بهشت زهرا middot; سوالات متفرقه در رابطه با خودرو ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها