تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819422145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل حقوقي محيط زيست خبرداد:رفع تصرف 1000 هكتار اراضي جاجرود از زمين‌خواران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مديركل حقوقي محيط زيست خبرداد:رفع تصرف 1000 هكتار اراضي جاجرود از زمين‌خواران
مدير كل دفتر حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: در منطقه جاجرود در حدود هزار هكتار از اراضي، رفع تصرف شد و اقدامات قضايي آن نيز به نتيجه رسيده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر احمد علي محسن زاده در نشست خبري همايش حقوق محيط زيست وتعالي همه جانبه كشور كه امروز در هتل لاله تهران برگزار شد گفت: در سال 1992 در كنفرانس ريون 5 سند مهم در خصوص مسائل مختلف محيط زيست از جمله تنوع زيستي ، منشور جنگل و... به امضاي شركت كنندگان رسيده است.

وي ادامه داد: اين در حالي است كه سالها قبل از امضاي اين سند ، قانون اساسي كشور ايران حفظ حفاظت از محيط زيست را وظيفه عمومي عنوان كرد و هر گونه تخريب محيط زيست را ممنوع دانست.

دبير همايش حقوقي محيط زيست و تعالي همه جانبه كشور افزود: امروزه كشورهاي صنعتي و مدعي حمايت از محيط زيست كه از منابع كره زمين به طور نامشروع استفاده مي كنند به طور واضح در حال تخريب محيط زيست هستند.

محسن زاده با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري گفت: ايشان فرموده اند براي ما مسئله محيط زيست و منابع طبيعي يك مسئله تجملاتي و درجه 2 نيست بلكه كاملا حياتي است و به گفته رياست جمهوري زيباترين و پاك ترين محيط زيست ها بايد متعلق به كشور ما باشد و اين باعث شده است در اين راستا حقوق محيط زيست در تعيين خط مشي ها در حفاظت محيط زيست بسيار تاثير گذار باشد.

مديركل دفتر حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: در حال حاضر در برنامه چهارم توسعه با تفويض برنامه سوم يك فصل به بحث محيط زيست اختصاص يافته است.

وي با اشاره به اهميت جايگاه محيط زيست گفت: انگيزه برگزاري اين همايش توجه به جايگاه محيط زيست بوده است كه با مشاركت قواي سه گانه ، سازمان صدا وسيما و سازمان محيط زيست در 19 و 20 خرداد ماه برگزار مي شود.

محسن زاده با اشاره به بحث زمين خواري گفت: مبحث زمين خواري بسيار مفصل است به نوعي كه هر سه قوه درگير آن هستند و در حال حاضر اين موضوع با تعامل قوه قضائيه و مجريه در حال بررسي است كه يكي از نتايج آن تشكيل شوراي حفظ حقوق بيت المال در كشور بوده است و اكنون با تشكيل شعب ويژه در استانها با حضور مديران سازمان محيط زيست به امور زمين خواري رسيدگي مي شود.

مدير كل دفتر حقوقي و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست تصريح كرد: براي مثال در منطقه جاجرود در حدود هزارهكتار زمين از دست متصرفين زمين خوار گرفته شده است و اقدامات قضايي آن نيز به نتيجه رسيده است . همچنين ده ها هزار هكتار زمين در لواسان به ارزش 150 ميليارد تومان رفع تصرف داشته ايم اين در حالي است كه بين 250 تا 300 پرونده نيز در دادسراي لواسانات در حال پيگيري است.

وي ادامه داد: از طرفي در حدود 192 پرونده در ناحيه 3 تهران وجود داشته است كه 40 فقره آن رفع تصرف شده اند كه به هر تقدير در اين خصوص شاهد تجلي تعامل قوه مجريه و قوه قضائيه بوده ايم واين مسئله در استانها نيز در حال پيگيري است و هدف ما اين است كه ديگر متصرف در عرصه محيط زيست احساس امنيت گذشته را نداشته باشد و تصرف جديدي نيز صورت نگيرد.

محسن زاده افزود: همايش حقوق محيط زيست و تعالي همه جانبه كشور در روزهاي 19 و 20 خرداد ماه سال جاري در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار مي شود.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 275]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن