تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815554797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حداد عادل در پاسخ به موج:مجلس هفتم با دولت در عرصه اقتصادي ديدگاه هاي متفاوتي داشت


واضح آرشیو وب فارسی:موج: حداد عادل در پاسخ به موج:مجلس هفتم با دولت در عرصه اقتصادي ديدگاه هاي متفاوتي داشت
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد سياسي رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت : دولت به اشتباهات خود در عرصه اقتصادي كشور اعتراف كرده است .


رئيس مجلس شوراي اسلامي در نشست پاياني خود در پاسخ به سوال خبرنگار موج مبني بر اين كه با توجه به ارائه طرح هاي مختلف اقتصادي مجلس هفتم براي بهبود معيشت مردم آيا مجلس را در اين خصوص موفق ميدانيد و شما به عنوان يكي از مدافعين طرح تثبيت قيمت ها چه شاخص هايي را براي بهبود وضعيت اقتصادي مردم در مجلس هشتم ضروري ميدانيد گفت : اين طرح، تصميمي بود كه نمايندگان مجلس هفتم در برابر اقدامات پيش‌بيني شده در قانون برنامه چهارم گرفتند. مطابق قانون برنامه، بنزين مي‌بايست در سال اول اجراي آن يعني سال 84 حداقل به ليتري 250 تومان برسد. نمايندگان معتقد بودند چنين اقدامي تورم‌زا است و فشار بر مردم كم‌درآمد وارد مي‌كند. بر اين اساس براي مدت كمتر از يك سال قيمت 9 قلم كالا را در انتقال از يك بودجه به بودجه‌ي ديگر ثابت نگه داشتند.
وي افزود :اين طرح موقت بود ومجلس هفتم تلاش هاي زيادي براي وارد نشدن فشار بر مردم در اثر افزايش ناگهاني و سريع قيمت‌ها كرد و در مجموع در مجلس هفتم از نظر برنامه‌هاي اقتصادي با اين مشكل روبه‌رو بوديم كه دولت در ابتداي امر يك سياست انبساطي در بودجه داشت و مجلس خلاف جهت دولت به سياست انقباضي معتقد بود. يكي از مشكلات مجلس هفتم در تعامل با دولت، در عرصه‌ي اقتصادي، تفاوت دو ديدگاه بود كه نمونه‌ي آن را در بودجه‌ي سال 85 شاهد بوديد.
حدادعادل ادامه داد :دولت مايل به افزايش بودجه‌ي عمراني بود و مجلس راي به محدود كردن آن داشت. دولت مي‌گفت مي‌خواهم خدمت بيشتري بكنم و مجلس مي‌گفت اين امر به افزايش نقدينگي منجر مي‌شود. دولت اين را نمي‌پذيرفت. البته بعدها دولت هم به اين واقعيت اعتراف كرد و حالا همه دنبال چاره هستند.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 302]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن