تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816310506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير ارتباطات ايران : مبارزه باتروريسم اينترنتي به وحدت نظركشورها نياز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون وزير ارتباطات ايران : مبارزه باتروريسم اينترنتي به وحدت نظركشورها نياز دارد
كوالالامپور - معاون فناوري اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات كشورمان بر ضرورت يكپارچگي و وحدت كشورها براي مبارزه با تروريسم اينترنتي تاكيد كرد.

مهندس عبدالمجيد رياضي كه براي شركت در شانزدهمين كنگره جهاني فناوري اطلاعات در كوالالامپور به سر مي‌برد در پايان سفر خود در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: از آنجا كه در فضاي سايبر مرزي وجود ندارد، لذا تروريست‌هاي سايبري بدون محدوديت مكاني به فضاي اينترنت هر كشوري رخنه كرده و به اقدامات سوء دست مي‌زنند.

وي گفت: با توجه به گستره فعاليت‌هاي اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي در سطح جهان در محيط اينترنت، برخي درصدد نفوذ ، تخريب و سوء‌استفاده از اين محيط هستند.

رياضي ادامه داد: به همين منظور و با هدف مقابله با اين افراد ، پيشنهاد سازماندهي يك همكاري جهاني براي مقابله با تروريسم اينترنتي در سال ‪ ۲۰۰۶‬و در پانزدهمين كنگره جهاني فناوري اطلاعات از سوي نخست وزير مالزي ارايه شد و به تصويب كنگره رسيد.

وي اضافه كرد: متعاقب آن ‪ ۲۸‬كشور دعوت دولت مالزي را براي بررسي نحوه اين مشاركت پذيرفتند كه چهار كشور آنها در سطح وزير و مابقي در سطوح معاون وزير و هيات‌هاي فني در كنگره شانزدهم حضور يافتند.

به گفته رياضي ، پيشتر بيانيه‌اي براي اعلام موجوديت اين گروه براي كشورهاي داوطلب عضويت در آن ارسال شد و در نهايت ، مشاركت بين‌المللي چندجانبه عليه تروريسم اينترنتي موسوم به ايمپكت موجوديت خود را در شانزدهمين كنگره جهاني فناوري اطلاعات در مالزي اعلام كرد.

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ايران گفت: به همين منظور ، اعضاي ايمپكت گرد هم آمدند تا ضمن بحث و گفت و گو درباره نحوه اجراي اين مقابله به ابهامات و سوالات مرتبط با اين امر دست يابند و پاسخ و راهكارهاي مناسب ارايه دهند.

وي ادامه داد: پيشنهاد ايران نيز در اين نشست چنين بود كه شورايي از سوي كشورهاي عضو تشكيل شده و ضمن اقدام به سياست‌گذاري كلان براي فعاليت اين گروه ، همچنين كار كارشناسي براي ارايه پاسخ‌هاي مناسب و قابل قبول به ابهامات و سوالات مطروحه نيز انجام دهد.

رياضي افزود: ازجمله اقدامات قابل توجه كشور مالزي براي غناي بيشتر اين نشست ، دعوت از روساي هفت شركت عمدتا آمريكايي و روسي مانند شركت سمانتك بود كه در زمينه امنيت فضاي سايبر در جهان پيشتاز هستند.

وي اضافه كرد: شركت‌هاي معتبر در زمينه توليد محصولات امنيت فضاي سايبر در نشست كوالالامپور گردهم جمع شده و يك هيات مشاوره خارجي را تشكيل دادند رياضي ادامه داد: در كنار اين شركت‌ها ، همچنين از برخي شخصيت‌هاي برجسته جهاني در اين عرصه از جمله آقاي صرف معروف به پدر اينترنت و نيز آقاي پل تومي مديرعامل شركت آيكان نيز براي حضور در اين اجلاس دعوت شده بود كه حضور آنان موجب غناي بيشتر اين نشست شد.

معاون وزير ارتباطات كشورمان تصريح كرد: در مجموع تلاش صورت گرفته براي تامين امنيت بيشتر محيط اينترنت و سلامت فضاي سايبر براي جهانيان ، اقدام ارزشمندي است كه دولت مالزي در اين زمينه پيشگام شد.

وي درعين حال اضافه كرد: با وجود آنكه در بسياري موارد چنين عنوان مي شود كه اين اقدامات با هدف غيرانتفاعي صورت گرفته اما چنين به نظر مي‌رسد كه درمجموع ، حركت حاضر نيز يك فعاليت جديد اقتصادي است كه مالزي سعي بر راهبري و هدايت آن دارد.

رياضي درباره نتايج اين نشست توضيح داد: در اين اجلاس همچنين ايجاد سه مركز و پايگاه در جمع كشورهاي عضو گروه مبارزه بين‌المللي با تروريسم اينترنتي پيشنهاد شد كه يكي از آنها به عنوان مركز واكنش سريع در مقابل تهديدات احتمالي ، ديگري به عنوان مركز علمي و آموزشي براي ارتقاي سطح دانش علمي كارشناسان كشورهاي عضو و سومين پايگاه نيز به عنوان مركز تنظيم مقررات و استانداردهاي مرتبط با فعاليت اين گروه پيش بيني شده است .

وي ادامه داد: با توجه به اينكه بخش خصوصي و نهادهاي علمي و دانشگاهي عمدتا در ارتباط با فناوريهاي مرتبط با اين گونه تهديدها بسيار فعال بوده و اقدامات موثري در سطح جهاني انجام داده اند، لذا قرار است كه هسته اصلي فعاليت گروه ايمپكت بر پايه همكاري سه جانبه كشورهاي عضو، بخش خصوصي و مراكز علمي و آكادميك شكل گيرد.

اين مقام مسوول كشورمان تصريح كرد: اگر كشورهاي آسيايي بتوانند مشاركت فعالي در اين زمينه داشته باشند به نظر مي‌رسد از اين تعامل بين‌المللي نتايج مفيدي به دست آورند.

وي اضافه كرد: آشنايي با تجربيات كشورهاي ديگر و شركت‌هاي تخصصي در زمينه سايبر، انتقال دانش و دستاوردهاي جديد ازجمله نتايج اوليه اين همكاريهاست .

معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات كشورمان درباره ديگر دستاوردهاي سفر خود به مالزي اظهار داشت: در اين سفر علاوه بر حضور در جلسات اين گروه و كنگره جهاني فناوري اطلاعات ، ملاقاتي نيز با وزير علوم ، فناوري و نوآوري مالزي برگزار و با توجه به زمينه‌هاي فعاليت مشتركي كه وجود دارد، درباره توسعه اين زمينه‌ها گفت و گو شد.

وي افزود: همچنين در ملاقات جداگانه ديگري با معاون وزارت مخابرات ، آب و انرژي مالزي نيز طرف مالزيايي ابراز تمايل كرد كه باتوجه به پيشرفت هاي قابل ملاحظه ايران در زمينه طراحي ، مهندسي و ساخت برخي محصولات مرتبط، همكاريها و مناسبات متقابلي در اين زمينه ميان دو كشور برقرار شود.

رياضي ادامه داد: همچنين باعنايت به اينكه وزراي علوم ، فناوري و نوآوري و نيز مخابرات ، آب و انرژي مالزي هر دو از جمله وزراي جديد كابينه مالزي هستند، لذا در اين سفر پيام تبريك كتبي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات جمهوري اسلامي ايران تسليم آنان شد.

به گفته وي ، در جريان برگزاري كنگره جهاني فناوري اطلاعات ، همچنين اين فرصت حاصل شد كه از نمايشگاه مرتبط با اين كنگره ديداري داشته و بويژه با دستاوردهاي كشور مالزي و تجربيات اين كشور در زمينه فناوري اطلاعات بويژه در زمينه دولت الكترونيك و سلامت الكترونيك از نزديك آشنا شده و با مسوولان و دست اندركاران آنان گفت وگو شد.

شانزدهمين كنگره بين‌المللي فناوري اطلاعات ‪ ۱۸‬الي ‪ ۲۲‬مي(‪ ۲۹‬ارديبهشت تا دوم خرداد) در كوالالامپور برگزار شد.

اين كنگره به صورت دوسالانه و در كشورهاي مختلف برگزار مي‌شود.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 364]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن